رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه از سازش در ۲۰ پرونده قتل در استان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۱۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ 25 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،جبار تجری ، بااشاره به فعالیت‌های شبانه روزی اعضای ستاد تالیف قلوب استان برای سازش در پرونده‌های قتل، اظهار کرد: این ستاد از ابتدای امسال تا پایان آذرماه 20 پرونده قتل را در استان به سازش ختم کرده است.

وی تاکید کرد: سازش در هر پرونده قتل یعنی ممانعت از فروپاشی یک خانواده و فروپاشی و بی‌سرپرستی خانواده می‌تواند عواقب ناگواری برای جامعه داشته باشد.

رئیس شورای حل اختلاف کرمانشاه در ادامه به تشریح آخرین پرونده قتلی که اخیرا در استان به سازش منتهی شده پرداخت و اظهار کرد: 19 سال پیش و در پی یک اختلاف خانوادگی، فردی همسرسابق خود را به قتل می‌رساند. پرونده این قتل سال 1393 و پس از طی مراحل قانونی و صدور احکام مربوطه به ستاد تالیف قلوب استان ارجاع می شود و در این چندسال تلاش‌های فراوانی با مراجعه به خانواده مقتول و تقاضای گذشت انجام شد، اما اولیای دم رضایت نمی‌دادند.

تجری تصریح کرد: اولیای دم این پرونده بر قصاص محکوم علیه تأکید داشتند، اما در نهایت با وساطت‌ و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف استان کرمانشاه، اولیای دم حاضر به گذشت شدند.

وی تاکید کرد: خانواده مقتول طی روزهای گذشته با مراجعه به دفترخانه ثبت اسناد رضایت خود را از قاتل ثبت کردند و قاتل توانست پس از جلب رضایت و آزادی از زندان به آغوش گرم خانواده‌اش بازگردد.

وی با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف است، افزود: امیدواریم با فرهنگ سازی و ارائه آموزش‌های صحیح در خصوص راهکارهای کنترل خشم و مسائل حقوقی به شهروندان، شاهد کاهش نزاع و جرائم متعاقب آن در جامعه باشیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار