دانشگاه سمنان روز یکشنبه در مورد اقدام‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اطلاعیه‌ای صادر کرد که نوع جمع‌بندی جملات و کلمات در آن اطلاعیه باعث ایجاد ابهاماتی در ذهن دانشجویان شده است.
کد خبر: ۸۲۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ 23 February 2020

سردرگمی دانشجویان در قبال تعطیلی دانشگاه سمنان

به گزارش تابناک سمنان: در اطلاعیه این دانشگاه که روی تارنمای دانشگاه سمنان قرار گرفته شده، آمده است: در جهت پیشگیری و حفظ سلامتی دانشجویان عزیز و ضرورت پیش بینی مراقبت های بهداشتی در اماکن عمومی، دانشجویانی که به منظور حفظ سلامت و درمان امکان حضور در کلاس های درسی را ندارند غیبت ایشان از نظر معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه موجه می باشد.

جمعی از دانشجویان این دانشگاه در تماس با ایرنا عنوان کردند که عبارت «دانشجویانی که به منظور حفظ سلامت و درمان امکان حضور در کلاس های درسی را ندارند» برایشان ابهام آمیز است.

از دیگر سو خبر می‌رسد دانشجویان دانشکده هنر دانشگاه سمنان که مکان دانشکده شان خارج از محیط دانشگاه سمنان است پس از آن که روز یکشنبه برای شرکت در کلاس ها حضور یافتند از سوی مسوولان دانشکده به آن ها عنوان شده است که کلاس ها تا پایان هفته تعطیل است.

خبرنگار ایرنا در این زمینه کسب اطلاع کرد و مشخص شد برای تعطیلی دانشگاه سمنان باید مجوز لازم از سوی شورای تامین استان یا دانشگاه علوم پزشکی سمنان داده شود و با توجه به این که به گفته مسوولان این دانشگاه، استان سمنان از استان‌های پاک در زمینه ویروس کرونا است و فرد مبتلایی در آن شناخته نشده، اجازه تعطیلی به دانشگاه سمنان داده نشده است.

این در حالیست که دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان امروز در اطلاعیه ای عنوان کرد که کلیه واحدهای این دانشگاه تا پایان هفته جاری تعطیل است.

 

 تمدید مهلت دفاع از رساله دکتری و پیشنهاد پژوهشی (پروپوزال) مربوط به نیمسال اول ۹۹-۹۸

در ادامه اطلاعیه امروز دانشگاه سمنان آمده است: با عنایت به مصوبه هیات رئیسه محترم دانشگاه و نظر به اهمیت حفظ سلامت و آرامش خاطر دانشجویان گرامی، بدینوسیله به اطلاع می رساند مهلت دفاع از رساله های دکتری تخصصی و دفاع از پیشنهاد پژوهشی (پروپوزال) مربوط به نیمسال اول ۹۹-۹۸ تا روز یکشنبه مورخ ۹۹/۱/۳۱ تمدید شده است.

 

زمان اجرای طرح روز درهای باز دانشگاه سمنان و سایر همایش‌های اسفندماه دانشگاه تغییر کرد

در ادامه اطلاعیه نیز آمده است: به منظور برگزاری هر چه بهتر همایش‌های عمومی دانشگاه مانند «دومین دوره روز درهای باز دانشگاه سمنان» ، «آیین ناب» و سایر همایش‌های مصوب برای اسفندماه، اجرای این همایش‌ها به زمان دیگری موکول شد که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین تمام فعالیت های ورزشی دانشجویی و کارمندی و بخش عملی دروس تربیت بدنی تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: تاکنون آزمایش هیچ یک از افراد مشکوک به کرونا در سمنان مثبت نبوده است و نتایج موارد مشکوک فعلی نیز به محض مشخص شدن به اطلاع عموم می‌رسد.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه چهارم اسفند گفت: تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به ۸ و تعداد مبتلایان به ۴۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز افزود: از بین موارد بررسی شده از روز گذشته تا ظهر امروز بر اساس نتایج آزمایش های تایید شده تعداد ۱۵ نفر دیگر مبتلا به کووید ۱۹ یا ویروس کرونای جدید شناسایی شدند. از این تعداد ۷ نفر در قم، چهار نفر تهران ، دو نفر گیلان و یک نفر استان مرکزی و یک نفر تنکابن (مازندران) بودند و از این افراد طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر جان خود را از دست دادند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار