زیلایی منطقه‌ای دورافتاده و محروم با مردمانی نجیب و دوست داشتنی که همچنان مقاوم در برابر محرومیت ایستاده‌اند.
کد خبر: ۸۱۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ 20 January 2020

به گزارش تابناک سمنان: زیلایی را همه می‌شناسند منطقه ای محروم و دورافتاده در شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد با مردمانی خونگرم و دوست داشتنی.

کافی است یک روز بار سفر ببندی و با پیمودن کیلومتر‌ها و گذشت ساعت‌ها به زیلایی برسی تا مهربانی و صفا را در چهره مردمانی ببینی که هنوز در فقر و محرومیت زندگی می‌کنند.

قصه تلخ زیلایی این سال‌ها آنقدر رسانه‌ای و به آن پرداخته شد که همه ایران می‌دانند زیلایی از چه محرومیت‌هایی رنج می‌برد و تنها کاری که مسئولان استان برای کاهش این عمق از محرومیت می‌کنند فقط وعده وعید است، اما شلاق سرما در روز‌های سرد زمستان همچنان بر تن کودکان زیلایی است و دختران نوجوانان به جای آنکه دغدغه درس و مدرسه را داشته باشند بر پشت نحیف خود باری از هیزم بر دوش دارند تا گرمابخش خانه باشند.

اما محرومیت‌های زیلایی تنها این موارد نیستند زیلایی سرشار از محرومیت است و باید سکوت کرد برای مردمانی که رنج و فقر و مشکلات را همیشه به همراه دارند و بدون اینکه خمی به ابرو بیاورند در همه صحنه‌ها کنار انقلاب هستند.

روز‌هایی که در پیش هست آنقدر به سرعت طی می‌شوند تا به دوم اسفند و انتخابات برسند، اما سهم زیلایی جز وعده چه چیزی به خود شنیده و دیده است؟

بار‌ها مسئولان و نمایندگان با خودرو‌های شاسی بلند خود در زیلایی جولان داده‌اند و بعد از عالمی حرف دلگرم کننده، اما بدون عمل و نتیجه آنجا را ترک کرده‌اند و روز‌های آینده باز زیلایی دوست داشتنی چنین صحنه‌هایی را به خود خواهد دید.

برای سختی‌های زیلایی و ناتوانی مسئولان برای حل رنج این مردم باید یک دقیقه سکوت کرد. هنوز زنان و مردان زیلایی با نداری‌ها سر می‌کنند تا شاید روز‌های خوب از راه برسند، کودکان آنجا تا چشم باز کردند رنج و فقر و محرومیت دیده‌اند و این هست قصه رنج و سختی مردمانی نجیب، اما زجرکشیده که همچنان مقاوم ایستاده‌اند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار