شرایط آب و هوایی امروز دیار قومس؛
آسمان غالب شهرها و مناطق استان سمنان هم‌زمان با صبح یکشنبه ابری است و بارش برف تعدادی از شهرها و روستاهای استان را سفیدپوش کرده است.
کد خبر: ۸۱۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ 19 January 2020
آسمان سمنان ابری است/ بارش برف آغاز شد

 

به گزارش تابناک سمنان: نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با استقرار کامل سامانه کم‌فشار بارشی بر روی سمنان، آسمان غالب نقاط این استان ابری است و بارش برف و باران به‌خصوص در ارتفاعات و مناطق کوهستانی را شاهد خواهیم بود.

هم‌اکنون بخش غربی استان سمنان با حضور ابرهای بارش‌زا شرایط جوی متفاوتی را نسبت به‌روزهای قبل سپری می‌کند. بارش برف در مهدی‌شهر و شهمیرزاد و فولاد محله تا فیروزکوه ارتفاعات را سفیدپوش کرده و در سمنان نیز احتمال بارش برف زیاد است.

برف در کالپوش

در شرق به‌جز کالپوش که از دیروز شاهد بارش برف است، در مناطق دیگر برفی نباریده است اما با استقرار کامل سامانه کم‌فشار بارشی در این مناطق از شامگاه امشب می‌توان انتظار بارش برف را داشت.

تاکنون پرتال سازمانی آموزش‌وپرورش استان سمنان تعطیلی هیچ مدرسه‌ای را در سطح تمام هشت شهرستان استان اعلام نکرده است. مرجع رسمی تعطیلی مدارس براثر مسائل جوی این نهاد محسوب می‌شود که تاکنون هیچ اطلاعیه‌ای توسط روابط عمومی این اداره کل صادر نشده است.

به‌جز مهدی‌شهر و کالپوش که شاهد بارش برف است، دیگر بخش‌های استان هنوز در انتظار بارش‌ها هستند. هم‌اکنون دمای مرکز استان یک درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای هوا برای مرکز دیار قومس، هفت و صفر درجه سلسیوس برای امروز و شش و یک درجه بالای صفر برای فردا پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام هواشناسی اگر امروز در سمنان برف نبارد، دیگر شاهد بارش برف در این شهرستان نخواهیم بود چراکه هوا از فردا کم‌کم صاف می‌شود.

شاهرود نیز هوایی ابری دارد اما شاهد بارشی در این بزرگ‌ترین شهرستان استان سمنان تاکنون نبوده‌ایم. بیشینه و کمینه دمای این شهرستان برای امروز و فردا به ترتیب پنج درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر و همچنین پنج درجه بالای صفر و صفر عنوان‌شده است.

صبح سرد دامغان

صبح سرد دامغانی زمانی آغاز شد که دماسنج‌ها عدد صفر را نشان دادند. دامغان هم هنوز شاهد بارش نیست اما احتمالاً امروز در این کهن دیار صددروازه نیز شاهد بارش برف باشیم. بیشینه و کمینه این شهرستان پنج و صفر درجه سلسیوس عنوان‌شده است.

در میامی اوضاع متفاوت است، درست است که در مرکز این شهرستان بارش برف را شاهد نیستیم اما روز گذشته کالپوش براثر بارش برف سپیدپوش شد. دمای هوای میامی هم‌اکنون صفر درجه است و بیشینه و کمینه دمای هوا چهار درجه بالای صفر و سه درجه زیر صفر عنوان می‌شود. پیش‌بینی هواشناسی برای این شهرستان تداوم بارش‌ها تا فردا است. نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که میامی فردا حتی دمای هوای چهار درجه زیر صفر را نیز تجربه خواهد کرد.

غرب سپید پوش می‌شود

گرمسار و ایوان کی دو شهرستان همسایه تقریباً شرایطی یکسان دارند هوا ابری است و دمای فعلی هر دو شهرستان یک درجه بالای صفر عنوان می‌شود. پیش‌بینی هواشناسی برای ساعات آتی این شهرستان‌ها نیز بارش برف است.

درمجموع باید گفت سامانه کم‌فشار بارشی که تهران را سپیدپوش کرد حالا به استان سمنان نزدیک شده است اولین تأثیر این سامانه در مهدی‌شهر و شهمیرزاد و فولاد محله بود اما در دیگر شهرستان‌های استان هنوز بارش برف را شاهد نیستیم. هرچند در ساعات پیش رو احتمالاً بارش‌ها آغاز می‌شود.

از فردا کم‌کم از شدت ابرها و سرما در غرب استان سمنان کاسته شده اما در شرق شرایط ناپایدار جوی برای فردا هم ادامه دارد. طبق اعلام راهداری هیچ راهی در استان سمنان هم اکنون مسدود نیست.

در این شرایط اما برای تردد در راه‌های استان به خصوص راه‌های مرتفعی مانند توسکستان، آهوان، خوش ییلاق و… باید حتماً لوازم و احتیاجات فصل سرما مانند لباس گرم، زنجیر چرخ و… را همراه داشت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار