تغییر آرایش انتخاباتی در قم؛
اعلام حضور قطعی موسی‌پور از قم با رضایت اصلاح‌طلبان و طیف اصولگرایان نزدیک به لاریجانی در قم همراه شده است. موضوعی که به وضوح می‌توان آن را در رسانه‌های اصلاح طلب قم مشاهده کرد.
کد خبر: ۸۲۰۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۸ 04 February 2020

به گزارش تابناک قم، روز گذشته کاندیداتوری حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور از حوزه انتخابیه قم قطعی شد.

درهمین خصوص «محمود مسگری» روز گذشته سخنگوی ائتلاف اصولگرای ابنا اظهار داشت: "با حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور استاندار اسبق قم رایزنی انجام شده و حضور ایشان در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه استان قم قطعی است".

جالب این که موسی‌پور چند روز پیش گفته بود: "من از ابتدا با تأکید و اصرار حضرت آیت‌الله موحدی کرمانی و بنا به تصویب جامعه روحانیت مبارز، در تهران کاندیدا شدم و تا کنون هم تصمیمم تغییری نکرده است".

برخی خبرها حاکی از آن است که او در لیست تهران رای نیاورده است و هنگامی که مطمئن شده در لیست تهران جایی ندارد؛ تصمیم به تغییر حوزه انتخابیه خود کرده است.

موسی‌پور عضو فعلی جامعه روحانیت مبارز و استاندار سابق قم در زمان ریاست جمهوری «محمود احمدی‌نژاد» است.

دوران مسئولیت حجت‌الاسلام موسی‌پور در قم با ثبات و شکوفایی اقتصادی کشور همراه بود. او در مدت زمان حضور و مسؤولیت خود در قم به خوبی توانست با علما و مراجع تقلید و مراکز حوزوی ارتباط بگیرد و مراجع از عملکرد و اقدامات وی تجلیل بعمل آوردند؛ برای همین نیز عزل وی با انتقاداتی همراه بود. با این حال پس از برکناری در سال 91، او در سمت اجرایی خاصی به کار گرفته نشد.

بهره برداری از فاز اول پروژه انتقال آب از سرشاخه های دز، اجرای پروژه بزرگ میدان امام خمینی، اجرای پروژه بلوار پیامبر اعظم، طرح توسعه ضلع شمالی، غربی و شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و طرح روگذر و زیرگذر میدان 72تن از جمله طرح ها و اقداماتی بود که در زمان صدارت حجت الاسلام موسی‌پور بر استانداری قم اجرا و بهره‌برداری شد.

در مقابل اما عدم بهره‌برداری از 4 هزار واحد مسکن مهر که قرار بود تا پایان سال 90 انجام شود، مشخص نشدن تکلیف شهرک صنعتی آی‌تی، بلاتکلیفی شهرک صنعتی صنایع دستی، عدم ساماندهی کوره‌های آجرپزی، پروژه ناتمام روگذر ورودی پردیسان معروف به پل شهدای مدافع حرم، مونوریل _که چالش‌های زیادی در قم ایجاد کرده و سرنوشت آن پس از گذشت 8سال هنوز هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد_ و مواردی از این قبیل از جمله سابقه بدقولی‌ها و پروژه‌های ناکام در زمان زمامداری استاندار سابق قم است.

موسی‌پور اهل کرمان، همچنین از اقوام «محمدرضا باهنر» دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و نماینده حامی برجام ادوار گذشته مردم تهران در مجلس است.

مهمترین هویت شناختی موسی‌پور سیاستمداری است که بیش از اصول به بده بستان های سیاسی توجه دارد. او در انتخابات ریاست جمهوری سال 92، دبیر ائتلافی موسوم به « اکثریت اصولگرایان» که متشکل از اعضایی با عقاید و نظرات بعضا متضاد با هم بود.

با وجود این که زمینه حضور موسی‌پور در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم بود؛ با این حال وی حاضر به در معرض آرای مردم قرار گرفتن نشد. شاید یک دلیل‌ این عدم حضور این باشد که موسی‌پور به دلایل مناسبات حزبی و سیاسی از رویارویی با «علی لاریجانی» حذر داشت.

حال اعلام حضور قطعی موسی‌پور از قم با رضایت اصلاح‌طلبان و طیف اصولگرایان نزدیک به لاریجانی در قم همراه شده است. موضوعی که به وضوح می‌توان آن را در رسانه‌های اصلاح طلب قم همچون روزنامه ۱۹دی (روزنامه‌ توهین‌کننده به شهید حاج قاسم سلیمانی) مشاهده کرد.

روی هم رفته حضور موسی‌پور در این دور از انتخابات مجلس در قم، می‌تواند تنور انتخابات را در قم گرم‌تر کند. خود او هم اگرچه در اظهارات‌اش بر "وحدت و انسجام نیروهای انقلابی" تاکید دارد؛ اما در مقابل کنایه‌‌های برخی اصولگرایان قمی حاکی از وجود نارضایتی‌هایی از حضور وی برای انتخابات مجلس در قم است. این احتمال نیز می‌رود که برخی جریانات راست سنتی از کاندیداتوری او حمایت کنند.

برخی بر این باورند که حجت‌الاسلام موسی‌پور آمده است تا جای خالی لاریجانی را در پر کند؛ با این حال اگرچه او کارنامه اجرایی قابل قبول و شناخت خوبی نیز از قم دارد؛ اما آیا این که بتواند خواسته‌های نیروهای اصولگرا را فراهم کند؛ جای سوال است!

منبع: قم نا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار