بخشدار غیزانیه از توابع اهواز گفت: خروج گاز از لوله انتقال گاز کارخانه مارون ۴ که از حدود یک ساعت پیش دچار نشتی شده بود، مهار شده است.
کد خبر: ۸۲۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ 19 February 2020

رسول ساکی چهارشنبه اظهار داشت: لوله گاز کارخانه مارون ۴ در حدود ساعت ۱۲ امروز به دلیل برخورد بیل مکانیکی دچار نشتی شده بود.

وی افزود: این حادثه در سه راهی رامهرمز اتفاق افتاده که حدود سه کیلومتر با روستای «عوافی» در بخش غیزانیه فاصله دارد.

ساکی انفجار در لوله گاز را رد کرد و گفت: نشت لوله مهار شده و نیروهای شرکت نفت و گاز مارون در محل حضور دارند و در حال سرد کردن لوله هستند.

بر اساس این گزارش، ۲۳ اسفند ماه ۹۷ نیز خط لوله انتقال گاز در جاده اهواز - ماهشهر به دلیل نشت نفت و گاز منفجر شد که منجر به کشته شدن چهار نفر و مصدوم شدن پنج نفر شد.

بخش غیزانیه با بیش از ۸۰ روستا و ۲۶ هزار نفر جمعیت، محل تمرکز بزرگترین تولیدکنندگان نفت است. شرکت‌های نفت و گاز کارون، نفت و گاز مارون، پتروشیمی مارون واحد اهواز، واحدهای نمک زدایی و شرکت سیالات انگیزشی وابسته به شرکت ملی حفاری در غیزانیه فعالیت می‌کنند که هر کدام از اینها مشکلات زیست محیطی مربوط به خود را دارند.

حدود ۳۰۰ چاه نفت در بخش غیزانیه وجود دارد. نشت نفت و یا پساب کارخانه‌های نمک زدایی از لوله‌های فرسوده، هر چندگاهی اعتراض اهالی را به دنبال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار