نامزد دموکرات انتخابات آمریکا، در واکنش به اذعان پنتاگون در آسیب دیدن ۳۴ نظامی آمریکا در انتقام موشکی ایران گفت: ترامپ جراحات نیرو‌های آمریکایی را پنهان کرد، این وحشتناک است.
کد خبر: ۸۱۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ 25 January 2020

به گزارش تابناک سمنان: سناتور الیزابت وارن، نماینده دموکرات کنگره آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، در واکنش به اذعان پنتاگون در آسیب دیدن ۳۴ نظامی آمریکا در پاسخ موشکی ایران به ترور سردار سلیمانی و همراهان در حمله نیروهای تروریست آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، گفت ترامپ جراحات نیرو‌های آمریکایی را پنهان کرد و این وحشتناک است.

توییت الیزابت وارن درباره حمله موشکی ایران

وارن در پیامی توییتری نوشت: «ترامپ به درگیری با ایران دامن زد سپس جراحات نیروهایمان را که در آن درگیری (حمله موشکی ایران) متحمل شدند، پنهان و کوچک‌نمایی کرد. این وحشتناک است.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قبلا در نشستی خبری گفته بود: «من شنیدم که آن‌ها سردرد و چیز‌های دیگری (مشکلات دیگری) داشتند! چیزی که من می‌گویم و می‌توانم گزارش کنم این است که چیزی جدی نبود!»

سناتور آمریکایی نوشت: «در سنا تلاش کردم تا درمان صدمات ناشی از ضربه مغزی را بهبود بخشم؛ و به عنوان رئیس‌جمهور، به جنگ‌هایی که باعث این‌ها می‌شود، پایان خواهم داد.»

 

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد ۸ نظامی آسیب دیده که پیش از این به آلمان منتقل شده بودند اکنون به آمریکا منتقل شده اند.

این در حالی است که پیش‌تر مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا از دادن اطلاعات و آمار درباره تلفات پاسخ موشکی ایران در واکنش به ترور سردار سلیمانی و همراهانش به دست ارتش تروریست آمریکا طفره می‌رفت.

وی پیش‌تر نیز مدعی شده بود هیچ نیروی آمریکایی در حمله موشکی ایران به این پایگاه صدمه ندیده است. پنتاگون با گذشت چند روز از حمله موشکی ایران اذعان کرد دست‌کم ۱۶ نظامی آمریکایی بر اثر این حمله زخمی شدند.

فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام هم در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرده بود ۱۱ نظامی در خارج از عراق به مداوای پزشکی نیاز دارند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز ۸ ژانویه (۱۸ دی ماه) در انتقام سخت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، پایگاه عین الاسد که بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در عراق است را موشک باران کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار