استاد دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه شفافیت در تمام امور حق مردم است، گفت: اینکه مردم از آرای وکلای خود باخبر شوند حق مسلم آنهاست و باید مردم این را از کاندیداهای خود مطالبه کرده و به کاندیداهایی که خواستار شفافیت آرای نمایندگان هستند، رای بدهند.
کد خبر: ۸۲۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 20 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک  کرمانشاه به نقل ازایسنا،مجتبی بیگلری با بیان اینکه رجوع به آرای مردمی یکی از ویژگی های حکومت مردم سالار است، گفت: حق انتخاب بالاترین حق طبیعی هر انسان است و انسان مخیر است که با انتخاب خود سرنوشت خود را تعیین کند.

وی افزود: انتخابات تجلی این حق انتخاب است و افراد می توانند با انتخاب افراد شایسته سرنوشت خود را به بهترین وجه ممکن رقم بزنند، اما آنچه در این انتخابات مهم است، توجه به معیارهای فرد منتخب است که در راس این معیارها صلاحیت و شایستگی افراد قرار دارد.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس یازدهم مردم باید این دو ویژگی را در راس انتخاب خود قرار دهند و کسی را انتخاب کنند که صلاحیت و شایستگی جایگاه نمایندگی مجلس را داشته باشد.

وی افزود: ملاک صلاحیت و شایستگی هم تعهد و تخصص افراد است و یک فرد در کنار تعهدی که دارد، باید تخصص انجام آن کار را نیز داشته باشد و بالعکس.

بیگلری با اشاره به رقابت حدود 150 کاندیدا دراین دوره انتخابات در استان، گفت: قطعا شناخت تعهد و تخصص این افراد در مدت یک هفته کار بسیار دشواری است و در این شرایط توصیه می شود مردم به افرادی که مطلع و آگاه بوده و شناخت بیشتری نسبت به این افراد دارند، مراجعه کنند.

وی افزود: در دین اسلام هم تاکید شده که زمانی فردی از درک مسئله یا شناخت کسی عاجز بود، باید به افراد عالم و مطلع رجوع کند و این تنها راه منطقی در این شرایط است.

بیگلری در ادامه شناخت وظایف نمایندگی را برای داشتن یک انتخاب درست ضروری دانست و افزود: مردم پیش از شناخت تخصص و تعهد کاندیداها ضروری است که با وظایف نمایندگان آشنا شوند، چرا که در اینصورت به خوبی می توانند فرد اصلح را برای نمایندگی شناسایی کنند.

وی افزود: مردم باید بدانند آسفالت کردن یک محله یا ایجاد اشتغال یا بهبود آنتن دهی یک منطقه به هیچ عنوان در حیطه اختیارات یک نماینده نیست و کاندیداهایی که چنین وعده هایی می دهند اصلا با وظایف یک نماینده مجلس آشنا نیستند.

بیگلری تصریح کرد: این امور مربوط به دولت است و در حیطه وظایف دولتمردان است و مجلس تنها بحث قانونگذاری و تصویب لوایح و طرح های ارائه شده و رای اعتماد دادن به وزرا و کار نظارت بر اجرای قوانین و این قبیل امور را برعهده دارد.

وی افزود: نماینده توانمند نماینده ای است که به جای وعده ایجاد اشتغال در زمینه تصویب قوانینی که بسترساز ایجاد اشتغال است، تلاش کند.

این استاد دانشگاه در ادامه از مردم خواست تا در انتخاب یک کاندیدای اصلح، در کنار بحث تخصص و تعهد، مسئله شفافیت کاندیداها را هم لحاظ کنند.

وی افزود: مجلسی موثر است که شفاف و شیشه ای باشد و مردم از رای نمایندگان و وکلای خود آگاه باشند و بدانند در مورد سرنوشت آنها نماینده آنها چه تصمیمی گرفته و چه رای داده است.

بیگلری تصریح کرد: مردم باید این خواسته به حق خود را از کاندیدا مطالبه کنند و از آنها بخواهند که بعد از انتخاب شدن به عنوان نماینده همچنان با آنها شفاف و صادق بوده و رای و نظر خود را در مباحث مختلف به مردم اعلام کنند.

وی افزود: همچنین کاندیداها باید این شفافیت را پیش از رفتن به مجلس در بحث هزینه های انتخاباتی خود لحاظ کنند و برای مردم شفاف بیان کنند که این هزینه های بعضا سرسام آور و عجیب و غریب تبلیغات از کدام محل تامین می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار