علی‌اصغر جلالی:
به گزارش تابناک سمنان: علی‌اصغر جلالی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان از واگذاری ۴۹۲ طرح مرتع‌داری به بهره‌برداران خبر داد و گفت: ظرفیت دام موجود در استان بیش از ظرفیت مراتع است.
کد خبر: ۸۲۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 24 February 2020

نتیجه تصویری برای مراتع سمنان

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره منابع طبیعی سمنان ضمن بیان اینکه ظرفیت مراتع استان برای ۹۹۵ هزار واحد دامی ارزیابی‌شده است، ابراز داشت: این در شرایطی که تعداد دام یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار رأس برآورد می‌شود که نشان می‌دهد ظرفیت دام موجود در این استان بیش از ظرفیت مراتع است.

وی بابیان اینکه سه میلیون و ۷۳۱ هزار هکتار از این منابع را مراتع قابل تعلیف به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: بر این اساس ۴۹۲ طرح مرتع‌داری در دفتر اسناد رسمی به بهره‌برداران واگذار شد.

علی‌اصغر جلالی ضمن بیان اینکه با توجه به این وضعیت می‌بایست مراتع سامان‌دهی و میزان بهره‌برداری از آن‌ها مشخص شود، افزود: با توجه به اینکه ۹۶ درصد سطح این استان را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد لذا می‌بایست در استفاده از این ظرفیت باید حساسیت و دقت بیشتری را داشت.

جلالی بابیان اینکه این اقدام در راستای مدیریت بهینه مراتع صورت گرفته است، در ادامه تصریح کرد: طرح‌های مرتع‌داری پس از تصویب در دفتر اسناد رسمی به بهره‌برداران ذی‌حق برای اجرا واگذارشده است.

وی همچنین در پایان بابیان اینکه تعداد سامانه‌های عرفی مراتع استان سمنان یک هزار و ۲۵۲ مورد است، افزود: که از این تعداد در ۴۹۲ سامانه عرفی آن طرح مرتع‌داری تهیه‌شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار