دولت آمریکا بر خلاف رای دادگاه این کشور، شهاب دهقانی دانشجوی ایرانی را که توسط ماموران حفاظت مرزی و گمرکی آمریکا بازداشت شده بود، اخراج کرده است.
کد خبر: ۸۱۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ 22 January 2020

محمد شهاب دهقانی حسینی، دانشجوی ایرانی

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از سی‌ان‌ان، دولت آمریکا بر خلاف رای دادگاه این کشور شهاب دهقانی، دانشجوی ایرانی را که با ویزای تحصیلی روز دوشنبه از مسافرت به آمریکا بازگشته بود ولی توسط ماموران حفاظت مرزی و گمرکی آمریکا بازداشت شده بود، اخراج کرده است.

محمد شهاب دهقانی حسینی، دانشجوی ایرانی که ۲۴ سال سن دارد و دو سال است در دانشگاه ایالتی ماساچوست در آمریکا مشغول تحصیل است پس از سفر به ایران برای دیدار خانواده‌اش روز یکشنبه با روادید تحصیلی خود وارد فرودگاه بین‌المللی شهر «بوستون» شد، اما از ورود او به خاک ایالات متحده جلوگیری شد.

هنگام بازداشت این دانشجو، قاضی دادگاه منطقه‌ای ایالت ماساچوست با صدور حکمی برای او اقامت اضطراری صادر کرد، اما به گفته وکیلش، دوشنبه شب او به ایران بازگردانده شد.

سازمان گمرگ و مرزبانی آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده این سازمان هنگام سوار شدن دهقانی به هواپیما برای بازگشت به ایران از رای دادگاه مبنی بر ممنوعیت اخراج او خبر نداشته است.

پیش از این الیزابت وارن، یکی از نامزد‌های دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا در پیامی توییتری خواستار آزادی شهاب دهقانی شده و اجازه ماندن او در آمریکا شد.

پیش‌تر نیز ماموران حفاظت مرزی و گمرکی آمریکا بعد از بازداشت شهاب دهقانی، به او اجازه ارتباط با وکیلش را نداده و تهدید کرده بودند که وی از همان فرودگاه اخراج خواهد شد. قاضی ۴۸ ساعت حکم اخراج او را متوقف کرده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار