رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه بااشاره به افزایش تصادفات گفت: در راستای نظارت و دقت بیشتر بر تعلیم رانندگان؛ آزمون‌های عملی و آیین نامه‌ای صدور گواهی نامه رانندگی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۱۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ 23 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،سرهنگ فضل الله شیری در نشست ایمنی جاده های استان که در سرسرای تدبیر استانداری برگزار شد، افزود: آزمون های رانندگی دیگر توسط مراکز آموزش و تعلیم رانندگی سطح شهرها و پلیس های بازنشسته برگزار نمی شود.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۵۰۲ هزار و ۷۰۹ وسیله نقلیه رانندگی با پلاک های ۱۹ و ۲۹ دارد، از افزایش تصادفات و تلفات جاده ای استان در ۹ ماه سپری شده از سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد.

او گفت: طبق اسناد پزشکی قانونی در ۹ ماه گذشته تلفات تصادفات درون شهری استان ۹۶ نفر ثبت شده که در مدت مشابه سال گذشته ۷۵ نفر بوده و همچنین ۸۳ درصد از تلفات درون شهری مربوط به شهرستان کرمانشاه بوده است.

شیری افزود: ۳۶ درصد تلفات تصادفات در محل تصادف، ۱۵ درصد در حین انتقال به مراکز درمانی و ۴۸ درصد در بیمارستان ها و مراکز درمانی اتفاق می افتد که نشان از تجهیزات و امکانات پزشکی ضعیف برخی از مراکز درمانی شهرستان ها دارد.

وی، بیشتر آمار تلفات تصادفات درون شهری را با ۷۲ درصد مربوط به عابران پیاده اعلام کرد و آن را ناشی از ضعف فرهنگ عمومی شهروندان نسبت به طرح های ترافیکی و رانندگی برشمرد.

شیری، توجه نکردن به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و دسترسی نداشتن به پل مکانیزه عابر پیاده را از عوامل بیشتر تصادفات درون شهری ذکر کرد و افزود: ۲۳ درصد تلفات جاده ای درون کلان شهر کرمانشاه مربوط به خیابان جانبازان و ناشی از دسترسی نداشتن شهروندان به پل مکانیزه عابر پیاده با توجه به شرایط آن منطقه است.

این مقام مسوول، همچنین از افزایش ۲ درصدی مجروحان تصادفات استان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: آمار مجروحان تصادفات در کشور به طور میانگین ۱۵ درصد افزایش یافته است.

شیری در ادامه بیشتر زمان وقوع تصادفات درون شهری را بین ساعات ۱۸ تا ۲۰ دانست و همچنین بیشتر عامل فوت تصادفات را ضربه سر عنوان کرد.

وی بر آموزش و فرهنگ سازی شهروندان نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، اصلاح مهندسی معابر و جاده‌ها و همچنین اجرای همه جانبه قوانین و مقررات برای کاهش آمار تصادفات تاکید کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با اشاره به به تجمع مراکز خدمت رسان و دستگاه های اجرایی در یکی ۲ نقطه شهری مثل خیابان بنت الهدی شهر کرمانشاه گفت: مراجعه مردم به این ارگان ها در ساعت‌های اداری باعث افزایش بیش از حد ترافیک می شود که هرگونه برنامه ریزی را مختل می کند.

شیری در ادامه از افزایش هشت درصدی اعمال قانون و برخورد با تخلفات رانندگی در سال جاری خبر داد و گفت: باوجود این برخوردها و اعمال قانون اما متاسفانه باز آمار تلفات و مجروحان تصادفات استان افزایش یافته که نیاز به آموزش و فرهنگ سازی بیشتر رانندگی است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار