روز گذشته بازی پرسپولیس و سپاهان از هفته بیستم لیگ برتر به دلیل دیر حاضر شدن سپاهان در زمین و ترک زمین توسط پرسپولیسی ها برگزار نشد و هر دو تیم منتظر هستند تا سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در مورد نتیجه بازی قضاوت کنند.
کد خبر: ۸۲۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 24 February 2020

واکنش ها به این بازی توسط مدیرعامل های دو تیم و سرمربیان و حتی پیشکسوتان بسیار متفاوت بود. اما برخی از بی اخلاقی ها و واکنش های نسنجیده نسبت به این بازی و اهانت به قومیت ها و شهرستان های محتلف توسط برخی از پیشکسوتان پرسپولیس با واکنش طرفداران سپاهانی روبرو شد. 

بازی باید 3 بر صفر اعلام شود

مسعود تابش درباره برگزار نشدن بازی پرسپولیس و سپاهان و اینکه پرسپولیسی‌ها می گویند بازی باید با نتیجه  ۳ بر صفر به سود آنها اعلام شود، گفت: تیم ما به خاطر ازدحام مقابل هتل برای حضور در ورزشگاه به مشکل خورد ولی در نهایت نیروی انتظامی راه را باز کرد.
مدیرعامل باشگاه سپاهان تاکید کرد: تیم ما حدود ساعت ۱۶:۲۵ وارد ورزشگاه شد. من همان موقع کنار زمین رفتم و دیدم مسئولان دارند تیم پرسپولیس را به رختکن هدایت می کنند. بازیکنان سپاهان هم سریع به رختکن رفتند تا لباسشان را عوض کنند و در همان راهرو مشغول گرم کردن شدند. آقای مرادی ناظر بازی می گوید بازیکنان سپاهان را ندیده است. ایشان حق دارد. در راهرو ورزشگاه یک «خَم» وجود دارد که بازیکنانمان برای اینکه در دید نباشند، آنجا گرم می کردند!
تابش ادامه داد: در حالی که بازیکنان پرسپولیس به رختکن رفته بودند و حاضر نبودند بیرون بیایند. این را به چشم خودمان دیدیم. آقایان (پرسپولیسی ها) اراده ای برای برگزاری بازی نداشتند. به هر حال شرایطی ایجاد شده بود و می خواستند از آن استفاده کنند. چطور برای بازی فینال جام حذفی به خاطر پرسپولیس مسابقه چهار ساعت به تعویق افتاد؟

سپاهان عزم و اراده ای برای برگزاری بازی نداشت

محمدحسن انصاری فرد درباره برگزار نشدن بازی پرسپولیس و سپاهان گفت: سپاهان دیروز عزم و اراده ای برای برگزاری بازی نداشت به دلایل مختلف که فقط دو سه موردش را می گویم. اول اینکه آنها به دروغ عنوان کردند تماشاگران نمی گذارند به ورزشگاه بیاییم. درود بر شرف فرمانده یگان ویژه اصفهان که واقعیت را گفت که سپاهان دوست نداشت بیاید و مشکلی برای نقل و انتقال سپاهان به ورزشگاه وجود نداشت.

مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سئوال که چرا سپاهانی ها حاضر نبودند به ورزشگاه بیایند، تاکید کرد: رک و راست بگویم سپاهانی ها دو، سه بازیکن مصدوم داشتند. با تشخیص سازمان لیگ و فدراسیون پزشکی ورزشی هم بازی بدون تماشاگر شد. سپاهانی ها نمی خواستند در این شرایط بازی کنند. چطور استقلال، پرسپولیس، شهر خودرو و نفت مسجد سلیمان به این وضعیت اعتراض نداشتند و فقط سپاهان نمی خواست بازی کند؟ مگر می شود؟

انصاریفرد درباره شائبه مهندسی بودن اتفاقات رخ داده از سوی سپاهان، خاطرنشان کرد: بله دقیقا همینطور است. آنها نمی خواستند بازی کنند. ما ۴۰ دقیقه قبل از بازی طبق قوانین گرم کردیم. این یک قانون است که تیم ها باید یک ساعت و نیم قبل در ورزشگاه باشند. حالا سپاهانی ها به ادعای واهی و کذب می گویند هوادارانشان نگذاشتند بیایند. اینطور نبود. پروژه آنها برگزار نشدن بازی توسط خودشان بود.

زمین سپاهانی ها خالی بود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نهایت همکاری را کردیم و نمی دانم چرا سپاهانی‌ها بالا نیامدندتا گرم کنند و آماده مسابقه شوند؟ زمینشان خالی بود و هیچ کس در زمین نیامد. حداقل مسئول تدارکات می‌آمد.

یحیی گل محمدی اظهار کرد: طبق برنامه از پیش تعیین شده آمدیم و ساعت ۱۴ و ۴۵ در رخت کن ورزشگاه حضور داشتیم. تمام مسئولان و ما آماده بازی بودیم و گفتند که نیم ساعت به سپاهان فرصت بدهیم. ۳۵ دقیقه به آنها فرصت دادیم و سپاهان هم ۱۶ و ۲۰ دقیقه آمدند و نمی دانم چرا در آن ۲۰ دقیقه بالا نیامدند و سپاهانی‌ها گرم نکردند، برای سپاهان ۳۵ دقیقه منتظر بودیم و متأسفانه بازی برگزار نشد.

تلاش کردیم سریع به ورزشگاه برسیم اما نشد

رضا فتاحی سرپرست تیم فوتبال سپاهان در خصوص لغو دیدار دو تیم پرسپولیس و سپاهان اظهار داشت:‌ به هوادارانمان احترام می‌گذاریم که جلوی هتل آمدند و ازدحام جمعیت زیادی بود. ما به ساعت یک ربع به 4 توانستیم از هتل به سمت ورزشگاه حرکت کنیم. به آقای جلال مرادی گفتیم ما آماده بازی هستیم و او به تیم پرسپولیس اعلام کرد و آنها حاضر به بازی نشدند. 

فتاحی در مورد فینال حذفی عنوان کرد: در فینال جام حذفی مشکل از طرف هواداران پرسپولیس به وجود آمد و بازی با دو ساعت تاخیر برگزار شد و همه آمدند و بازی کردند. ما چون تیم شهرستانی هستیم نباید اینگونه با ما رفتار کنند. 

 اراده برای برگزاری بازی وجود نداشت

سهیل مهدی مسؤول کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر درباره لغو دیدار دو تیم پرسپولیس و سپاهان اظهار داشت: با توجه به شرایطی که به من گزارش دادند متاسفانه این بازی برگزار نمی‌شود. این موضوع باعث شد نتوانیم یک بازی خوب را تماشا کنیم.

وی تاکید کرد:من در ساعت های گذشته با هر دو تیم حرف زدم. چند بار با آقای تابش تماس گرفتم و ایشان جواب ندادند. با آقای فتاحی سرپرست تیم سپاهان هر یک ربع یک بار تماس گرفتم تا مقدمات بازی را فراهم کنند. حتی از مسئولین سپاهان خواستیم تا برای جبران وقت در اتوبوس لباس عوض کنند اما به رختکن رفتند.

وی افزود: فکر می‌کنم اراده برای برگزاری بازی وجود نداشت. اگر یک ناظر بین‌المللی در این بازی حضور داشت این اتفاق رخ نمی‌داد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار