معاون عملیات شرکت پالایش گاز ایلام:
معاون عملیات شرکت پالایش گاز ایلام از رشد کمی و کیفی محصولات تولیدی این شرکت در سال جاری خبر داد و گفت: با به ثمر رسیدن تلاش شبانه روزی پرسنل این شرکت در کاهش توقفات و ارتقاء شاخص های پایداری تولید، میزان محصولات تولیدی این پالایشگاه اعم از گاز شیرین، گوگرد، میعانات گازی و ال پی جی خام در مقایسه با سالهای قبل افزایش چشمگیری داشته اند.
کد خبر: ۸۳۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 15 March 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ عابدین زرگوشی با اشاره به حفظ روند و نرخ مثبت افزایش تولید در سه سال اخیر،اظهار داشت: تصفیه گاز ترش و تحویل گاز شیرین به خط سراسری در سال جاری نسبت به سال گذشته 10 درصد و در مقایسه با دو سال قبل 30 درصد افزایش یافته است.

معاون عملیات شرکت پالایش گاز ایلام اظهار داشت:با حفظ پایداری تولید در واحدهای بازیافت گوگرد در سه سال گذشته، تولید گوگرد پاستیلی نیز نسبت به سال قبل حدود 10 درصد و در مقایسه با سه سال قبل 60 درصد افزایش داشته است.

وی به افزایش تولید محصول میعانات گازی در سال جاری اشاره و تصریح کرد: در سال جاری در مجموع با افزایش 100 هزار بشکه نسبت به مجموع تولید سال قبل،تولید میعانات گازی نیز 5 درصد رشد داشته است.

مهندس زرگوشی با بیان اینکه شرکت پالایش گاز ایلام در سال 98 بیش از 23 هزار تن ال. پی. جی خام به پالایشگاه چهارم مجتمع پارس جنوبی ارسال نموده است،خاطرنشان کرد: در 12 سال گذشته از زمان راه اندازی پالایشگاه تاکنون بطور کلی فروش این محصول قریب به 85 هزار تن بوده که 75 هزار تن آن در سه سال اخیر محقق شده است.

همچنین وی به کاهش شاخص مصرف ویژه انرژي (SEC) اشاره کرد و افزود: در این پالایشگاه با تدابیری که در حوزه کاهش مصرف انرژی در کنار افزایش تولید بکار گرفته شده، مصرف ویژه انرژي که بیانگر میزان انرژي مصرفی به ازای یک تن تولید محصولات است در پایان سال 98 نسبت به میانگین سال 97 از رقم 2.39 به 2.11 رسیده که به معنای کاهش 12درصدی مصرف انرژي به ازای هرتن تولید بوده است.

معاون عملیات شرکت پالایش گاز ایلام افزود:در کنار افزایش کمی محصولات خوشبختانه به لحاظ کیفی نیز پس از سالها با استاندارد نمودن میزان مركاپتان موجود در گاز شهری تزريقي به خط سراسری، بهبود قابل توجهی در کیفیت این محصول حاصل شده و گوگرد پاستیلی نیز همچنان با خلوص منحصر به فرد تحویل مشتریان می گردد.

وی تصريح کرد: کسب تمامی این موفقیت ها در شرایط تحریم، در سایه تلاش و کوشش مستمر پرسنل پالایشگاه حاصل شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار