مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت در استانداری کرمانشاه، از آمادگی یک‌هزار و ۵۸۴ شعبه اخذ رای در ۶ حوزه انتخابیه استان برای انتخابات مجلس یازدهم خبر داد.
کد خبر: ۸۲۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 18 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،محمد ایمانی آمادگی یک ‌هزار و 584 شعبه اخذ رای در 6 حوزه انتخابیه استان کرمانشاه مجهز به دستگاه احراز هویت الکترونیکی برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی ادامه داد: امسال براساس تبصره 6 ذیل ماده 10 قانون انتخاباتی که به صراحت گفته شده «ملاک اخذ رأی از رأی‌‏دهندگان، احراز عدم‏‌ثبت شماره‏‌ ملی رأی‌‏دهنده در سامانه‌‏ی انتخاباتی است».

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت در استانداری کرمانشاه در تفسیر این ماده قانونی، اضافه کرد: کسی که با یک شماره و کد ملی به شعب اخذ رای مراجعه می‌کند در صورتی که در جایی دیگر رأی داده باشد، امکان رأی‌گیری مجدد برای شخص وجود نخواهد داشت.

وی در توضیح دستگاه احراز هویت الکترونیکی نیز گفت: این دستگاه با مدت زمان حدود 10 ثانیه با شناسایی و کنترل اصالت کارت ملی، کنترل رای تکراری، کنترل سن و جنسیت قانونی مراجعه کنندگان، سرعت بخشی و حفظ امنیت و دقت در فرآیند رای‌گیری، احراز هویت دقیق و سریع رای‌دهندگان با استفاده از بانک اطلاعاتی داخل دستگاه، احراز هویت افراد از طریق بارکد کارت شناسایی برای امنیت و سرعت بیشتر، به صورت آنلاین تخلفات شعبه اخذ رای را به ستاد مرکزی انتخابات نشان می‌دهد.

ایمانی تصریح کرد: در تمامی شعب فردی که مراجعه می‌کند باید حتما شماره ملی و شناسنامه را به همراه داشته باشد تا توسط دستگاه‌ها، احراز هویت فرد بررسی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار