استانبول در قلب ترکیه اروپایی-آسیایی واقع شده است. از مجموع 39 منطقه شهری در استانبول، 25 منطقه در بخش اروپایی و 14 منطقه دیگر در بخش آسیایی واقع شده است.
کد خبر: ۸۲۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ 15 February 2020

قیمت خانه در استانبول به تومان چقدر می شود؟

استانبول در قلب ترکیه اروپایی-آسیایی واقع شده است. از مجموع 39 منطقه شهری در استانبول، 25 منطقه در بخش اروپایی و 14 منطقه دیگر در بخش آسیایی واقع شده است.

استانبول قطب گردشگری ترکیه و یکی از مناطق بسیار استراتژیک از لحاظ تجارت و اقتصاد جهانی است. تقاضا برای خرید استانبول در هر دو بخش آسیایی و اروپایی بسیار بالاتر از دیگر شهرهای ترکیه است. قیمت آپارتمان در استانبول متناسب با شرایط ملک و ارزش منطقه، نوسان دارد.

در حال حاضر خانه های بسیاری در شهر استانبول وجود دارد که تعدادی از آنها  بافت قدیمی اشان را حفظ کرده اند و مابقی تبدیل به برج های بلند و لوکس شده اند.

قیمت خانه های قدیمی به مراتب مناسب تر از خانه های نوساز می باشد.

اما قیمت گذاری خانه در شهر استانبول همانند تهران می باشد.

شهر استانبول از دو بخش آسیایی و اروپایی  تشکیل شده، بین این دو بخش دنیایی تفاوت قیمت خرید خانه وجود دارد.

قیمت خانه در بخش آسیایی استانبول:

در بخش آسیایی بافت خانه ها بیشتر نوساز می باشد.

از نظر دسترسی های عمومی، مراکز خرید، امکانات تفریحی، آموزشی و… هیچ گونه محدودیت و کاستی در این بخش وجود ندارد.

قیمت خانه های نوساز در مناطق بخش آسیایی متغیر می باشد، به عنوان مثال در منطقه کارتال یک واحد 1 خوابه نوساز با کلیه امکانات داخل شهرک 350 هزار لیر می باشد که در این تاریخ 24/02/ 1398 با قیمت لیر 2500 تومان به پول ایران معادل 875 میلیون تومان می باشد، اما مشابه این واحد در منطقه کادیکوی 500 هزار لیر می باشد که معادل یک میلیارد و دویست میلیون تومان می باشد.

در بخش آسیایی اکثریت ساکنین شهروندان ترک می باشند و نسبت به بخش اروپایی تعداد کمتری خارجی در این بخش زندگی می کنند و امنیت این بخش بالاتر از قسمت اروپایی می باشد.

برای خرید خانه ارزان در استانبول از املاک مناطق سلطان غازی و اسنیورت در بخش اروپایی دیدن کنید. در بخش آسیایی استانبول نیز قیمت خانه های منطقه سنجاک تپه بسیار ارزان تر از دیگر مناطق است.

با کمی جستجو در سایت املاک می توانید خانه هایی حتی ارزان تر از خانه های تهران هم خریداری کنید. قیمت آپارتمان در استانبول همیشه هم بالا نیست و می توان خانه هایی با امکانات رفاهی معقول و قیمت مناسب را خریداری کرد. این املاک برای سرمایه گذاری به قصد اخذ اقامت دائم ترکیه ایده آل هستند.

طبق مقررات مهاجرتی و سرمایه گذاری جدید ترکیه، اتباع خارجی با خرید ملک به ارزش حداقل 250 هزار دلار می توانند تا زمان تمدید مالکیت از اقامت دائم ترکیه بهره مند شوند. یک نکته مهم اینکه کلیه املاک خریداری شده در استانبول تا 3 سال اجازه فروش را ندارند.

قیمت خانه در بخش اروپایی استانبول :

بیشتر خانه های بخش اروپایی بافت قدیمی دارند، اما از چند سال اخیر در برخی از منطقه های بخش اروپایی ساخت و ساز شهرک هایی که دارای چند بلوک در تعداد طبقات کم یا برج های بلند شروع شده است.

همانطور که در ایران در منطقه های بالای شهر و معروف قیمت ملک بالاتر از بقیه مناطق می باشد در استانبول هم به همین صورت است.

در بخش اروپایی قیمت خانه پایین تر از بخش آسیایی می باشد به عنوان مثال در منطقه بیلیکدوزو با 200 هزار لیر یک واحد 1 خوابه که معادل 500 میلیون می باشد را می توان خرید اما همین واحد در منطقه شیشلی در یک برج لوکس با کلیه امکانات به قیمت 3 میلیون لیرمعادل 7 میلیارد برای فروش گذاشته شده است.

اگر به دنبال خانه نوساز باشید یا یک خانه چند سال ساخت بازسازی شده به راحتی با هر بودجه ای می توانید در استانبول پیدا کنید.

به طور کل در شهر استانبول با قیمت هایی که در تهران نمی شود خانه خرید، می توانید صاحب خانه شوید.

در هیچ کدام از محله های استانبول کمبود امکانات برای ساکنین وجود ندارد.

در کل قیمت خانه در این شهر مناسب تر از تهران می باشد.

سرمایه گذاران روی ملک با کسب اطلاعات از مناطق شهری استانبول می توانند خانه دلخواه خود را با قیمت مناسب خریداری کنند. قیمت خانه در منطقه کادیکوی واقع در بخش آسیایی از دیگر مناطق گران تر است. قیمت ملک در مناطق باکیرکوی، ساربر و بی کوز همیشه بیش از سایر مناطق اروپایی استانبول ارزش گذاری می شود. این خانه ها امکانات رفاهی خوبی دارند و برای اقامت توریستی ایده آل هستند.

سهولت شرایط خرید خانه در ترکیه موجب شده تا بسیاری از ایرانی ها برای حفظ ارزش تقدینگی، سرمایه گذاری روی بازار مسکن ترکیه و مناطق توریستی استانبول را در اولویت قرار دارند. این خانه ها نه تنها برای اقامت اعضای خانواده ایده آل هستند بلکه در صورتی که بخواهید با قیمت خیلی خوبی هم اجاره داده می شوند.

استانبول شهری رو به رشد می باشد و به همین مراتب تمامی محله های این شهر رشد پیدا می کنند و آینده ای روشن را پیش رو دارند.

برای اینکه ملک به راحتی اجاره داده شود و یا موقع فروش سود خوبی را نصیب مالک کند حتما با یک موسسه حقوقی ملکی معتبر مشورت کنید. به خصوص در مورد محله و منطقه ای که ملک در آن واقع شده حتما تحقیق کنید.

قیمت خانه در استانبول به تومان

قیمت آپارتمان در استانبول از منطقه ای به منطقه ای دیگر، متفاوت است. چنانچه قصد خرید املاک مسکونی را دارید با افراد ذیصلح مشورت کنید. افراد زبده در بازار مسکن ترکیه می توانند شرایط ملک و موقعیت منطقه را بررسی کنند.

مشاورین املاک که مجوز قانونی برای فعالیت دارند ویا موسسات حقوقی ملکی معتبر می توانند با تجربه ای که دارند، ملک مناسب با شرایط مالی خریدار را ارائه دهند. کارشناسان موسسه حقوقی ملکی ترندمای هوم بارها تذکر داده اند که خرید ملک باید آگاهانه باشد زیرا در صورت کوچکترین اشتباه، ضرر مالی زیادی به خریدار می رسد.

آگاهانه نسبت به خرید خانه در استانبول ترکیه اقدام کنید و از قبل در مورد منطقه مورد نظر اطلاعاتی کسب کنید. به این ترتیب می دانید پولی که پرداخت می کنید واقعا ارزش خرید را دارد.

 

آزمون SAT برای تحصیل پزشکی،دندانپزشکی،داروسازی و تمامی رشته های دیگر در ترکیه
آزمون sat در اصل یک ازمون آمریکاییست (نه ترکیه ای)  و شرط ورود به دانشگاه های کشور ترکیه هست آزمون sat در فواصل زمانی حدودا 3 ماه یکبار برگزار میشود و برای جذب دانشجو دانشگاه های کشور ترکیه که مورد تایید وزارت بهداشت هستند(دانشگاه حاجت تپه /دانشگاه  آتاتورک/دانشگاه  آنکارا/دانشگاه  کوچ (خصوصی)/دانشگاه: قاضی /دانشگاه: سلیمان دمیرل/دانشگاه کاتپ چلبی) به نمره sat استناد میکنند.آزمون sat توسط دانشگاه برگزار نمیشود و نهاد آمریکایی کالج برد که در کشور های مختلف مستقر است این آزمون را برگزار میکند و پس از آن کارنامه ای در اختیار متقاضی قرار میگیرد که دانشگاه ها نمره آن را ملاک قرار میدهند.کسی در آزمون sat موفق میشود که در حد یک آمریکایی به زبان انگلیسی مسلط باشد
(به عبارتی آیلتس نمره 8 )برای موفقیت در اس ای تی علاوه بر دانش زبان باید به ریاضات نیز تسلط کافی داشته باشید آزمونهای SAT در حال حاضر در ایران برگزار نمی شود، اما ایرانیان می توانند برای شرکت در sat در سایر کشورهای همسایه ثبت نام کنند.
محتویات آزمون SAT
800 نمره این آزمون به زبان انگلیسی و800 نمره دیگر به مباحث مربوط به ریاضیات اختصاص دارد.دروس شامل : ریاضی  (که شامل مقدار کمی سوالات هندسه هم میباشد) و ریدینگ و رایتینگ انگلیسیهر قسمت ۸۰۰ امتیاز که در مجموع ۱۶۰۰ امتیاز میباشد
نمرات بالای ۱۳۵۰ از ۱۶۰۰ امید پذیرش در پزشکی را دارند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار