تابناک / در بیست و هفتمین روز اسفند ماه ۹۸ ، کرونا که بیشتر کشورهای دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده و بسیاری از معادلات جهانی را به هم ریخته همچنان در صدر اخبار کشور و ایرنای گیلان قرار دارد.
کد خبر: ۸۳۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴ 18 March 2020
 
کووید ۱۹درگیلان؛ از نیاز جدی حوزه درمان به نیروهای متخصص تا لغو پروازها

 

تابناک / در بیست و هفتمین روز اسفند ماه ۹۸ ، کرونا که بیشتر کشورهای دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده و بسیاری از معادلات جهانی را به هم ریخته همچنان در صدر اخبار کشور و ایرنای گیلان قرار دارد.

 

 نیاز جدی حوزه درمان به نیروهای متخصص

ارسلان زارع  استاندار گیلان امروز در  مصاحبه با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این استان در حوزه زیرساخت های درمانی از متوسط کشور پایین‌تر است، خاطرنشان کرده که  در حال حاضر استان نیاز جدی به  تامین کادر درمانی اعم از پزشک عمومی، متخصص و کمک پرستار دارد . 

 

اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار استانی به تجهیز زیرساخت های درمانی گیلان

کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز اعتبارات اختصاص یافته  از محل اعتبارات استانی را  برای کمک به تجهیز زیرساخت های درمانی استان را مورد توجه قرار داده و  از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبارات استانی به دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داده است .
 

اطمینان خاطر برای اهدای خون 

 مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان این که نیاز به خون و فرآورده های خونی روزانه و همیشگی است  در مورد عدم وجود کوچکترین امکانی نسبت به انتشار ویروس کرونا در هنگام اهدای خون اطمینان خاطر داده و  از شهروندانی که احساس سلامت عمومی دارند تقاضا کرده که یاریگر پایگاه های انتقال خون باشند.

دو برابر شدن تماس مردم با اورژانس گیلان 

 در خبر دیگری که امروز در خروجی ایرنای گیلان قرار گرفته ؛ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان از دو برابر شدن تماس مردم با اورژانس گیلان با ورود ویروس کرونا خبر داده  و به گفته وی ، مردم برای دریافت مشاوره درباره بیماری کرونا می توانند با ۴۴۰۱ تماس گیرند و شماره ۱۱۵ را اشغال نکنند.

 

اهداء ۲۵ دستگاه ضدعفونی برای مقابله با ویروس کرونا

در خبر دیگری نیز به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان؛  خیرین استان ۲۵ دستگاه سمپاشی برای مبارزه با ویروس کرونا اهدا کردند.

 

برخورد با افراد بی توجه به سلامت مردم 

دغدغه مسئولان در چهارشنبه سوری امسال نه فقط خطرات معمول ناشی از انفجار که تهدید جدی انتشار ویروس کرونا در بین مردم است  چرا که بسیاری از افراد بی توجه  به شیوع ویروس کرونا به خیابان ها می آیند تا به آتش بازی بپردازند.

به همین جهت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت : بدلیل شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا، با افراد بی توجه به سلامت دیگران با قاطعیت برخورد می شود.

در خبرهای مربوط به شهرستان ها که امروز بر خروجی سایت ایرنای گیلان نشسته مربوط به خبرهایی از آستارا ، بندرانزلی و صومعه سراست

خاطراتی از دوره جدال با کرونا، درس معلم صومعه سرایی

 در این مصاحبه معلمی  که دوران نقاهت حاصل از بیماری کرونا را  می گذراند با شرح حالی از وضعیتش در زمان بیماری  به مردم توصیه ها و هشدارهایی داده  تا مردم از شر این بیماری مصون بمانند.

مشتری غیربومی در بازار ساحلی آستارا نایاب شد

همچنین در خبری از آستارا  خبرنگار  به کاهش افراد غیربومی و تاثیر آن در وضعیت بازار این شهرستان پرداخته است.

شهر لوندویل آستارا ضدعفونی شد

خبر دیگری هم از لوندویل آستاراحاکیست که خیابان‌ها، معابر و برخی محلات شهر لوندویل با همکاری فرمانداری، بخشداری و شهرداری‌های شهرستان آستارا، برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ضدعفونی و گندزدایی شده اند.

 

آغاز ضدعفونی روستاهای آستارا

همچنین فرمانده هنگ مرزی آستارا  نیز از آغاز عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر روستاها توسط نیروهای مرزبانی، با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خبر داده است.

 

سپاه آستارا برای بیمارستان اقلام بهداشتی تهیه کرد

جانشین سپاه ناحیه آستارا از تامین اقلام بهداشتی به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال برای استفاده کادر درمانی بیمارستان این شهرستان خبر داد.

 

سرپرستار بخش اورژانس بیمارستان انزلی شهید راه خدمت شد

متاسفانه  همچنان شاهد از دست دادن  افرادی که  جانفشانی می کنند تا جان دیگران را نجات دهند ، هستیم  که تهمینه ادیبی سرپرستار بیمارستان انزلی با  بیش از ۲۵ سال سابقه خدمت در جریان کمک به درمان بیماران  کرونا مبتلا و بعد از ظهر دوشنبه درگذشت.

 

لغو پروازهای گیلان از سوی شرکت های هواپیمایی

کرونا امروز (سه شنبه)  نیز  موجب لغو همه پرواز های فرودگاه گیلان شد.

 

ممنوعیت غار نوردی در گیلان

 در حالی که برخی تصور می کنند طبیعت در مقابل این ویروس در امان است ؛ معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان هشدار داده  که گردشگران در غارهای استان از آلوده شدن به ویروس کرونا در امان نخواهند بود لذا تقاضا می کنیم تحمل کنید؛در خانه بمانید و غارها را بعنوان مقصد گردشگری انتخاب نکنید.

سهم ما در کرونا دفن بهداشتی و شرعی اموات است

در گزارش های امروز ایرنای گیلان به سهم افراد جامعه در مسئولیت اجتماعی شان پرداخته شده که خبرنگار  ایرنا در آستارا به وظیفه و مسئولیت  روحانیون و علما پرداخته است.

 

توصیه ورزشکاران به مردم برای ماندن در خانه 

 

در گزارش دیگری نیز جامعه ورزش گیلان به خصوص قهرمانان و ورزشکاران این استان برای کنترل و ریشه کنی ویروس کرونا این روزها خود را خانه نشین کرده اند و می کوشند با ترغیب مردم به ماندن در منازل در این شرایط سهم خود را در مدیریت بحران کرونا ایفا نمایند.

قفل کرونا بر مزارع پرورش ماهیان صومعه سرا

 قفل کرونا بر مزارع پرورش ماهیان صومعه سرا عنوان  گزارش دیگری بر روی سایت ایرنای گیلان است که  خبرنگار  ضرباتی که کرونا در حوه اقتصادی در حوزه ماهیان پرورشی و بویژه ماهی قرمز وارد کرده را مورد بررسی قرار داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار