10کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز،شب گذشته در حسینیه سیدالشهداء (ع) کانون فرهنگی رهپویان وصال به معارفه و مناظره انتخاباتی پرداختند.
کد خبر: ۸۲۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷ 17 February 2020
تابناک فارس به نقل از شیراز ه:کانون رهپویان وصال شیراز، شب گذشته میزبان 10 نفر از کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود.
غلامحسن اسکندری، حسین پارسایی، علیرضا پاک فطرت، سید ابراهیم حسینی، سید اسماعیل حسینی، منصوره طاهری، ابراهیم عزیزی، جعفر قادری، محمدرضا کشکولی و روح الله نجابت کاندیداهایی بودند که پس از انجام یک نظرسنجی انتخاب و در این نشست انتخاباتی حضور داشتند.
در ابتدای این جلسه، معرفی و بیوگرافی کاندیداها توسط مجری بیان شد.


چهره های نو ، رأی آور و کارآمد و متعهد

حسین پارسایی اولین کاندیدایی بود که در این برنامه صحبت کرد. وی خود را کارگرزاده و روستایی معرفی کرد و گفت: من به اینجا آمدم تا یک پیام را به شما برسانم و آن این است که ما در چهل سال دوم انقلاب قرار داریم. انقلاب سال 57 دو پیام داشت: تشکیل حکومت مستضعفین، و دیگری ایجاد عزت و رفاه برای همه ایرانیان بود. اما پس از گذشت چهل سال از انقلاب، این آرمان ها در گردنه گیر کرده است و مقام معظم رهبری با بیان این مطلب، بیانیه گام دوم انقلاب را در عرصه های مختلف ارائه کردند و ملاک آن را حرکت جوانان دانستند. 
وی تصریح کرد: بیایید در این انتخابات سه ملاک را مدنظر قرار دهیم: اول اینکه چهره های نو انتخاب کنیم نه چهره های تکراری؛ رأی آور و سوم کارآمد و متعهد باشند.
پارسایی در مورد مصونیت قضایی نمایندگان مجلس اظهار نظر کرد و گفت: نماینده مجلس وقتی از سوی مردم انتخاب شد، به یک شخص حقوقی مبدل می شود و در همه زمینه ها می تواند اعلام نظر یا تحقیق و تفحص کند، اما این بدین معنا نیست که نماینده تحت این اختیارات، سوءاستفاده کند و با بیاناتش، امنیت ملی را به خطر بیندازد. 
وی با تصریح کرد: نماینده باید تحت پوشش قانون ارائه نظر و عقیده کند و اگر غیر از این بود، مشمول قانون مصونیت نمی شود.


آینده انقلاب به خطر افتاده

غلامحسن اسکندری به عنوان نفر دوم در ادامه این نشست، اظهار داشت: در آشفته بازاری که در کشور تحت مدیریت مسئولینی که بعضی مشکوک، بعضی بی عرضه و بعضی نامدیرند، وضعیت به جایی رسیده که آینده انقلاب به خطر افتاده و به نظر من اینکه برای مجلس آینده ، صحبت از رشته و تخصص و سابقه، به حاشیه کشاندن بحث است؛ چرا که ما با شرایطی روبروییم که سرنوشت کشور را باید از صندوق های رای بیرون بکشیم.
وی ادامه داد: احساس من این است که شرایط این مجلس، مثل مجلس اول و دوم است؛ چراکه کشوری مسئولی دارد مشکوک به جاسوسی، از طرفی نفوذی ها هم کشور را به نابودی می کشانند و هیچ اتفاقی نمی افتد. پس به امثال دیالمه ها و آیت ها نیاز است در مجلس بایستند و از مسیر انقلاب دفاع کند.
اسکندری افزود: احساس می کنیم که مقام معظم رهبری خیلی تنها هستند و مسئولین رده بالای کشور نه تنها همراهی ندارند که مخالفت هم می کنند؛ اگر چه قبلاً نسبت به این مسئله تردید داشتیم، اما امروز با شهادت حاج قاسم، گره را باز کردند و در صفحه آخر وصیت نامه شان با بیان اینکه "من حضرت آیت الله خامنه ای را خیلی مظلوم و تنها می بینم" برای ما راه را روشن کرد. 

وی در پاسخ به این سوال که تخصص شما در صورت ورود به مجلس مناسب کدام کمیسیون است؟ گفت: من دوست دارم کاری جدید داشته باشم و از آنجا که استان فارس با کمبود آب شدید مواجه است، جزء اولین کارهای ما پیشنهاد کمیسیون آب و خاک است تا دیگر سیل فروردین 98 را شاهد نباشیم.

متن کامل معارفه و مناظره 10 کاندیدای مجلس شورای اسلامی شیراز + عکس

سند ساماندهی حاشیه کلانشهر شیراز با محوریت توزیع عدالت محور منابع

در ادامه پارسایی در ارتباط با برنامه ریزی شهری نیز گفت: جوانان به این نتیجه رسیده اند که ریشه تمام ناکارآمدی ها، به دلیل سستی و بی برنامگی مدیران غیرمسئول است. اولویت بندی و نگاه مدریتی مشکل دارد و من سند ساماندهی حاشیه کلانشهر شیراز را با محوریت توزیع عدالت محور منابع در مجلس کلید خواهم زد. 
وی با تصریح اینکه ساماندهی مناطق حاشیه شهر شیراز ضروری است افزود: در زمینه اسناد و املاک حاشیه شهر، مردم مشکل دارند و سند املاکی ندارند و به این دلیل نه می توانند وام بگیرند و نه ساخت و ساز و تعمیری داشته باشند، چراکه نگاه مدیریتی در این شهر، نگاه به مرفهین است.
پارسایی توسعه و تقویت گردشگری شیراز را از دیگر برنامه های خود برشمرد.


بازی اصلاح طلب و اصولگرا خیلی وقت است تمام شده

اسکندری در ادامه این نشست گفت: اگر قرار است که لیست وحدت آفرین باشد، باید به صورت وحدت آفرین بوجود بیاید. 
وی تصریح کرد: بازی اصلاح طلب و اصولگرا خیلی وقت است تمام شده است.



بنگاه های کوچک زودبازده

پارسایی در مورد اشتغالزایی به طرح توسعه گردشگری اشاره و ادامه داد: ما جوانان 20 ساله خود را با ایجاد دانشگاه ها، به جوانان 30 ساله تحصیلکرده بیکار تبدیل کرده ایم و برنامه ها را باید به سمت اشتغال کوتاه مدت و بلندمدت ببریم.
به عقیده وی، بنگاه های کوچک زودبازده در طرح کوتاه مدت مناسب است و نمایندگان مجلس باید دولت را با ورود بانکها برای حمایت این کارگاه ها و تسهیلات ارزان قیمت وارد کنند. ضمن اینکه راه حل های بلند مدت هم هست.



شفافیت بزنگاه انتخابات یازدهم

اما اسکندری در خصوص شفافیت آرا گفت: شفافیت بزنگاه انتخابات یازدهم است و این نیاز واقعی کشور برای نسل جوان است و این مطالبه گری بهترین مسئله ای است که از این انتخابات می تواند به جا بماند.
وی ادامه داد: مردم امروز نشان می دهند که دیگر فریب نمی خورند و مطالبه گری می کنند که حداقل هزینه این تبلیغات را چگونه تامین می کند؟ بعضی ها حتی تا 15 میلیارد هم شنیده شده که برای تبلیغات هزینه می کنند. باید پاسخ دهند که این هزینه ها از کجا می آید؟ و اصلاً چرا این همه تبلیغات؟ مگر در چهارسال نمایندگی چقدر در مجموع حقوق خواهی گرفت که این همه هزینه می کنی؟ 
اسکندری تأکید کرد: من شخصاً نه پوستری دارم و نه عکس و تراکتی و فقط در فضای مجازی تبلیغات دارم تا بدانیم برای آینده می شود بدون هزینه هم حرفت را به مردم برسانی و لازم نیست میلیاردی هزینه کنی.
وی تأکید کرد: زمانی که نماینده به مجلس می رود، وکیل مردم است و موظف است که به مردم بگوید که در مجلس چه می کند؟ لازم است که همه وارد پویش شفافیت شوند و با مردم روراست باشند. 



با تکیه بر توانمندی ها و ظرفیت های داخلی، می توانیم مشکلات کشور را حل کنیم

جعفر قادری دیگر کاندیدای شیراز در ادامه این نشست در مورد دیدگاه ها و برنامه های خود گفت: معضلات اقتصادی بر روی همه مشکلات دیگر سایه انداخته و باعث یأس و ناامیدی در جامعه شده است. اما تفکر بعضی از دولتمردان این است که راهی جز برگشت به مذاکره با آمریکا و اروپا نداریم و در مقابل، نقطه نظر و دیدگاهی منبعث از دیگاه مقام معظم رهبری را داریم دال بر اینکه با تکیه بر توانمندی ها و ظرفیت های داخلی، می توانیم مشکلات کشور را حل کنیم؛ با تسهیل فضای کسب و کار،فراهم کردن زمینه برای خلاقیت و ابتکار جوانان، استفاده از ثروت های داخلی و به روز کردن مدل ها، نیازی به دست دراز کردن به سمت بیگانه نداریم.
وی ادامه داد: تجربیات من در دوران مختلف مسئولیت چه در شهرداری و چه نمایندگی و بقیه مسئولیت ها، نشان می دهد که با اتکا به توان داخلی این ظرفیت ارتقا و پیشرفت در عرصه های مختلف وجود دارد. 
قادری باور دارد که با طرح های جدید می توان به مشکلات اقتصادی حاضر فائق آمد.



 رای من به برجام منفی بوده است

قادری همچنین در ارتباط با بیان اینکه در سال 94 و زمانی که اوضاع به نفع برجام بود، و همه سعی می کردند بگویند ما به برجام رای مثبت دادیم، در یک نشست دانشجویی اعلام کردم به رای من به برجام منفی بوده است که در سایتهای مختلفی هم آمده است و برجام را سرابی برای دولت خواندم. 

متن کامل معارفه و مناظره 10 کاندیدای مجلس شورای اسلامی شیراز + عکس

مجری برقرار کننده عدالت در جامعه

محمدی کشکولی دیگر کاندیدای شیراز که در این نشست حضور داشت دیدگاه های خود را چنین بیان کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد مردمسالاری دینی است و من در مقام اجرای قوانین و مقررات جاری کشور، به واقعیات و کاستی ها به ویژه در حوزه قضایی واقفم و من به عنوان یک مجری برقرار کننده عدالت در جامعه، برای توسعه و ارتقای جایگاه حقوقی کشور و همچنین در سایر مسائل اقتصادی و سیاسی، به این فکر افتادم که تجربیات خود را با توجه به ساختار حقوقی سیاسی مجلس، در مجلس ارائه کنم.
وی با تصریح بر سکوت قانون در بعضی موارد خاص و نیازمندبودن به قوانین، اجرای عدالت را قانون صریح و کامل دانست و گفت: قوه قضائیه تصمیم ساز برای جامعه نیست و در سیاستگذاری کشور و اداره امور کشور، دولت و مجلس شورای اسلامی نقش تعیین کننده دارند. 



عدم استفاده بهینه در اوج

اسکندری در جمع بندی صحبت هایش گفت: استان فارس چهارمین استان پهناور و پرجمعیت کشور و نیز رتبه اول جنگل ها در کشور است و در تولید بسیاری محصولات کشاورزی هم رتبه اول تا چهارم را دارد و از نظر ذخایر گازی هم رتبه دوم را دارد. اما با همه این داشته، وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد و بیش از 50درصد میزان اشتغال در استان، خدماتی است و این یعنی عدم استفاده بهینه در اوج.



در گام دوم انقلاب باید جوانان مستعد به میدان بیایند

سید اسماعیل حسینی که عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز است، با بیان اینکه به دلیل عرق ملی و دغدغه مند بودن برای ملت، در خارج  از کشور نتوانستم بمانم و انگیزه من برای ورود به انتخابات، یک انگیزه الهی و حل مشکلات مردم و مهمتر از همه، فرمایشات مقام معظم انقلاب است که به درستی تشخیص دادند که در گام دوم انقلاب باید جوانان مستعد به میدان بیایند. 
وی گفت: کشور ما منابع انسانی و غیرانسانی بسیار غنی ای در دنیا دارد که دو مولفه قدرت در دنیاست، اما به لحاظ استفاده نکردن از آن، در دنیا رتبه اول را دارد. 
حسینی اعتقاد دارد که اگر یک تیم جوان متعهد و متخصص که تنها دغدغه اش عزت مردم و ساختن کشوری آزاد، آباد و مستقل وارد بدنه اجرایی و قانونگذاری شود، قطعاً تحولی در کشور ایجاد خواهد کرد. 
وی تأکید کرد: ما به دنبال وارد کردن خون تازه ای به بدنه انقلاب هستیم. به دنبال حرف تازه و راه های نو و نرفته هستیم، چرا که از مدیران ضعیف همیشه مدیر خسته شده ایم. 
انگیزه الهی، دارای استعداد و توانایی هوشی بالا، و توانایی تیم سازی و مدیریت بالا، دردمندبودن و عدم وابستگی جناحی، حزبی و اهل شفافیت و صداقت بودن، تجربه مورد نیاز جامعه و تخصص و در رأس همه اینها، انقلابی بودن، از ویژگی های مورد نظر حسینی برای یک نامزد مجلس شورای اسلامی است.



حمایت در اجرای قوانین و طرح ها

در ادامه، قادری در پاسخ به این سوال که دو دوره در مجلس حضور داشته و طرح های خوبی هم ارائه دادید که خیلی از این طرح ها عملیاتی و اجرایی نشده است، آیا همراهی در اجرایی کردن طرح ها نداشتید یا حوصله کافی؟ اظهار داشت: وظیفه نماینده، قانونگذاری و نظارت بر اجراست و قوانینی که گذاشته شده باید در سیستمی به مرحله اجرا دربیاید. اینطور نیست که بگوییم قانون به اجرا درنیامده است. بعضی از قوانین ممکن است در بعضی جاها ضعیف اجرا شده یا اصلاً اجرا نشده باشد، اما بعضی جاها هم خوب اجرا شده است. پس حمایت در اجرای قوانین و طرح ها خیلی تاثیرگذار است.
 
محمدی کشکولی هم در پاسخ به شفاف سازی در هزینه های انتخابات، با اعتراض به شیوه تبلیغاتی دیگر کاندیداها اظهار داشت: در دروه های قبل تبلیغات محیطی بسیار بیشتر بود، اما این دوره با ورود فضای مجازی، مسائلی را جعل کردند که ارتباطی با بنده نداشت.


در ادامه حسینی در ارتباط با حفظ راه های ارتباط با مردم گفت: هدف من از رفتن به مجلس، ارتباط با مردم و حل و مشکلات و معضلات مردم است و یکی از راه های ارتباطم با مردم، حضور در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و در کنار آن، ارتباط گیری در فضای مجازی است و به برکت این فضا، کانال هایی خواهیم داشت که مطرح کردن مشکلات مردم از این طریق، با درد مردم آشنا شده و با تمام توان در رفع آن بکوشیم.

متن کامل معارفه و مناظره 10 کاندیدای مجلس شورای اسلامی شیراز + عکس

وضعیت بد امروز نتیجه کار همان باتجربه های بحران دیده است

روح الله نجابت که یکی دیگر از کاندیداهای حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، سرخط برنامه های خود را چنین تشریح کرد: سال گذشته مقام معظم رهبری بحث جوانگرایی و بیانیه گام دوم را مطرح کردند و پس از آن پیشنهاداتی از دوستان و اطرافیان برای ورود به مجلس دریافت کردم. اما در همین ایام، یکی از دوستان گفت که مجلس، جای آدم های با تجربه‌ی بحران دیده است. پس تو را چه به مجلس؟ گفتم وضع کشور امروز خوب است یا بد؟ گفت بد. گفتم این وضعیت نتیجه کار همان باتجربه های بحران دیده است. 
وی تأکید کرد: ما انقلابی در انقلاب می خواهیم که به سراغ جوانان برویم و بگوییم انقلاب با چالش مواجه نشده است. ببینید در همین وضعیت بحران زده اقتصادی، مردم چگونه زیر تابوبت "حاج قاسم" آمدند، این نشان می دهد که مردم فرق خدمت و کار بی مزد و منت را با تنبلی و یکجا نشینی می فهمند. 
نجابت تصریح کرد: هرجا که به بچه های جوان تکیه کردیم، بُردیم، اگرچه مجلسی به بزرگی مجلس شورای اسلامی را قرار نیست فقط جوانان پرکنند، اما به نظرم آمد من می توانم یکی از چهار نماینده شیراز باشم که اگر به میدان رفتم، در مسیر کارآمدی انقلاب گام بردارم.
وی با بیان اینکه کل هزینه تیلیغاتی که کنار گذاشته ام 40 میلیون تومان است، با تصریح بر اینکه از شب گذشته با نظرات دوستان همراه به این نتیجه رسیده ام که شاید این هزینه تا 60 میلیون تومان برسد، گفت: منبع تأمین این هزینه هم افراد انقلابی هستند که در سالهای گذشته نشان داده اند اگر جایی هم کمکی به ستادهای انتخاباتی کرده اند، از سر وظیفه بوده و هیچ توقعی هم نداشته اند.



گام دوم بحث جوانگرایی و تفکر انقلابی است نه فقط سن و سال

قادری در جمع بندی مطالب خود گفت: مطالب مقام معظم رهبری در مورد بیانیه گام دوم، بحث جوانگرایی و تفکر انقلابی است نه فقط سن و سال. 
وی تأکید کرد: هیچ کسی را به واسطه اینکه جوان یا پیر است را انتخاب یا رد نکنیم.
به عقیده وی، یکی از دلایل عقب افتادگی استان فارس در عرصه های مختلف، این بوده که نمایندگان را براساس ملاک و معیار مشخصی همچون تخصص و تجربه، شایسته سالاری و جهادی بودن، سلامت نفس و مردمداری انتخاب نکرده ایم و پس سطح نمایندگان ما در مقابل نمایندگان دیگر پایین بوده است.



خدمت که فقط در مجلس نیست

از حسینی سوال شد که اگر در انتخابات رای نیاوردید در کشور می مانید یا به کشورهای که دعوتنامه دارید می روید؟
وی بیان کرد: اگر می خواستم بروم که برنمی گشتم. من به دلیل افکار و نیاتی که دارم برگشتم و تا زمانی که کوچکترین امیدی به کشورم دارم، آن را ترک نمی کنم. من به نمایندگی مجلس به دید تحفه نگاه نمی کنم. این، مسئولیتی فوق العاده سنگین است که باید فردای قیامت پاسخگوی تمام افراد جامعه در همه عرصه ها باشید. 
وی گفت: اگر خیر و مصلحتی که خدا برایم مقدر کرده به رای آوردن باشد، همه توان و تلاشم را برای خدمت به مردم می کنم، اما اگر تقدیر به رای نیاوردن باشد، خدمت که فقط در مجلس نیست. مجلس نشد جای دیگر کار می کنیم.



برای حفظ انقلاب، حاضر شده ام که از امنیت خانواده ام هم بگذرم

محمدی کشکولی در جمع بندی صحبت هایش گفت: من شعبه ویژه ای در دست کار دارم که مشکلات اشخاص خاصی را رسیدگی کردم. من افتخارم این است که انقلابی بوده، هستم و خواهم ماند.
وی تأکید کرد: من ثابت کرده ام که برای حفظ انقلاب، حتی حاضر شده ام که از امنیت خانواده ام هم بگذرم. 
این قاضی دادگاه مطبوعات ادامه داد: من سه فرهنگ شیرازی، روستایی و عشایری بودن را با هم دارم.
 


در مسایل و کارهای مدیریتی جگردار باشیم

در ادامه، علیرضا پاک فطرت که مهمترین سابقه اجرایی اش شهرداری شیراز است، به ارائه طرح ها و برنامه هایش پرداخت و گفت: امروز اقتصاد ما مشکل دارد و به فرموده مقام معظم رهبریعملیاتی کردن اقتصاد با کار جهادی ممکن است باید در مسایل و کارهای مدیریتی جگردار باشیم. 
وی ادامه داد: عملیاتی کردن اقتصاد با کار جهادی اولویت اصلی من است که زیرساخت هایی لازم دارد. کارگر رشته اول تولید است و روابط میان کارگر و کارفرما و رضایت آنها فاز اول مشکلات تولید است. حفظ کردن قدرت پول کلی هم از دیگر برنامه های پاک فطرت عنوان شد.



دل بریدن از بیگانه و دل سپردن به داخل

نجابت اولویت اول کشور و نه فقط شهر شیراز را اقتصاد دانست و یادآوری کرد: در مجلس کار جمعی صورت می گیرد و در این فضا، راه حل بسیاری مشکلات رونق تولید، یعنی دل بریدن از بیگانه و دل سپردن به داخل است. 
وی تجارت با 15 کشور همسایه را تجارت تحریم ناپذیر خواند و گفت: در همین اوضاعی که تحریم هستیم، مقر ما بخشی عراق و چند کشور دیگر برای ارتباط اقتصادی با دنیا است. پس باید به سمت یک پایگاه جامع اطلاعات اقتصادی برویم.
نجابت تصریح کرد: تمام تصمیمی که برای ما گرفته می شود، براساس اطلاعاتی است که مثل نظرسنجی است و هیچ اطلاعات جامع آماری در زمینه اقتصاد نداریم. 

حسینی در ایجاد فضای قانونی برای اعتراضات گفت: در چهل و یک سال گذشته، قوانین زیادی وضع کرده ایم و در بعضی حوزه ها نیاز به قوانین مجدد نداریم و نیاز به نظارت بر اجرای صحیح قوانین داریم. 
 


نه به فامیل بازی

پاک فطرت در ارتباط با مباحث مطرح شده در مورد خود گفت: اگر شما یک نفر از فامیل من را پیدا کردید که در زمان شهرداری من مشغول به کار در شهرداری شیراز شده، جایزه دارید. 

وی همچنین در مورد بدهکار شدن شهرداری گفت: شاید من اولین شهرداری بودم که وقتی مسئولیت را تحویل دادم، با نامه به استاندار، کل بدهی هزار میلیارد تومان و املاک شهرداری در آن زمان بالای سه هزارمیلیارد تومان به قیمت آن روز بوده است. 25پروژه که اولویت اولش پارکینگ طبقاتی بود، به همراه دو یا سه طبقه تجاری اداری درحال اتمام بود اما امروز بعضی از این پروژه ها راکد مانده است.

شهردار سابق شیراز همچنین ادامه داد: تمام شایعات و نامه ها و گزارشاتی که برعلیه من دادند را در دستگاه های مختلف نظارتی به ریز پاسخ دادم و ثابت کردم که هرکاری در دوره شهرداری ام کردم، به صرفه و صلاح شهر بوده است.



برنامه با مبنای عزت و سربلندی مردم

حسینی در جمع بندی صحبت هایش با بیان دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی و داشتن منابع و امکانات موجود در کشور، اظهار داشت: متاسفانه در بعد اقتصادی و عدالت اجتماعی لنگ می زنیم که اگر در این دو بعد جوانان توانمند وارد شوند، در طول یکی دو دهه کشور ما می تواند به یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا تبدیل شود و سرعت حرکت و پیشرفتش تصاعدی باشد.

وی وظایف مجلس را در قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین در همه نهادها رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم در حوزه انتخابیه دانست و بیان کرد: ما در هر سه مورد برنامه های مدون داریم هم با دید کلان ملی و هم منطقه ای و شهرستانی با مبنای عزت و سربلندی مردم. 

حسینی گفت: در صورت ورود به مجلس، به مسائل کلان خواهم پرداخت نه مسائل حاشیه ای. در حوزه نظارت منفعل نخواهم بود چرا که یک سال مجلس یازدهم همراه با دولت کنونی و سه سال را با دولت بعدی سپری خواهد کرد.
وی تصریح کرد: در مقابل ناکارآمدی وزرا و رئیس جمهور منفعل نخواهم بود و به وزرای بدون تعهد بدون تخصص دردنکشیده رای اعتماد نخواهم داد، ؛ بلکه در جهت تزریق نیروهای جوان و توانمند به بدنه اجرایی کشور تلاش خواهیم کرد. 
حسینی گفت: در حوزه نظام انتخاب مدیران و عملکرد آنها برنامه جدی دارم چراکه یکی از مسائل اساسی کشور، سوءمدیریت است.
وی با بیان اینکه در حوزه شفافیت هم برنامه دارد و این کار از تبلیغات و هزینه های تبلیغاتی چند ده میلیارد تومامنی شروع می شود که کاندیداها باید روشن کنند که این هزینه ها را از کجا می آورند و این هزینه ها را صرف چه می کنند، ادامه داد: شفافیت را باید از همین تبلیغات شروع کند. 
حسینی گفت: در صورت ورود من به مجلس، شورای عالی شفافیت تشکیل خواهم داد و در حوزه اقتصاد هم به این موضوع خواهیم پرداخت.
دانشگاه ، صنعت و افزایش بی رویه ظرفیت های دانشگاهی و بازبینی کارشناسانه نظام آموزشی و پژوهشی، پرورشی و فرهنگی از دیگر برنامه های مدنظر حسینی در صورت ورود به مجلس بود.
وی دیپلماسی از راه های محتلف از جمله دیپلماسی علمی را از دیگر برنامه های مدنظر خود دانست.



منبع هزینه های آقای شهردار اسبق

پاک فطرت در ادامه این برنامه به جمع بندی صحبت های خود پرداخت و گفت: بعضی مواقع آیا فکر نکردید که رزمندگان چقدر می گرفتند که رفتند و جان خود را فدا کردند؟ در ارتباط با هزینه کردهای تبلیغات هم به همین نحو است و من مجلس را همچون جبهه، مقدس می دانم؛ چراکه معمتقدم کسی که در خود می بیند که می تواند تحولی را در مجلس به وجود بیاورد، باید سرمایه و زندگی و آبروی خود را برای خدمت صادقانه هزینه کند.
وی در راستای شفافیت هزینه انتخابات اظهار داشت: اتومبیل و آپارتمانی در صدرا داشتم که مورد استفاده نبود، فروختم و با حمایت همسرم که حقوقش از خودم بیشتر است، هزینه ها را تامین کردم و کسانی هم که برای من کار می کند، داوطلبانه آمده اند.
 

برنامه دارم

نجابت هم در جمع بندی صحبت هایش گفت: من اگر وارد مجلس شوم، فراموش نمی کنم با چه نگاه و اعتمادی رای گرفتم و نمی روم تا یکی ام را دوتا کنم. اگر رفتم، خارج از وظیفه قانونگذاری کاری نمی کنم. چرا که وقتی 90 نماینده ردصلاحیت می شوند، یعنی خارج از وظیفه نمیاندگی کارهایی که نباید را انجام داده اند.
وی تصریح کرد: من برای ورود به مجلس برنامه دارم تا در راستای صحبت ها و نظرات مقام معظم رهبری گام بردارم؛ چرا که اگر امروز با شرایط کنونی، رهبر خیالش از مجلس راحت بود، در مسائل، به گونه ای دیگر وارد می شد. 
نجابت ادامه داد: انتخابات می گذرد. پس حواسمان باشد شنبه بعد از انتخابات دوم اسفند، حسرت نخوریم که ای کاش کاری کرده بودیم برای 250 رای بیشتر، یک فرد بدردبخورتری را وارد مجلس کرده بودیم. 
وی درپایان تأکید کرد: کاری کنیم که مقام معظم رهبری خیالش از مجلس راحت باشد.
 


همه ما باید تغییر کنیم

سید ابراهیم حسینی از دیگر کاندیداهایی است که به جمع حاظران در این نشست پیوست.

وی خود را فرهنگی و معاون پرورشی و پشتیبانی مدیرکل و عضو هیئت منصفه دادگاه مطبوعات معرفی کرد و ادامه داد: مدرک دکترای فقه و مبانی حقوق را دانشگاه قم گرفته ام و پس از بازنشستگی از آموزش و پرورش، در دانشگاه های مختلف تدریس می کنم. 

حسینی دیدگاه خود را تشریح کرد و گفت: من معتقدم در چارچوب اصل نظام، همه ما باید تغییر کنیم. مردم باید تغییر کنند و رای نسنجیده ندهند و بعد از رای دادن باید مطالبه گری داشته باشند که این مطالبه نکردن مردم عارضه ای در رده های بالای نظام شده است.

وی معتقد است که مجلس یازدهم باید از خودش شروع کند و سخت گیری به خود نمایندگان از درون مجلس باید شروع شود، همانطور که آیت الله رئیسی در شروع مسئولیت، از خودشان و مجموعه تحت امر خودشان شروع کردند؛ پس مجلس باید در بدو امر، به بازنگری قانون انتخابات بپردازد. همچنین قانون شفافیت در همه ابعاد باید خیال مردم را به عنوان سرمایه اصلی نظام در راس قرار بگیرد.

 

حسینی نظارت بر کار نمایندگان را خیلی ضعیف دانست و پیشنهاد شعبه ویژه برای این امر داد.

وی تأکید کرد: اگر نمایندگان محلس کار خود را درست انجام دهد، آنوقت رئیس جمهور نمی تواند بگوید لایحه بودجه من این است و اگر هم اقدام نکردید استعفا می دهم. پس اگر مجلس، مجلس درستی باشد، دولت هم دولت خوبی خواهد شد.



مادردو فرزند

 
اما نماینده دیگر حاضر در این برنامه، خانم منصوره طاهری بود که خود را مادردو فرزند معرفی کرد و گفت: می خواهیم ثابت کنیم که هم می شود مادر بود، هم همسر بود، هم دختر و هم یک زن سیاستمدار بود.
وی ادامه داد: آنچه که برخی از دوستان ما از نگاه اسلام به خانه و خانواده به تصویر کشیده اند، باید تغییر کند. باید تصویر زن در قرآن به چالش کشیده شود.
 طاهری افزود: زن مومن انقلابی درمجلس همان قدر می تواند از اصول دفاع کند که مرد مومن می تواند.

حسینی در پاسخ به اینکه در ائتلاف شرکت کرده و میثاق نامه را امضا کردید، اما همچنان در مبارزات انتخاباتی حضور دارید، در صورتی که باید انصراف می دادید گفت: من پایبند به آنچه که امضا کرده ام، هستم و تعهدی که داده ام، تعهد به اجرای سیاست های شورای ائتلاف بوده نه انصراف.

طاهری در تکمیل صحبت های خود با یادآوری اینکه کسی که نامزد نمایندگی مجلس می شود، باید دید که چه باری از دوش نظام و مردم می خواهد بردارد، تصریح کرد: اولویت ها را ما تعیین نمی کنیم، بلکه مسائل و مشکلات جامعه تعیین می کند و امروز مشکل اصلی جامعه، مشکل اقتصادی و معیشتی است. پس اولویت من هم حل معضل اشتغال است؛ چرا که با حل شدن این معضل، مسئله ازدواج و آسیب های دیگری که با بیکاری پیش می آید هم حل می شود.

وی اولویت اجتماعی در برنامه هایش را کاهش شکاف طبقاتی اعلام کرد و گفت: نابرابری فقط در مسائل اقتصادی ضربه نمی زد، بلکه مشکلات روانی هم ایجاد می کند و حتی مشکلات امنیتی بوجود می آورد و شایسته یک جامعه اسلامی نیست.
طاهری اصلاح ساختارهای اجتماعی را برای از بین بردن این نابرابری ها لازم و ضروری دانست و افزود: گاهاً خود اینها باعث شکاف اجتماعی و طبقاتی می شوند. پس بخشی باید در اصلاح ساختارها دنبال شود و بخشی از از ساختار نظارتی مجلس.
وی اولویت اصلی اش به عنوان یک نماینده زن، تشکیل کمیسیون زنان و خانواده به صورت مجزا اعلام کرد و گفت: مولفه های قدرت هر کشوری بحث جمعیت و خانواده است و ما هم با نگاه دینی به آن نگاه می کنیم. 
وی افزود: جمعیتی زیادی از زنان تحصیلکرده و کارآمد در جامعه حضور دارند اما هیچ استفاده بهینه ای از این مورد ندیده ایم. 

حسینی در ادامه صحبت هایش نگاه نماینده را کلان دانست و گفت: در شهر شیراز هم مثل همه کشور، مشکل اصلی، اقتصاد است و برای حل این معضل باید پیش بینی، مطالعه و بررسی شود. اما ظرفیتی که شیراز دارد و از آن خوب استفاده نشده، جذب توریست است و این صرف بازدید از آثار تاریخی نیست، بلکه توریست درمانی بخصوص در بحث پیوند از کشورهای عربی از موارد قابل توجه است که اگر زیرساخت ها فراهم شود، در اشتغالزایی بسیار قابل توجه است.
وی حوزه صنعت را از دیگر حوزه های اشتغالزایی دانست که بعضی از صنایع را حتی از شیراز به جاهای دیگر انتقال داده اند. مثل حوزه های مخابراتی و پیگیری برگرداندن این صنایع و رونق صنایع جدید، در حوزه اشتغال کمک شایانی می کند.
حسینی به بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: مطالعات زیرساختی در این حوزه خوب انجام نشده و کل استان از جمله شهر شیراز را زیر سوال برده است. 
وی همچنین به زیرساخت ریلی استان اشاره کرد که اگر انجام می شد و اتفاق نیفتاد در اثر سوء مدیریتها، می توانست در اقتصاد و اشتغال استان تأثیرات به سزایی داشته باشد.
طاهری گفت: در بحث کمیسیون ها اولویت در راه اندازی کمیسیون ویژه زنان و خانواده است و پس از آن کمیسیون سیاست خارجی هم مورد علاقه و هم تخصص من است و برای آن هم برنامه هایی دارم. 
وی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی و اینکه مطرح می کنند که باید با دنیا قهر باشیم تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد درونزایی است که از ظرفیت های دیپلماسی به بهترین شکل باید استفاده می کند. 
طاهری ادامه داد: با داشتن 15 کشور همسایه با ظرفیت 600 میلیون جمعیت، چقدر از این بازار در اختیار ماست؟ که اگر بخثمان حل معضلات اقتصادی است، چرا از ظرفیت منطقه خودمان استفاده نکنیم که اتفاقاً تحریم ها هم در این روابط تجاری تاثیر زیادی ندارد و هزینه حمل و نقل هم کمتر از سایر کشورهای دوردست تر است.
وی با بیان نقش ایران در تامین امنیت منطقه که یک نقش اساسی است گفت: چرا نباید از ظرفیت های همسایگانمان استفاده کنیم؟ پس در کمیسیون سیاست خارجی باید راهی برویم که از ظرفیت دیپلماسی خارجی در جهت رونق اقتصادی استفاده کنیم، نه اینکه کشور را شش سال معطل معاهداتی بکنیم که نه چرخ زندگی مردم را می چرهاند و نه چرخ سانتریفیوژها را.

حسینی در جمع بندی برنامه های خود گفت: در حوزه آموزش و پرورش در زمان حضورم تلاشهایی کردم و در زمان معاونت پرورشی من، فضای ورزشی از یک سانتی متر به 11 سانتی متر مربع رساندیم. برای معلمان هم زائرسرا با بیش از 80 سوئیت در مشهد مقدس ساختیم. 
وی تصریح کرد: نماینده مجلس یک نفر است و هنرش این است که نیروهای تواونمند را ردیف کند و از توانمندی هایشان استفاده کند و همه با هم متحد و منسجم تلاش کنیم. استفاده از نخبگان و اندیشمندان هم برنامه هایی است که دارم.
حسینی ادامه داد: استان فارس 18 نماینده دارد و این ظرفیت بزرگی است و باید دستهایشان در دست هم باشد و به فکر مردم باشند. مردم سرمایه های اصلی نظام هستند و باید برای رضایت آنها تلاش شود.

طاهری در جمع بندی صحبتهایش گفت: من برای، یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، لفظ اولین دوره مجلس شورای اسلامی در گام دوم انقلاب را به کار می برم. اگر مقام معظم رهبری چله دوم انقلاب را به جوانان سپردند، حضور امروز ما در مقابل شما به همین دلیل است و شانه هایمان را زیر مسئولیت های بزرگ می بریم و به همه ثابت می کنیم جوان مومن انقلابی می تواند سرنوشت کشورش را به بهترین وجه ممکن رقم بزند و مطالبات مردم را به بهترین شیوه پیگیری کند.

وی تصریح کرد: اگر معضل اشتغال و معیشت و اقتصادی وجود دارد، به دلیل مدیریت پیر و خسته ای است که در دولت بروز کرده است. برای تغییر این مسییر، نیازمند جوانان متخصص و متعهد و کارآمدی هستیم که یک قید دیگر که مقام معظم رهبری به آن دادند و آن، جهادی بودن است را هم داشته باشد. جهادی بودن یعنی مدیری که از زندگی و زن و بچه و لذت های حلالش بگذرد وقتش را برای مردمش بگذارد. 
طاهری با بیان اینکه به من گفته اند بهتر نیست بمانی و به بچه چهارساله ات برسی تأکید کرد: من به همه می گویم برخلاف آن سلبریتی ای که گفته همه مردم ایران فدای سر بچه من، من می گویم بچه من فدای ملت ایران و این سرزمین.
وی ادامه داد: در صورت ورود من به مجلس، حتماً مطالبات به حق مردم را در مجلس پیگیری خواهم کرد و مطالبه شفافیت یکی از مطالبات جدی مردم است و ما به آن پیوسته ایم و در بدو ثبت نام لیست اموال و دارایی هم را به هیئت نظارت دارم و گفتم من آمده ام برای دفاع از چیزی که باید اول از خودم شروع کنم. 
طاهری تاکید کرد: وقتی بحث از شفافیت می شود، در همه زمینه ها باید مطالبه گر باشیم و این مسئله حتماً در اولویت کار ما خواهد بود و اگر این مسئله رای نیاورد، از خودمان شروع خواهیم کرد.
وی گفت: با پتانسیل و انگیزه جوانی و انقلابی قول خواهم داد که مطالبه گر مطالبات مردم باشم و نگذارم وزیری در استیضاح ها، به راحتی رای اعتماد بیشتر از قبل بگیرد و استیضاح بدون پاسخ بماند.
در این جلسه قرار بود ابراهیم عزیزی نیز حضور داشته باشد که وی حضور نداشت.

متن کامل معارفه و مناظره 9 کاندیدای مجلس شورای اسلامی شیراز + عکس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار