ظریف در صحن علنی:
وزیر امور خارجه گفت: هیچکس به اندازه من از توان موشکی ایران دفاع نکرده و بنده هیچگاه حرفی نمی‌زنم که برای کشور مشکلی ایجاد شود.
کد خبر: ۸۱۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 20 January 2020

هیچگاه حرفی نمی‌زنم که برای جمهوری اسلامی مشکلی ایجاد شود

به گزارش تابناک سمنان: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه علنی امروز پارلمان در پاسخ به سوال مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم پیرامون مباحث پولشویی اظهار کرد: لازم است در ابتدا بگویم که دور قبل که سوال آقای ابطحی در صحن مطرح شد بنده به هیئت رئیسه اعلام کرده بودم که جلسه شورای امنیت ملی با حضور سردار سلیمانی برای بررسی آخرین تحولات عراق برگزار خواهد شد.

وزیر امور خارجه افزود: دوستان نماینده گفتند که ساعت ۱۴ بیا و ۴۵ دقیقه به سوالات پاسخ بده، بنده نیز با همین استدلال برای بیست و چهارمین بار برای پاسخگویی به وکلای ملت به مجلس آمده‌ام، اما جلسه پارلمان دیر شروع شد.

ظریف ادامه داد: بعد از اینکه دو بار صحبت کردم به سمت جایگاه هیئت رئیسه برگشتم و گفتم با اجازه از رادیو گوش می‌کنم و باید ساعت ۱۵ در جلسه عالی شورای امنیت ملی حضور پیدا کنم در نتیجه ساعت ۱۵ و ۱۰ دقیقه از مجلس خارج شدم و اگر نمایندگان احساس کردند ترک مجلس جسارتی به آن‌ها بوده مایلم که این تصور اصلاح شود و در این باره عذرخواهی می‌کنم.

او افزود: افتخار می‌کنم که به عنوان نماینده مردم ایران و جمهوری اسلامی محکم‌ترین دفاع‌ها را از سیاست‌های نظام داشته‌ام چه سیاست‌هایی که در آن نقش داشته‌ام و چه سیاست‌هایی که در آن نقشی نداشتم.

وزیر امور خارجه بیان کرد: دفاع من از سیاست‌های نظام در هند، آستانه و دوهه را شنیدید، بنده مسئولیت دفاع از نظام را دارم و هیچ وقت صحبتی نمی‌کنم که برای جمهوری اسلامی مشکلی ایجاد شود و بدانید هیچکس به اندازه من از توان موشکی جمهوری اسلامی دفاع نکرده است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: عرض بنده را بزرگ کردند یکی درباره موشک و یکی درباره پولشویی. عرض بنده درباره موشک پیرو حرف امام بود که گفتند آنچه ما را حفظ می‌کند مردم است و نه سلاح‌های ما و بنده نیز در یک سخنرانی در دانشگاه تهران همین را عرض کردم و از توانمندی‌های دفاعی کشور دفاع کردم. نوار را تقطیع کرده‌اند، اما چیزی که بنده گفتم این بود که آنچه که ما را حفظ می‌کند سلاح ما نیست آنچه ما را حفظ می‌کند فرهنگ ایثار و شهادت ما است اگر این عقیده اشتباه است بگویید من خودم را تصحیح می‌کنم.

او افزود: هیچ کس به اندازه من از توان دفاعی ایران دفاع نکرده است، اما یک خبرگزاری متاسفانه حرف‌های مرا نادرست منتقل کرد. صحبت من درباره پولشویی هم واضح است. در دنیا به خاطر این که ما CFT را تصویب نمی‌کنیم دولت را متهم می‌کنند درحالیکه منافعی دارد و این منافع را وزیر اقتصاد و قوه قضائیه بار‌ها اعلام کرده‌اند و من گفته‌ام کسی را متهم نمی‌کنم. آنچه من عرض کردم این‌ها بوده و آنچه دیگران گفته‌اند بحث دیگری بوده است.

ظریف با بیان اینکه دشمن کل این ملت را نشانه گرفته است گفت: فاجعه ترور سردار شهید سلیمانی، فاجعه کشته شدن تعدادی از هموطنان در کرمان و هواپیمای اوکراینی و داغدار شدن ۱۸۰ خانواده این‌ها باید ما را به هم نزدیک کند. در هند رفته بودم گفتند در ۴۳۰ شهر برای او بزرگداشت گرفتند. اینکه علیه کل مردم ایران شمشیر‌ها را از رو بسته‌اند ما این وحدت را باید حفظ کنیم و ما هم خدمت عزیزان هستیم. همه ما یک صدا هستیم و زیر یک پرچم خواهیم بود.

او تاکید کرد: من با آنچه ایشان گفتند خیلی اختلاف دیدگاه ندارم. آنچه طرف مقابل می‌داند و احساس ضعف می‌کند این است که آمریکایی‌ها بار‌ها در تحلیل‌های خود گفته و نوشته‌اند که ما اگر بتوانیم با روشی فردو را خراب می‌کنیم این مردم را متحدتر و منسجم‌تر می‌کنیم و آنوقت است که ما خطر را حس می‌کنیم و این است که آقا گفتند شهید سلیمانی برای مقاومت قوی‌تر از سردار سلیمانی است.

ظریف اضافه کرد: آنچه من عرض کردم نفی یک چیز نبود اثبات چیز دیگری بود. آمریکا طی دو سال گذشته دو تریلیون دلار هزینه نظامی کرده و چه است که ما را توانمند کرده که می‌توانیم در مقابل او بایستیم؟ و آن این است که آمریکا از مردم می‌ترسد. امام فرمود این‌ها از صلاح شما نمی‌ترسند از مردم می‌ترسند. کری در جلسه خصوصی به من گفت بی‌خودی فردو را ساختید و اگر بخواهیم فردو را می‌زنیم و من گفتم آن وقت می‌خواهید چه‌کار کنید؟ کری در حضور اشتون به من گفت برای همین است که ما نمی‌خواهیم با شما جنگ کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: اگر من صحبتی می‌کنم برای این است که اندیشمندانشان هم بگویند راست می‌گوید. آمریکا کشوری است که فکر می‌کند می‌تواند بار‌ها دنیا را نابود کند، چه چیز بعد از شهادت سردار سلیمانی نشان داد ایران قدرتمند است این بود که مردم همه آمدند و در کرمان فاجعه‌ای که اتفاق افتاد فاجعه عشق بود. این است که برای جمهوری اسلامی قدرت می‌آفریند و از بنده به عنوان کسی که ریشش را در این مسیر سفید کرده بپذیرید که این است پیام نظام و مردم ما. قدرت و حمایت مردم و اینکه مردم ما صاحبان واقعی انقلاب و، ولی نعمت ما هستند.

وزیر خارجه گفت: درباره پولشویی آنچه گفتم این است که به نظام اتهام می‌زنند. گفتم نظام ما از پولشویی مبراست. وقتی بانک کونلون ۶ درصد بابت تراکنشش هزینه می‌دهد و ۲۰ درصد می‌گیرد این ۱۴ درصد کجا می‌رود؟ این جز است که به جیب پولشو‌ها می‌رود؟ تحریم مادر پولشویی است.

ظریف تصریح کرد: آمریکایی‌ها بدانند که با تحریم خود پولشویی را تقویت می‌کند، این جنایت آمریکاست چرا به پای ظریف می‌گذارید؟ دامن نظام از این پولشویی‌ها مبراست و من هم جز این را نگفتم و از شما هم تقاضا می‌کنم آدرس اشتباهی به دشمن ندهید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار