حجت‌الاسلام علی شکری:
به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان بابیان اینکه جامعه امروز نیازمند الگوسازی است، گفت: ما در دین اسلام الگوهای فراوانی داریم اما به دلیل کم‌توجهی نتوانسته‌ایم از آنان بهره ببریم.
کد خبر: ۸۲۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ 16 February 2020

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان صبح یک‌شنبه در همایش دختران فاطمی شاهرود به میزبانی دبیرستان دخترانه ولایت صدرای شاهرود با اشاره به حدیثی درباره حضرت فاطمه (س) بیان کرد: ایشان نوری بودند که به تعبیر پیامبر اکرم (ص) از تاریکی و زشتی‌ها جداشده است درواقع این بانوی گران‌قدر اسلام تمام زیبایی‌های خلقت هستند آن‌هم نه زیبایی که در ظاهر ما مشاهده می‌کنیم بلکه زیبایی که به‌نظام آفرینش هستی می‌بخشد.

وی گفت: حضرت فاطمه (س) به حقیقت زن روشنایی و تجلی بخشید و امروز اگر ما در نظام اجتماعی حتی در غرب و غیرمسلمان می‌بینیم که زن جایگاهی دارد شک نباید کرد که ناشی از تجلی فاطمه (س) است لذا ایشان یک الگو هستند.

حجت‌الاسلام علی شکری بابیان اینکه حضرت فاطمه (س) الگوی زنان مسلمان است، افزود: اگر ما حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی زنان در اندیشه اسلامی می‌دانیم به این دلیل است که به هستی روشنایی می‌بخشند همانند اینکه خورشید اگر بر این عامل نتابد، ظلمت و تاریکی همه‌جا را فرا می‌گیرد، لذا اگر حقیقت فاطمه (س) هم در عالم هستی خلق نمی‌شد عالم به دنبال تاریکی و ظلمت و جهالت می‌رفت کما اینکه قبل از خلقت حضرت فاطمه (س) زن در نظام اجتماعی یک مخلوق منفور بود وزنده‌اش را به گور می‌کردند.

شکری با اشاره به اینکه نظام آموزشی ما در بحث الگوسازی دچار مشکل شده است، بیان کرد: ما الگوهای دینی بسیار و صراحتاً به آن اعتقادداریم اما نتوانسته‌ایم آن الگوها را جامعه‌پذیر کنیم، امروز مشکل ما در نظام فرهنگی و اجتماعی جامعه‌پذیر کردن الگوهایمان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: سازوکارهای رسیدن به نقطه مشخص که تعریفی ساده از الگو محسوب می‌شود، در جامعه ما کمتر شناخته‌شده‌اند درنتیجه ما نیاز داریم تا ذهن‌هایی را پرورش دهیم که بتوانند الگوساز باشند، ما از حضرت اسماعیل (ع)، ابراهیم (ع)، حضرت فاطمه (س) و حضرت یوسف (ع) و … به‌عنوان الگوهایمان یاد می‌کنیم اما چگونه می‌توانیم آنچه را از این بزرگواران به یادگار مانده را به‌کارگیریم تا جامعه‌مان را به سعادت برسانیم؟

وی بابیان اینکه در نظام فرهنگی و اجتماعی در کنار الگوپذیری، مشارکت‌پذیری و کار تیمی را نیز به‌خوبی مشاهده نمی‌کنیم، گفت: مشارکت‌پذیری ما ضعیف است و کاری که نظام آموزشی ما از مدت‌ها قبل کرده، تلاش برای مشارکت‌پذیری جوانان است، اگر نظام آموزشی ما می‌توانست نسل نوجوان و جوان جامعه را به سمت مشارکت‌پذیری سوق دهد، ما چالش‌های نظام اجتماعی را کمتر مشاهده می‌کردیم.

شکری همچنین در پایان بابیان اینکه امروز محیط خانواده‌ها قبل از جامعه دچار چالش است، تأکید کرد: نخستین گام سعادت ما این است که بتوانیم نسلی را تربیت کنیم که مشارکت پذیر باشد و سپس بتوانیم الگوهایمان را در جامعه ارائه و به جامعه‌پذیری آنان کمک کنیم، آن‌هم الگوهایی که مبتنی بر سیره اهل‌بیت (ع) و به‌خصوص در این روز مبارک، حضرت فاطمه (س) باشد و در این زمان است که می‌توانیم بسیاری از مشکلات‌مان را حل شده ببینیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار