محمدعلی رضایی:
به گزارش تابناک سمنان: محمدعلی رضایی رئیس اداره منابع طبیعی میامی بابیان اینکه طی سال جاری یک هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی شهرستان تاغ کاری شده است، گفت: ۳۸ هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی زیر کشت تاغ قرار دارد.
کد خبر: ۸۱۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 21 January 2020

نتیجه تصویری برای تاغ

رئیس اداره منابع طبیعی میامی صبح سه‌شنبه در کارگاه آموزشی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و حراست از تاغ زارهای شهرستان با حضور دست اندر کاران دولتی و بهره‌برداران منابع طبیعی به میزبانی کردآباد شهرستان میامی بابیان اینکه ۳۸ هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی شهرستان میامی هم‌اینک زیر کشت درختچه تاغ قرار دارد، ابراز داشت: از ابتدای سال جاری عملیات کاشت تاغ در سطح یک هزار و ۲۰۰ هکتار از ابتدای جاده فیروزآباد تا شمال استربند اجراشده است.

وی بابیان اینکه میامی از جمله شهرستان‌هایی است که فعالیت قاچاقچیان چوب تاغ در آن زیاد است، ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ پرونده مربوط به کشف کارگاه‌های قطع، قاچاق و زغال سازی تاغ در این شهرستان تشکیل‌شده است.

محمدعلی رضایی بابیان اینکه در همین بازه مذکور تعداد ۲۵ متجاوز و قاچاقچی چوب تاغ در شهرستان میامی دستگیر شدند، افزود: یگان حفاظت منابع طبیعی با هر گونه تخریب و دست‌درازی رد طبیعت به طور جد برخورد می‌کند که آمار دستگیری‌ها نیز گواه همین موضوع است.

رضایی در ادامه تصریح کرد: با همکاری دادستان افزایش جریمه نقدی قطع درختچه‌های تاغ و تسریع در رسیدگی به صورت خارج از نوبت از جمله اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از این جرم و نیز برخورد با متخلفان قاچاق است.

وی بابیان اینکه قطع درختان تاغ علاوه بر بروز خسارات مالی موجب خسارات طبیعی و جبران‌ناپذیری می‌شود، افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تصرف و قطع تاغ موارد را به اداره منابع طبیعی شهرستان یا شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار