مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: زلزله ۵ و ۴ دهم ریشتری خان‌زنیان شهرستان شیراز منجر به خسارت دیدن ۹۲۵ منزل روستایی و شهری شده است.
کد خبر: ۸۱۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ 01 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:رحیم آزادی شنبه افزود: از این منازل ۴۱۵ مورد دچار خسارت کلی شده که نیاز به احداث مجدد دارد و ۵۱۰ واحد مسکونی شهری و روستایی نیز نیازمند تعمیر است.

وی ادامه داد: خوشبختانه این زمین لرزه و پس لرزه های آن تاکنون هیچ تلفات جانی در پی نداشته است.

زلزله دوشنبه هفتم بهمن ۹۸ با قدرت ۵.۴ ریشتر با مرکزیت خان زنیان شیراز حدود ۱۹ پس لرزه با قدرتی بیش از ۳ ریشتر در پی داشته که بزرگترین این پس لرزه ها ۵ و ۱ دهم ریشتر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: به وسایل و تجهیزات منازل ۲۲۵ خانوار روستایی و شهری در شهر خان زنیان و روستاهای اطراف آن در پی این زلزله خسارت وارد شده که به این خانوارها نیز کمک هزینه معیشتی تعلق خواهد گرفت.

آزادی با بیان اینکه چادر بین ساکنین سه روستای آرندی، کمرآباد و پرشکفت برای اسکان موقت آنها توزیع شده است،افزود: ۴۴۳ چادر نیز بین اهالی شهر خان زنیان و کسانی که منازل آنها دچار خسارت شده توزیع شده است و این چادرها به جز محل هایی شامل مساجد و ورزشگاه هایی است که برای اسکان موقت زلزله زدگان این منطقه پیش بینی و تجهیز شده است.

 

محمدرضا امیری،فرماندار شیراز پیش تر اعلام کرد: براساس کارشناسی هایی که در حال انجام است در بلند مدت دو رویکرد در مواجهه با منازل خسارت دیده در دستور کار قرار دارد که اول اینکه وام های تعمیری از سوی بنیاد مسکن اختصاص پیدا می کند و همچنین منازلی که نیاز به بازسازی کامل دارد نیز ۴۰ میلیون وام کم بهره و ۱۰ میلیون کمک بلاعوض در اختیار مالکین قرار خواهد گرفت.

ابوطالب نیک اقبال، سخنگوی شورای اسلامی شهرستان شیراز و عضو شورای شهر خان زنیان گفت: بنا بر دستورالعمل بنیاد مسکن برای تعمیر خانه هایی که از زلزله آسیب دیده اند ۱۵ میلیون تومان وام کم بهره و ۳ میلیون تومان وام بلاعوض اختصاص خواهد یافت اما اگر منزلی نیاز به بازسازی کامل داشته باشد مجموعا۵۰ میلیون تومان وام کم بهره و بلاعوض به آن اختصاص خواهد یافت.

زلزله ای به قدرت ۵.۱ درجه ریشتر عصر سه‌شنبه هشتم بهمن ۹۸ خان زنیان از توابع شیراز را لرزاند تا این منطقه شاهد دومین زمین لرزه در ۲ روز پیاپی باشد. زمین لرزه عصر سه شنبه ساعت ۱۸ و ۵۴ دقیقه و ۳۲ ثانیه در عمق ۵ کیلومتری خان زنیان از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز رخ داد.

زلزله دوشنبه هفتم بهمن ۹۸ با قدرت ۵.۴ ریشتر ساعت ۱۶ و ۵۸ دقیقه و ۲۶ ثانیه در عمق ۷ کیلومتری رخ داده بود.

برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که حدود ۴۳ روستای این منطقه تحت تاثیر زلزله عصر دیروز دوشنبه قرار داشته‌اند اما چهار روستا نسبت به سایر روستاها آسیب بیشتری دیده‌اند.

خان زنیان در حدود ۴۱ کیلومتری غرب شیراز از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار