استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه  با اشاره به اینکه ۷۷درصد از روستاهای استان گازرسانی شده است گفت: تا سال ۱۴۰۰همه روستاهای دارای شرایط به شبکه گاز متصل خواهند شد.
کد خبر: ۸۲۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶ 07 February 2020

به گزارش نابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در آئین افتتاح طرح گازرسانی به ۱۰ روستای باشت اظهار داشت: هم اکنون مردم ۸۰۵ روستای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز بهره مند هستند.
وی تاکید کرد: تاکنون در گچساران ۱۰۰درصد ( جشن سبز در آن برگزار شده است)، باشت ۹۵ ، بویراحمد ۷۶ ،دنا ۹۳  ،کهگیلویه ۷۲ ، چرام ۸۵ ، لنده ۶۵ و بهمئی ۳۸ درصد از نعمت گاز بهره مند شده اند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره اینکه در زمان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ یک از روستاهای استان از نعمت گاز بهره مند نبوده اند، ابراز داشت: خدمات نظام جمهوری اسلامی به ویژه به مناطق محروم استان بی بدیل است.
کلانتری عنوان کرد: در شرایطی که استاندارد سرمایه گذاری برای اتصال هر خانوار به شبکه گاز ۱۲۰میلیون ریال است ولی به دلیل شرایط کوهستانی و سختگذر بودن برخی مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد برای انشعاب گاز هر خانوار ۵۰۰ میلیون ریال هزینه می شود.
وی به اهمیت وجود زیرساخت گاز برای رفاه روستائیان و پیشگیری از مهاجرت به شهرها اشاره کرد و افزود: گازرسانی به مناطق روستایی با توجه به پیشگیری از استفاده اهالی روستاها از چوب درختان برای گرم کردن خانه های خود گامی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی محسوب می شود.
گازرسانی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد تا سال ۱۴۰۰ تکمیل می شود

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: یکهزار و ۱۷۵ روستای این استان قابلیت گازرسانی دارند.
رحمان خادم تاکید کرد: روستاهای بالای ۲۰ خانواری که هزینه هر انشعاب بیش از ۱۲۰ میلیون ریال نشود واجد شرایط گازرسانی هستند.
وی تصریح کرد:هم اکنون ۱۸۴ هزار مشترک در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارند که ۱۳۴ هزار مشترک شهری و مابقی مربوط به روستاها هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار