معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه از گره‌گشایی از مشکلات طرح عمرانی و اقتصادی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: به چهار پروژه عمرانی استان مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان که تامین کننده نیاز پیمانکاران است، تزریق خواهد شد.
کد خبر: ۸۲۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 08 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،هدایت حاتمی در خصوص خروجی نشست با سیدحمید پورمحمدی معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور و شهیدزاده مدیرعامل صندوق توسعه ملی و همچنین مدیران عامل بانک در مرکز کشور با فعالان اقتصادی در راستای گره‌گشایی از مشکلات طرح عمرانی و اقتصادی استان، اظهار داشت: این نشست‌ها در راستای تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی و در راستای حوزه تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی با حضور مقامات کشوری و استانی برگزار شد.

وی به مطرح کردن وضعیت چهار پروژه قابل توجه عمرانی از جمله قطار شهری کرمانشاه، تصفیه خانه آب و فاضلاب کرمانشاه، جاده گیلان‌غرب به سومار و جاده کامیاران به کرمانشاه در این نشست اشاره و بیان کرد: این چهار پروژه که عملیات اجرایی آن‌ها از قبل شروع شده بود را جزء اعتبارات عمرانی گذاشتیم که مورد تایید و تصویب مقامات مذکور قرار گرفت.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه، قرار شد بعد از انجام تشریفات اداری این چهار پروژه تامین اعتبار شود با مبلغی بالغ بر 500 میلیارد تومان که تامین کننده نیاز پیمانکاران است.

وی در حوزه تسهیلات به بخش خصوص، گفت: بانک‌ها معمولا در صورتی با فعالان اقتصادی مشارکت می‌کنند که درصد قابل توجهی از کار جلو رفته باشد و پیشرفت فیزیکی و اجرایی خوبی داشته باشد.

حاتمی تصریح کرد: ما 120 طرح اقتصادی که تسهیلات نیاز داشتند و ضرورت داشت در سیستم بانکی پیگیری شود را در نشستی را با مدیران عامل بانک‌های استان و ملی مطرح کردیم.

این مقام ارشد اقتصادی استان کرمانشاه گفت: در مجموع 10 نفر از مدیران عامل بانک‌ها و هیأت مدیره بانک‌ها حضور داشتند که در نوع خوب نشست خوب و اقدامی بی‌نظیر بود، به جای اینکه بنگاه‌ها به تهران بروند و پیگیر کار شوند، مدیران بانک‌ها عامل را به استان دعوت کردیم تا این نشست را با فعالان اقتصادی برگزار کنند.

وی تصریح کرد: مدیران بانک‌ها با کارآفرینان استان نشستی داشتند، تبادل‌نظر داشتند، طرح‌ها را با یکدیگر بحث می‌کردند و در نهایت به تفاهم می‌رسیدند که به چه شکلی با هم مشارکت داشته باشند.

حاتمی در پایان، گفت: امیدواریم که این نشست که نزدیک به 3 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات است و می‌تواند تحول خوبی را در اقتصاد استان و بنگاه‌های اقتصادی به‌وجود آورد، نتایج خوبی را در برداشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار