مقام مسئول بیمارستان زاهدان خبر داد:
رئیس اتاق عمل بیمارستان بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) با اعلام این مطلب گفت: بیمار فرد 39 ساله ای بود که به دلیل رشد توده بزرگ و فشارنده در ناحیه قفسه سینه و اطراف قلب و به دلیل اعمال فشار توده بر روی مجاری تنفسی به پزشک مراجعه نموده بود.
کد خبر: ۸۲۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 20 February 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان دکتر شهرام برجیان در تشریح فرایند این عمل جراحی پیچیده و طولانی گفت: توده مزبور مشکلات شدید تنفسی را برای بیمار ایجاد کرده بود به طوری که قادر به تنفس معمولی نبوده و تنفس بیمار در حالت نشسته باعث بروز مشکلات عروقی و تنفسی در قفسه سینه و ورم شدید اندام ها شده بود.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که چسبندگی های متعدد این توده به بافت ها و عناصر حیاتی در ناحیه گردن، قفسه سینه، بافت پوششی قلب و همچنین دست اندازی آن به آئورت و سایرعروق بزرگ در منطقه میانی قفسه سینه موسوم به مدیاستن شرایط ویژه ای را برای بیمار ایجاد کرده است.

به گفته دکتر برجیان پس از بررسی های مختلف و انجام مطالعات در زمینه اعمال جراحی مشابه در سایر نقاط دنیا، تیم جراحی به سرپرستی فوق تخصص جراحی قفسه سینه به همراه تیم فوق تخصصی بیهوشی برنامه عمل جراحی این بیمار را تدوین و اجرا کردند.

رئیس اتاق عمل بیمارستان اقدامات انجام شده در زمینه بیهوشی این بیمار را نیز دارای خصوصیات و جنبه های مختلف تخصصی عنوان کرد و گفت: شرایط بیمار به ما اجازه نمی داد تا به صورت عادی ایشان را بیهوش نمائیم و به همین دلیل برای بیهوشی از امکانات و داروهای ویژه و حضور تیم متخصصین بیهوشی با تجربه استفاده شد. وی افزود: بیهوشی این بیمار در وضعیت نیمه نشسته انجام شد و پس از انجام لوله گذاری تراشه که بسیار سخت انجام گردید، گروه جراحی توراکس بیمارستان به سرپرستی همکار محترم دکتر یوسفی عمل جراحی توراکس را شروع کردند و خوشبختانه توانستیم بعد از ۹ ساعت عمل جراحی دشوار این توده را از گردن و داخل قفسه سینه بیمار خارج کنیم.

دکتر برجیان با بیان این واقعیت که انجام اعمال جراحی پیچیده و طولانی در بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) روالی معمول تلقی می شود گفت: این بیمارستان فوق تخصصی محل ارجاع بیماران مختلف از همه نقاط استان است که بعضا شرایط بسیار پیچیده ای داشته و خدمات ارائه شده به آنان با خدمات ارائه شده در بهترین و پیشرفته ترین مراکز کشور برابری می کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار