نقشینه گفت: امشب بارش در استان های گیلان، مازندران، مناطق مرکزی، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان شدت دارد.
کد خبر: ۸۲۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۴ 11 February 2020

Image result for پیش بینی هوای

به گزارش تابناک سمنان: امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امشب فعالیت سامانه بارشی در استان های شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های البرز، شمال شرق و دامنه های زاگرس مرکزی به صورت بارش برف و باران همراه با کاهش دما و در برخی ساعات با وزش باد شدید تداوم دارد.

وی افزود: امشب در جنوب شرق فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

نقشینه شدت بارش ها را برای استان های گیلان، غرب مازندران، مناطق مرکزی هرمزگان، جنوب کرمان و شمال سیستان و بلوچستان اعلام کرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی از استمرار بارش باران‌ خبر داد و گفت: روز دوشنبه ناپایداری در سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق به صورت بارش برف گاهی وزش باد شدید همراه با کاهش دما تداوم دارد.

به گفته وی، روز سه شنبه در استان های گیلان، غرب مازندران، خراسان شمالی، جنوب کرمان و شرق هرمزگان بارش از شدت بیشتری برخوردار است.

نقشینه افزود: روز دوشنبه در مناطقی از مرکز کشور ، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید را خواهیم داشت که این امر پدیده گرد و خاک ایجاد می کند و روز چهارشنبه در این مناطق کشور جو نسبتا آرام‌ است.

به گفته وی، طی امشب و فردا دریای خزر و تا روز پنج شنبه خلیج فارس بویژه مناطق مرکزی و شرقی و همچنین طی روزهای چهارشنبه تا پنج شنبه تنگه هرمز و دریای عمان، مواج و متلاطم خواهد بود.

آسمان پایتخت سفید پوش می شود

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: امشب در نواحی شمالی استان بارش برف خواهیم داشت، ضمن آنکه  تا ظهر فردا بارش برف را برای نیمه شمالی استان تهران انتظار داریم.

نقشینه با اشاره به اینکه در نواحی کوهستانی و ارتفاعات تهران هوا مه آلود است، بیان کرد: در نواحی کوهستانی و ارتفاعات تهران کولاک برف سوز خواهیم داشت و برای نواحی جنوبی استان باد و گرد و خاک‌ و کاهش دید، لغزندگی معابر و احتمال اختلال در تردد شهری و جاده ای پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش دما تا روز چهارشنبه در تهران تداوم دارد، بیان کرد: بنابر نقشه های هواشناسی متوسط  کاهش دمای تهران طی روزهای آتی ۷ تا ۱۴ درجه خواهد بود که همین امر منجر به یخ زدگی خواهد شد.  بعد از آن روند تدریجی افزایش دما در تهران آغاز می شود.

نقشینه بیشینه دمای امروز تهران را ۷ درجه سانتی گراد و فردا ۳ درجه سانتی گراد اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار