کد خبر: ۸۲۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷ 26 February 2020

داریوش بزرگ در کتیبه‌ی خود از خدا خواسته است که کشور را از خشکسالی ، دشمن و دروغ محافظت فرماید. دروغگوئی در تمامی مکتبها و ادیان عملی زشت و ناپسند و فرد دروغگو غیرقابل اعتماد تلقی می‌گردد. فردی که به خلاف واقع گفتن عادت کند و همه چیز را وارونه نشان دهد حرفش و قولش دیگر اعتبار ندارد.
دروغگویی در افراد عادی جامعه موجب بی‌اعتباری و بی‌آبرویی آنها می‌گردد اما زیان زیادی در جامعه ایجاد نمی‌کند ولی شیوع و گسترش دروغگویی در میان صاحب منصبان و مسئولین می‌تواند برای کشور و ملّتی بسیار خطرآفرین و پرهزینه باشد.
مسئولینی که برای حمایت از حزب و طیف خود دروغ پیشه می‌کنند در واقع برای پیشبرد اهداف گروهی و حزبی خویش حاضرند جان و مال دیگران را به خطر بیندازند.
شیوع و همه گیری بیماری «کرونا» در کشور نتیجه‌ی یک بازی از سوی مسئولین وزارت بهداشت و زیرمجموعه‌های آن در قالب دانشگاه‌های علوم پزشکی به منظور حمایت بی‌چون و چرا از طیف سیاسی غالب در دولتِ به اصطلاح تدبیر و امید است.
تا 10 روز قبل وزیر بهداشت که پزشک نیست و مشاوران و معاونانی که ثابت کردند بی‌سوادند همگی با حالت پوزخند و استهزاء در مقابل دوربین صداوسیما اذعان می‌کردند که هیچ موردی از کرونا در ایران وجود ندارد و در حالی که کشورهای دیگر با این بیماری به عنوان یک اولویّت ملّی و بسیار مهم برخورد می‌کردند وزیر بهداشت و معاونانشان در حال افتتاح خانه‌ی بهداشت و سفر از این استان به آن استان و از این شهر به آن شهر بودند.
روسای بی‌سواد دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز همگام با وزیر بهداشت هر روز مصاحبه می‌دادند که در استان متبوع‌شان موردی از کرونا مشاهده نشده و درست زمانی که باید به پیشگیری و شناسایی موارد اولیه‌ی بیماری می پرداختند به تکذیب وجود آن پرداختند.
نتیجه‌ی این اهمال و کم‌کاری «اپیدمی کرونا» در سراسر کشور است
بی شک شخص وزیر و معاونان ایشان و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان قائم مقام وزیر در استانهای مختلف مسئول مرگ هموطنان مبتلا به کرونا و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از این اپیدمی هستند.
حال بعکس روزهای قبل مسابقه‌ی تشخیص کرونا در استانها و شهرهای مختلف راه افتاده و همان روسای دانشگاه بی‌سواد هر روز از گزارش موارد جدید مبتلایان و فوت‌شدگان ناشی از کرونا خبر می‌دهند.
در بعضی از استانها هم بخش‌هایی از بیمارستانهای دانشگاهی را تخلیه و به بیماران کرونائی اختصاص داده‌اند و با دستورالعملی نابخردانه پرستاران بخشهای مختلف را وادار به کار در بخش بیماران کرونائی به طور چرخشی کرده‌اند.
این مسئولین احتمالا فکر کرده‌اند نعوذبالله خدا هستند و می‌توانند برای جان و سلامتی پرستاران و پزشکان تصمیم بگیرند. رئیس دانشگاه و بیمارستان کم‌سواد که می‌خواهد برای تمام پرستاران یک بیمارستان شیفت چرخشی در بخش بیماران کرونائی بگذارد ، نمیفهمد که با این مدیریت و تصمیم نابخردانه موجب گسترش احتمالی چندین برابریِ بیماری در تمام قسمت‌های بیمارستان و افزایش شیوع بیماری می‌گردد.
چرا حضرات مسئول و رئیس نمی‌آیند داوطلبانه در بخش‌های کرونایی مشغول شوند؟! سپس با بخشنامه و دستورالعملهای بی‌خردانه دیگران را مجبور به کار اجباری در این بخش‌ها بکنید.
روسای دانشگاه‌ها مستقیماً مسئول جان و سلامتی پرستاران و پزشکان زیر مجموعه‌ی خود هستند و بهتر است اول خودشان را در خط مقدم این بیماری و در تماس با بیماران قرار دهند و پس از آن دیگران را با بخشنامه و دستور به خطر بیندازند.
جناب وزیر بهداشت و معاونان ایشان و شخص رئیس جمهور عامل اصلی گسترش کرونا در ایران و مرگ ومیر ناشی از آن هستند و باید از طریق نهادهای قانونی و قضایی آنان را محاکمه و مجازات و مجبور به عذرخواهی کنند.
وقتی معاون وزیر بهداشت سه شب متوالی در سه برنامه‌ی تلویزیونی علائم واضح درگیری را داشته و خود متوجه آن نبوده است چگونه می‌تواند برای جلوگیری از گسترش بیماری و کنترل آن اثرگذار باشد.
مسئولین دولت به اصطلاح تدبیر و امید در طی 6 سال گذشته با دروغگویی‌های مکرر موجب سلب اطمینان از جامعه گشته و مردم دیگر نمی توانند به گفته‌های آنها اعتماد کنند.
به همین دلیل در مورد شیوع کرونا و تلفات ناشی از آن هم مردم ترجیح داده‌اند از کانال‌های غیر رسمی و خارج از وزارت بهداشت داستان را دنبال کنند. خود کرده را تدبیر نیست «جناب نمکی» این آش شور دست پخت خودتان است و مردم آنرا نخواهند خورد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار