برای مقابله با ویروس کرونا؛
به گزارش تابناک سمنان: ابراهیم احسانی معاون داوطلبان هلال‌احمر سمنان گفت: برای ریشه‌کنی کرونا از سطح استان تاکنون ۲۷ پزشک و پیراپزشک به‌صورت داوطلبانه آماده کمک‌رسانی شده‌اند.
کد خبر: ۸۳۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ 15 March 2020

Image result for coronavirus

معاون داوطلبان هلال‌احمر صبح یکشنبه در نشستی با موضوع تشریح عملکرد حوزه داوطلبان هلال‌احمر سمنان در بازه زمانی یک‌ماهه منتهی به بیست و یکم اسفندماه به میزبانی این ارگان در مرکز استان، با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با کرونا ویروس در سطح استان، ابراز کرد: ۲۷ پزشک و پیراپزشک داوطلب همکاری با هلال‌احمر سمنان شدند که درواقع این حرکت جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اعلام فراخوان در بین پزشکان و پیراپزشکان داوطلب علاقه‌مند برای همکاری در امور مربوط به پیشگیری از کرونا در سطح استان، افزود: هنوز هم فرصت برای همکاری داوطلبانه با هلال‌احمر وجود دارد تا بتوانیم با کمک هم کرونا ویروس را در استان ریشه‌کن کنیم.

معاون هلال‌احمر استان سمنان با اشاره به اهدای ۵۰۰ سبد بهداشتی توسط شرکت تولیدی محصولات بهداشتی در سمنان به‌منظور حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر در مقابله با بیماری کرونا به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال، تأکید کرد: توزیع ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، بهداشتی و شوینده از طریق خانه‌های داوطلب در بین خانواده‌های نیازمند، با رعایت مسائل بهداشتی ازجمله اقدامات هلال‌احمر درزمینهٔ مقابله با کرونا بوده است.

احسانی بابیان اینکه طی یک ماه اخیر ارائه خدمات حمایتی به ۲۱۲ نفر باارزش ۶۰۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات هلال‌احمر است، ابراز کرد: هلال‌احمر همچنین ۱۴ پایگاه را در سراسر استان طی یک ماه اخیر برپا کرده تا بتواند خدمات و امدادرسانی خود را به‌طور منسجم صورت دهد.

وی افزود: دو پایگاه در سمنان، سه پایگاه در شاهرود، یک پایگاه در دامغان، دو پایگاه در گرمسار، دو پایگاه در مهدی‌شهر، یک پایگاه در میامی، دو پایگاه در سرخه و یک پایگاه در آرادان از سوی هلال‌احمر برای مقابله با کرونا و آموزش‌های بهداشتی برپاشده‌اند.

معاون داوطلبان هلال‌احمر استان سمنان، گفت: در پایگاه‌های برپاشده از سوی هلال‌احمر روزانه ۳۵ نفر معادل ۲۴۵ نفر روز فعالیت شامل توزیع ۱۰ هزار بروشور، آموزش، هدایت و مشاوره مردم و … صورت می‌پذیرد.

احسانی در ادامه به دیگر اقدامات هلال‌احمر اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی در خصوص طرح دست یار به‌منظور دریافت کمک‌های نقدی مردم نوع‌دوست برای تأمین اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده در سطح ادارات کل، فرمانداری‌ها و شعب جمعیت هلال‌احمر در سطح استان انجام‌شده است.

وی درباره ثبت مشخصات اعضا و داوطلبان در سامانه هلال احمر به‌منظور آمادگی برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات شورای اجرایی شعب جمعیت استان و پایش مستمر از چگونگی روند اجرای کار گفت: عضویت سه هزار و ۳۵۳ نفر داوطلب و ۲۱۹ کار گروهی از سوی هلال‌احمر استان تائید و سه هزار و ۱۸۹ کارنامه فعالیت برای این افراد در سطح استان سمنان صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار