معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: مهار آب‌های مرزی(اراضی پایین دست سدهای دویرج، میمه و کنگیر) با مساحت ۱۲ هزار هکتار با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان با پیشرفت ۹۹ درصد در دست اقدام است.
کد خبر: ۸۲۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 07 February 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛حیدر نعمتی اظهار داشت: سطح زیر کشت اراضی آبی استان در حال حاضر ۹۰ هزار هکتار است که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها و سایر پروژه‌های کوچک افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی افزود: همچنین در بخش کشاورزی نیز با اجرای سامانه گرمسیری برای آبیاری ۱۸ هزار هکتار با اعتبار ۳۲۰ میلیارد تومان (با پیشرفت ۹۹درصدی) اقدام شده است.

نعمتی یادآور شد: علاوه بر این اجرای ایستگاه های کوچک تامین آب(پمپاژ آب) به تعداد ۱۸ مورد با هدف تامین آب ۲۲ هزار هکتار(برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری کامل آنها طی ۲ سال) و اجرای فاز دوم احیای دشت‌های استان ایلام در سطح ۹ هزار هکتار که در مرحله تامین اعتبار است(در فاز اول ۴۱ هزار هکتار با اعتبار بالغ بر ۸۲۰ میلیارد تومان) می‌تواند در توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان موفق باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: با توجه به اینکه این استان ظرفیت‌های فراوانی در زمینه مرز بین‌المللی مهران، صنایع پایین دست پتروشیمی، معادن غنی و فرصت‌های گردشگری دارد بنابراین هماهنگی بین دستگاه‌های اقتصادی به منظور پیشبرد اهداف اقتصادی استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های صاحبنظران و اندیشمندان این حوزه و تقویت بخش خصوصی از جمله برنامه‌های مهم دولت است.

وی اضافه کرد: در زمینه تحریم‌ها و خنثی کردن آنها استفاده از استعداد نیروی انسانی ماهر و توانمند، ظرفیت منابع‌ طبیعی می‌تواند در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، خنثی کردن تحریم‌ها، تاکیدات رهبری موثر و کارساز باشد.

نعمتی با بیان اینکه اقداماتی در زمینه معرفی ظرفیت‌ها، شناسایی قوانین مزاحم و اصلاح موارد استانی و انعکاس قوانین ملی انجام شده است، گفت: صدور ۱۷۳ مجوز بی‌نام برای طرح‌های اقتصادی، تهیه کتابچه و بروشور اقتصادی و توزیع بین فعالان اقتصادی، نشست فعالان اقتصادی، ۵۲ طرح متوسط و بزرگ در راستای تکمیل زنجیره ارزش، به صورت کتابچه به سرمایه‌گذاران معرفی شده است.

وی افزود: سفر تیم ها و هلدینگ های اقتصادی به استان و برگزاری  نشست در مرکز برای تهیه نقشه راه در زمینه طرح‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، توسعه استارتاپ های حوزه گردشگری و کشاورزی برای تبدیل ایده به ثروت، کمک به صاحبان تولید، رونق صادرات پس از برگزاری نشست‌های متعدد با مسوؤلان دولت عراق در راستای رونق اقتصادی، از دیگر اقدامات تیم اقتصادی استان است.

وی افزود: با توجه به وضعیت سرمایه‌گذاری اقتصادی در سال‌های آینده شاهد شکوفایی صنعت استان خواهیم بود چراکه به صورت اساسی در این حوزه با جذب تسهیلات اشتغال روستایی، فراگیر، تبصره ۱۸ و ... تلاش شده است./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار