رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور : اثبات قصور پزشکی در 46 درصد پرونده ها
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: سال قبل ۲۰ هزار پرونده کمیسیون های پزشکی بررسی و در ۴۶ درصد پرونده ها، قصور پزشکی اثبات شد.
کد خبر: ۸۱۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵ 02 February 2020

به گزارش تابناک مازندران ، عباس مسجدی آرانی ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح ساختمان پزشکی قانونی بابل باحضور استاندار ، فرماندار ودیگر مسئولین درگفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال قبل ۲۰ هزار پرونده مربوط به کمیسیون‌های پزشکی را بررسی کردیم که از این تعداد ۴۶ درصد منجر به اثبات قصور پزشکی و مابقی تبرئه شدند.

بر اساس این گزارش، وی افزود: اثبات قصور پزشکی مربوط به رشته‌های مختلف از جمله جراحی، پزشکی عمومی، دندانپزشکی، زنان و غیره بوده است.

افتتاخ ساختمان جدید پزشکی قانونی بابل
 

وی همچنین درباره قصور پزشکی ناشی از مرگ مادران باردار گفت: پرونده‌ای در این زمینه نداریم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به کمبود نیروی سازمانی در پزشکی قانونی گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد پست‌ها اشغال هستند و در بسیاری از شهرها توسط یک پزشک به مردم خدمات ارائه می‌کنیم که نارضایتی مردم را درپی دارد.

۴۹ مرکز پزشکی قانونی امسال احداث می‌شود

مسجدی آرانی یادآور شد: در ۱۵۰ شهرستان در کشور که فاصله طولانی با مرکز شهر دارند و شمار پرونده‌های پزشکی قانونی زیاد است، نیاز به ایجاد مرکز پزشکی قانونی داریم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور یادآور شد: در سال جاری برای ۴۹ شهرستان مراکز پزشکی قانونی ایجاد می‌شود که تا پایان دهه فجر این مراکز در ۲۰ شهرستان افتتاح و مابقی تا پایان سال بهره برداری خواهد شد.

مسجدی آرانی، تهیه مکان و جذب پزشک را از جمله نیازهای مراکز پزشکی قانونی در شهرستان‌ها اعلام کرد وگفت: به دلیل تحریم‌های ظالمانه در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و مواد اولیه با مشکلاتی مواجه هستیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی یادآور شد: برخی از تجهیزات و مواد اولیه توسط همکاران در مراکز تحقیقاتی تولید شده و سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید و طبق برنامه توسعه ششم، سازمان پزشکی این اختیار را دارد که بتواند سالانه ۲۰۰ نفر را جذب کند اما به دلیل مضیقه‌های مالی در سال جاری نتوانستیم حتی یک نفر را جذب کنیم.

وی تصریح کرد: با تلاش‌هایی که در سازمان مدیریت و مجلس داشتیم قرار است، در سال آینده ۲۰۰ نفر را جذب کنیم.

۸۰ مرکز پزشکی قانونی استیجاری است

مسجدی آرانی در زمینه مناسب سازی ساختمان‌های پزشکی قانونی گفت: از ۳۷۵ مرکز پزشکی قانونی بیش از ۸۰ مرکز استیجاری است و نمی‌توانیم مناسب سازی را انجام دهیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور یادآور شد: اعتبار تملک امسال بسیار اندک بود و سعی کردیم از ظرفیت خیران برای مناسب سازی مراکز استفاده کنیم.

مسجدی آرانی تصریح کرد: در دهه فجر با اقدامات جهادی ۱۵ پروژه ملی و استانی را افتتاح کردیم و تمام تلاش براین است که ساختمانی مناسبی برای مراکز ایجاد کنیم.

ساختمان جدید پزشکی قانونی بابل به مساحت ۴۵۰ متر مربع در یک طبقه با اعتبار یک میلیارد و ۵۱۷ میلیون تومان به بهره برداری رسید و شامل بخش معاینات بالینی مردان و زنان، امور پژوهشی و میز خدمت است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار