معاون مدیرعامل شرکت پخش فرآورد‌های نفتی درباره آخرین جزئیات طرح رایگان گازسوز کردن خودرو‌های عمومی توضیح داد.
کد خبر: ۸۱۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 18 January 2020

آخرین جزئیات از طرح رایگان گازسوز شدن خودرو‌های عمومی /گازسوز شدن ۸۰ هزار خودرو تا پایان سال

به گزارش تابناک سمنان: حمید قاسمی ده چشمه معاون مدیرعامل شرکت پخش فرآورد‌های نفتی با اشاره به روند اجرایی رایگان گازسوزکردن خودرو‌های عمومی گفت: برای انجام فرایند گازسوز کردن خودرو‌ها یک مصوبه از شورای اقتصاد اخذ شده که به وزارت نفت این اجازه داده شده است تا یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودروی باری و مسافربری که فعالیت حمل و نقل را انجام می‌دهند، انجام شود.

او ادامه داد: در واقع انجام فرایند گازسوز کردن خودرو‌ها به صورت رایگان فقط برای خودرو‌های عمومی انجام می‌شود که خود شرکت پخش با بانک‌های عامل در این زمینه عملیات وام دهی و وام گیری را انجام می‌دهند و هموطنان باید در سامانه IRING.IR ثبت نام و سپس پس از ۲ هفته از طریق پیامک محل گاز سوز کردن خودرو به متقاضیان اعلام می‌شود.

ده‌چشمه  با اشاره به فهرست کارخانه‌های مورد تأیید برای تبدیل خودرو بنزینی به گازسوز تصریح کرد: با هفت شرکت در حال مذاکره هستیم و قراردادهایش نیز آماده است، مقرر شد ۲۵۰ مرکز با هماهنگی تجهیزات لازم را از این هفت شرکت تأمین کنند.

 

معاون مدیرعامل شرکت پخش فرآورد‌های نفتی افزود: گازسوز کردن رایگان خودروها به ظرفیت کارگاه‌ها بستگی دارد، اما می‌توان گفت تقریباً در هر شرکت، کارخانه و مخزن حدود ۱۵ هزار تبدیل در هرماه انجام شود؛ به عبارت دیگر در هر کدام از هفت کارخانه، امکان تبدیل ۱۵ هزار مخزن وجود دارد و قصد داریم این ظرفیت را تا پایان سال به ۳۰ هزار مخزن افزایش دهیم.

ده چشمه ادامه داد: این فرصت بسیار خوب برای مردم است چراکه ۱۰۰ درصد خودرو‌های عمومی، بار و مسافری را تحت پوشش قرار می‌دهد، اما باید توجه کرد که تاکنون هیچ مرکزی از سوی ما اعلام نشده است. با این وجود لیست مراکز روی سایت وجود دارد، اما این که ما به کسی آدرس بدهیم تاکنون اتفاق نیفتاده و اکنون منتظر استاندارد هستیم تا نیرو‌های آن‌ها مستقر شوند.

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: جایگاه‌هایی که لیست آن‌ها در سایت وجود دارد، در صورتی که گواهی سلامت صادر کنند، مشکلی ندارند به گونه‌ای که متقاضیان باید یک کد رهگیری تحویل بگیرند که آن کد در سامانه درج می‌شود و بعدا در پلاک خوان‌ها مورد قبول قرار می‌گیرد، علاوه بر این به مراکزی که مراجعه می‌کند، باید حتما ناظر سازمان استاندارد حضور داشته باشد.

او اضافه کرد: با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی فشرده به خودرو‌ها در حالی روزانه ۲ میلیون مترمکعب افزایش یافته است که مدیران نفتی نیز پیش از این پیش‌بینی کرده بودند که میزان مصرف سی‌ان‌جی در کشور در بلندمدت و با اجرای سیاست‌های تشویقی و حمایتی به روزانه ۲۴ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

ده چشمه با اشاره به فرآیند گازسوز کردن خودرو‌های شخصی گفت: برای انجام این فرآیند وزیر نفت مصوبه‌ای با برخی از بانک ها‌ی عامل انجام داده اند که در صورت نهایی شدن این فرایند به صورت وامی با کارمزد ۴ درصد اجرایی می‌شود. به هیچ عنوان این طرح برای خودرو‌های شخصی رایگان نیست.

این مقام مسئول در پایان گفت: در واقع با انجام گازسوز کردن خودرو‌ها به تبع هزینه کرایه‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند و از اجرای ثبت نام تا به امروز چیزی بالغ بر ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده اند که امیدواریم تا پایان سال ۸۰ هزار خودرو گازسوز شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار