هندبال قهرمانی آسیا؛
تیم‌های ملی هندبال ایران و کویت دوشنبه از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به مصاف یکدیگر می‌روند.
کد خبر: ۸۱۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 19 January 2020

به گزارش تابناک سمنان: تیم ملی هندبال کشورمان موفق شد با کسب یک پیروزی مقتدرانه برابر تیم ملی هندبال نیوزلند و شکست میلیمتری برابر تیم ملی هندبال بحرین به عنوان تیم دوم گروه نخست، به دور دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان برود. شاگردان علیرضا حبیبی در این ۲ بازی نمایش خوبی داشتند و نشان دادند که با کمی تمرکز و هماهنگی بیشتر می توانند عملکرد درخشانی در این رقابت ها داشته باشند.

پیروزی آن‌ها با نتیجه ۵۳ - ۲۱ برابر نیوزلند، برد تاریخی  و پرگلی بود که کمتر شاهد آن بودیم، دیداری که در آن خبری از برخی بازیکنان اصلی نبود و بیشتر بازیکنان جوان بودند که در ترکیب تیم ملی حضور داشتند و توانستند عملکرد بسیار خوبی داشته باشند. دیدار آن‌ها برابر بحرین هم بسیار خوب و تماشایی بود.

تیم ملی هندبال ایران - کویت / جدال سرنوشت ساز هندبالیست‌های ایرانی برای بقا  

شاگردان حبیبی بر خلاف حریفشان که مدت هاست تیم منسجمی دارند و تمرینات و اردو‌های پیوسته در اروپا برگزار می‌کنند، تنها در ۳ اردو حضور یافتند، بحرینی‌ها چندی پیش توانستند سهیمه حضور در رقابت‌های المپیک را هم کسب کنند تا قدرت و توانشان را به حریفان نشان دهند، البته این سهمیه کمی رنگ و بوی غیر هندبالی هم داشت و شاید اگر آن‌ها در دیدارشان برابر کره جنوبی تبانی نمی‌کردند، حالا نمی‌توانستند این سهمیه را کسب کنند.

هندبالیست‌های ایرانی به هر صورت برابر بحرین نمایش خوبی داشتند و چند بی دقتی  از آن‌ها و البته درخشش فوق العاده دروازه بان بحرینی‌ها باعث شد تا تیم ملی کشورمان بازی را با نتیجه نزدیک ۲۲ - ۲۰ واگذار کند، با این نتیجه تیم ملی کشورمان به عنوان تیم دوم گروهش به مرحله دوم رسید و با تیم‌های کویت (میزبان)، قطر و کره جنوبی هم گروه شد.  

تیم ملی هندبال ایران - کویت / جدال سرنوشت ساز هندبالیست‌های ایرانی برای بقا

شاگردان حبیبی حالا باید در مصافی سخت و البته تکراری برابر کویت به میدان بروند، کویتی‌ها  اگرچه دومین تیم پر افتخار قاره کهن هستند و می‌خواهند با استفاده از امتیاز میزبانی شان سهمیه رقابت‌های جهانی را کسب کنند، اما همین چند ماه پیش در ۲ بازی که برابر تیم ملی کشورمان در رقابت‌های انتخابی المپیک انجام دادند به یک تساوی و یک باخت دست یافتند.

البته نباید این نکته را فراموش کرد که کویتی‌ها با توجه به میزبانی و شرایط آماده سازی شان در چند وقت گذشته، تیم چند ماه قبل نیستند، اما به هر صورت حریف غریبه‌ای هم نبوده و بدون شک ملی پوشان با همان عملکردی که برابر بحرین داشتند، می‌توانند برابر این تیم پیروز شوند.  

تیم ملی هندبال ایران - کویت / جدال سرنوشت ساز هندبالیست‌های ایرانی برای بقا

هندبالیست‌های ایرانی اگر می‌خواهند برای دومین مرتبه جهانی شوند و به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا برسند، حتما باید در ۲ دیدار از ۳ بازی شان در این گروه برنده باشند، در غیر این صورت آن‌ها نمی‌توانند این سهمیه را بگیرند و چه بسا حسرت را بر دل هواداران این رشته باقی بگذارند.

بدون شک دیدار تیم‌های ملی هندبال ایران و کویت از هر دیدار دیگری که تاکنون تیم ملی کشورمان در این رقابت‌ها داشته، مهم‌تر است و پیروزی در آن تا حدودی صعود به نیمه نهایی را قطعی می‌کند و انگیزه و روحیه خوبی هم در اردوی ملی پوشان ایجاد می‌کند.  

بازی تیم‌های ملی هندبال ایران و کویت امروز دوشنبه از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار