محمد الهی تبار در گفتگو با تابناک:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه از تضمین سلامت انتخابات با استفاده از سامانه احراز هویت با پیوستن به اطلاعات افراد رای دهنده برای جلوگیری از تخلفات احتمالی خبر داد.
کد خبر: ۸۲۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲ 20 February 2020

محمد ابراهیم الهی تبار در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن اشاره به برگزاری انتهابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه در سطح استان اظهار داشت: نهاد اجرایی انتخابات وزارت کشور و در نهایت استانداری، فرمانداری و بخشداری هااست که تدابیر لازم از جمله تشکیل ستاد انتخاباتی در استان برای آن اندیشیده شده است. بنابر دستور وزیر کشور فرآیند انتخابات شامل ثبت نام نامزدین، بررسی صلاحیت افراد و اعلام آن مجموعا از ۱۰ آذرماه شروع شده و در دوم اسفند ماه شاهد مرحله نهایی آن یعنی رای گیری و شمارش آراء هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: به منظور فراهم‌آوردن تدارکات انتخابات ۱۵۸۵ شعبه اخذ رای در سطح پیش بینی شده که یک شعبه آن مربوط به اقلیت های مذهبی است. ترکیب شعب اخذ رای به صورت سیار و ثابت در شهرها و روستا ها بوده که ۳۲ هزار نفر نیز برگزاری این رخداد سیاسی را برعهده دارند. تمامی تمهیدات لازم برای فردا درنظر گرفته شده و فضاهای مورد نیاز با همکاری سایر دستگاه ها در اختیار فرمانداران و بخشداران قرار گرفته است.

به گفته این مسئول،نهادهای امنیتی و اعضای شورای تامین استان مدیریت انتخابات را برعهده داشته و امیدواریم با خم افزایی فوق العاده امر انتخابات شاهد برگزاری سالم آن باشیم.

الهی تبار افزود: ۲۴ فرآیند از ۲۵ فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی بوده و تمام زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری و ارتباطات شبکه ای کلیه شعب اخذ رای فراهم شده تا مشکل در اتصال به سامانه جامع انتخابات به وجود نیاید. در این بین دستگاه های احراز هویت به صورت متمرکز از وزارت کشور و با استفاده از دانش داخلی تهیه شده و در اختیار فرمانداری ها و شعب اخذ رای قرار داده شده است. در حوزه پشتیبانی نیز تمام تمهیدات لازم انجام شده تا شاهد برگزاری مناسب انتخابات باشیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه سیستم های احراز هویت سبب افزایش سلامت انتخابات و شفافیت ان برای نامزدهای انتخاباتی و مردم می شود خاطرنشان کرد: محور اجرایی برنامه انتخابات قانونمداری، بی طرفی مجریان برگزاری انتخابات، سلامت، رقابت و مشارکت حداکثری مردم است. لازم به ذکر است که افراد مراجعه کننده برای رای دادن باید شناسنامه و کدملی خود را به همراه داشته و درصورت همراه داشتن کارت ملی روند رای گیری بهتر اجرا می شود. وجود کارت ملی و کد آن برای احراز هویت افراد و افزایش سلامت انتخابات به وسیله سیستم های احراز هویت بوده تا مالکیت شناسنامه، سن قانونی رای دادن، عدم رای تکراری توسط افراد و سایر موار مشابه رعایت شود. این نکته مهمی است که آرامش انتخابات را تضمین کرده و نقطه قوت مشخص این دوره از انتخابات است.

الهی تبار در پایان گفت:هماهنگی های لازم با هیات های بازرسی و نظرت انجام شده و تاکنون مشکل خاصی در سطح استان در این زمینه وجود ندارد. امیدواریم این رخداد سیاسی بزرگ به خوبی برگزار شده و مردم با مشارکت بالای خود در پای صندوق های رای برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم بزنند.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار