سیده فاطمه تقوی:
به گزارش تابناک سمنان: سیده فاطمه تقوی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ هزار سبد غذایی بین کودکان مبتلابه سوءتغذیه و مادران باردار و شیرده در استان توزیع شد.
کد خبر: ۸۱۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ 21 January 2020

نتیجه تصویری برای سبد غذایی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان صبح سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی کمیته امداد استان سمنان ضمن بیان اینکه ماهانه یک هزار و ۸۷۵ کودک تحت حمایت کمیته امداد استان که مبتلابه سوءتغذیه هستند از سبد غذایی بهره‌مند می‌شوند، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ هزار سبد غذایی بین کودکان مبتلابه سوءتغذیه و مادران باردار و شیرده در استان توزیع‌شده است.

وی بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال را از اهداف مهم این نهاد برشمرد و افزود: ماهیانه به‌صورت میانگین ۱۰۰ هزار تومان در قالب بن کارت شارژ به این کودکان مددرسانی می‌شود و والدین کودکان مبتلابه سوءتغذیه از طریق این بن کارت می‌توانند مواد غذایی موردنیاز کودکان خود را فروشگاه‌های طرف قرارداد با کمیته امداد تهیه کنند.

سیده فاطمه تقوی با تأکید بر لزوم پایش مستمر و کنترل دوره‌ای کودکان مبتلابه سوءتغذیه خاطرنشان کرد: سنجش سلامت این گروه در دوره‌های زمانی شش‌ماهه انجام می‌شود و در این راستا کودکان بهبودیافته در قالب این طرح از چرخه دریافت سبد غذایی کمیته امداد خارج و افراد جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند.

تقوی با اشاره به اینکه این طرح حمایتی با مشارکت وزارت بهداشت در سطح استان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: بسته غذایی پیشنهادشده از طرف وزارت بهداشت متناسب با نیاز تغذیه‌ای کودکان مبتلابه سوءتغذیه تهیه می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با اشاره به سایر خدمات حمایتی کمیته امداد از مددجویان استان سمنان بیان کرد: ۹۲۴ بیمار خاص و صعب‌العلاج نیازمند وجود دارد که کمک‌های حمایتی این نهاد را دریافت می‌کنند.

وی بابیان اینکه تاکنون ۱۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در این بخش هزینه شده اضافه کرد: ۶۴۵ میلیون تومان در بخش کمک به پرداخت فرانشیز این افراد نیز در سال ۹۸ هزینه شده است.

تقوی در پایان با اشاره به اجرای طرح‌های بهداشتی و پیشگیرانه در مقوله غربالگری بیان کرد: این طرح در سرفصل‌های بینایی‌سنجی، ماموگرافی، دیابت و فشارخون، دندانپزشکی کودکان، آنزیم‌های کبدی افراد ۳۰ تا ۶۰ سال، معاینه و ترمیم دندان کودکان شش تا هفت سال، اهدای سبدهای بهداشتی، تغذیه کودکان کمتر از پنج سال اجراشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار