رئیس جمهور آمریکا از بودجه ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد.
کد خبر: ۸۲۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۸ 11 February 2020

رونمایی ترامپ از بودجه آمریکا؛ افزایش هزینه‌های نظامی در اولویت

به گزارش تابناک سمنان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از بودجه ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد.

ترامپ مدعی شد: این لایحه بودجه منجر به صفر شدن کسری بودجه خواهد شد. من سرمایه گذاری زیادی بر روی ارتش و زرادخانه هسته‌ای آمریکا انجام دادم.

این لایحه بودجه هزینه‌های دولت فدرال شامل وام دانشجویی، ارائه مسکن ارزان، کوپن غذا و کمک‌های دارویی را کاهش می‌دهد. در عین حال، هزینه‌های مربوط به قوای نظامی و دفاع ملی در بودجه افزایش یافته است.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: لایحه بودجه ۴.۸ تریلیون دلاری ترامپ برای سال مالی آتی روز دوشنبه با مخالفت فوری دموکرات‌های کنگره مواجه شد، که گفتند این طرح ناقض وعده وی برای حفاظت از برنامه‌های خدمات درمانی و اجتماعی است.

این بودجه، هزینه اولویت‌های مهم رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا از جمله ساخت دیوار در مرز این کشور با مکزیک را تامین و در عین حال تحت لوای اصلاح خدمات رفاهی، صد‌ها میلیارد دلار از برنامه‌های تامین اجتماعی حذف خواهد کرد.

بودجه تا حد زیادی یک سند سیاسی است که به عنوان نقطه آغازینی برای مذاکرات با کنگره عمل می‌کند و تلاش‌های ترامپ برای اعمال کاهش شدید طرح‌های زیست محیطی، مسکن و دیگر برنامه‌ها در سال‌های گذشته توسط قانونگذاران رد شده است.

دموکرات‌ها می‌گویند تازه‌ترین پیشنهاد ترامپ، وعده وی را در سخنرانی سالانه هفته گذشته به منظور "همواره حفاظت" از طرح مقرری تامین اجتماعی و برنامه خدمات درمانی برای افراد سالخورده، از بین می‌برد.

شلدون وایتهاوس، عضو دموکرات کمیته بودجه سنا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: "همه می‌دانند که تازه‌ترین بودجه ترامپ به محض رسیدن به کنگره مرده است. این فقط یک نمایش سیاسی برای راضی کردن افراط گرایان حزب وی است. پارسال ترامپ یک موافقتنامه دو ساله درباره بودجه با کنگره امضا کرد که مخارج فدرال را در حوزه دفاع و چندین برنامه داخلی دیگر افزایش داد و به بدهی فزاینده دولت افزود. آن توافق امکان اختصاص ۲.۷۵ تریلیون دلار در زمینه هزینه‌های دفاعی تازه و هزینه‌های غیردفاعی تا سی ام ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ فراهم کرد.

مخارج نظامی براساس بودجه ۰.۳ درصد افزایش خواهد یافت و به ۷۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید. به گفته مقامات، این طرح کاهش ۴.۶ تریلیون دلاری کسری بودجه را ظرف ۱۰ سال پیش بینی کرده و رشد اقتصادی را در نرخ سالانه تقریبا سه درصد برای سال‌های آتی متصور شده است.

به رغم این که ترامپ در مبارزات انتخاباتی وعده حذف بدهی عظیم آمریکا را داد، ولی هر سال از طرح وی کسری بودجه قابل توجهی را پیش بینی می‌کند که در واقع به بدهی ۲۲ تریلیون دلاری این کشور می‌افزاید. کسری بودجه امسال حدود یک تریلیون دلار خواهد بود و در صورتی که طرح ترامپ اجرا شود، سال آینده به ۹۶۶ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت. حتی در آن صورت، کسری‌ها ظرف ۱۰ سال ۵.۶ تریلیون دلار به بدهی آمریکا خواهد افزود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار