مظفر محمدخانی خبرداد:
به گزارش تابناک سمنان: مظفر محمدخانی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سمنان با اشاره به طرح نوروزی این جمعیت در مقابله با بیماری کرونا، گفت: از ابتدای اجرای طرح ۱۲۸ هزار نفر در ورودی و خروجی استان مورد پایش قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۳۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ 21 March 2020

Image result for پایش جاده ای کرونا

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سمنان پیش از ظهر شنبه در بازدید از پایگاه‌های جاده‌ای هلال‌احمر سمنان در ورودی شهر سمنان و در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه پایش و تب سنجی بیش از ۱۲۸ هزار نفر در ورودی و خروجی‌های استان برای غربالگری کرونا صورت گرفته است، ابراز کرد: این میزان افراد تنها طی ۲۰ روزی که از اجرای طرح استقرار پایگاه‌های مقابله با کرونا می‌گذرد، پایش شدند که نشان از کار دشوار و جهادی جمعیت هلال‌احمر و همراهان ما مانند نیروی انتظامی و دانشگاه‌های علوم پزشکی و … می‌دهد.

وی بابیان اینکه گروه‌های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در محورهای ورودی استان با همکاری مرکز بهداشت و نیروی انتظامی استقرار خواهند داشت، تأکید کرد: پایش ورود و خروجی‌های استان ازلحاظ بیماری کرونا تداوم دارد و تاکنون ۴۱ هزار نسخه بروشور اطلاع‌رسانی در خصوص کرونا، راه‌های پیشگیری و سرایت و بهداشت فردی و جمعی بین مسافران و مردم توزیع‌شده است.

مظفر محمدخانی بابیان اینکه وظیفه اکیپ‌های مستقر در ورودی و خروجی استان، پایش، تب‌سنجی، هشدار و اطلاع‌رسانی برای پیشگیری از ویروس کرونا است، افزود: این طرح از سوی هلال‌احمر و نهادهای ذی‌ربط از تاریخ ۱۰ اسفندماه ۹۸، آغازشده است.

محمدخانی ضمن بیان اینکه نیروهای هلال‌احمر در ۳۳ نقطه ورودی و خروجی استان سمنان استقرار دارند، گفت: از روز بیستم اسفندماه ۹۸ تا امروز که دوم فروردین‌ماه ۹۹ است، ۱۷۸ نفر بعد از پایش و تب سنجی هلال‌احمر و مشاهده علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی ارجاع شده‌اند.

مدیرعامل هلال‌احمر سمنان درباره پیک تردد خودروها در ورودی و خروجی استان سمنان نیز، گفت: در روز اول فروردین‌ماه فقط ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر در ورودی و خروجی‌های استان مورد تب‌سنجی و پایش قرار گرفتند که ۱۴ نفرشان دارای علائم مشکوک به کرونا بودند که به مراکز درمانی ارجاع شدند.

وی همچنین بیان کرد: از آغاز اجرای طرح پایش تاکنون به‌طور متوسط، هرروز ۷۵ نفر از نیروهای امدادی و ستادی در پایگاه‌های بازرسی سلامت استان در ۳۳ نقطه حضور و به‌صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمت‌رسانی هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار