رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: تا کنون آزمایش کرونا برای ۳۶۵ بیمار در سطح شهرهای تحت پوشش این دانشگاه مثبت اعلام شده است.
کد خبر: ۸۳۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸ 23 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: نوید دانایی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بهداشت و درمان استان در خصوص مقابله با بیماری کرونا، گفت: ۳۰ روز از بستری شدن نخستین بیمار کرونایی در شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان می‌گذرد و ما همچنان مانند دیگر نقاط کشور با این بیماری روبرو هستیم.

او افزود: اینکه بعضاً آمارها در این سی روز منتهی به سوم فروردین ماه ۹۹ بعضاً افزایش یا کاهش می‌یابد نشان از تغییر در جغرافیای استان سمنان و حضور مردم در جامعه دارد و امروز که در ایام نخست سال و عید نوروز هستیم و بخشی از مسافران از استان ما خارج شده‌اند و مردم کمتر به خیابان‌ها می‌آیند شاهد روند کاهشی در کرونا هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد: این بدان معنی نیست که بیماری کرونا در استان کنترل شده و آمارها فقط نشان می‌دهد که در بهترین شرایط در پایان روزهای اوج و افزایش بیماری کرونا قرار داریم.

دانایی با بیان اینکه همچنان باید تمام همت ما در شهرها و روستاهای استان سمنان بر شکست دادن ویروس باشد، ابراز کرد: توصیه اکید ما به مردم این است که از خانه‌ها خراج نشوند تا بتوانیم کنترل بهتری روی بیماری داشته باشیم.

او درباره آمار بالای استان سمنان نسبت به دیگر استان‌های کشور نیز، اظهار داشت: این آمار بارها نشان از سطح بالای سواد بهداشتی مردم و اعتماد به مجموعه بهداشت و درمان است چرا که در برخی استان‌های کشور میزان مراجعه به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها کمتر است و لذا آمار کرونای مثبت در آنها نیز ممکن است پایین‌تر بیان شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه ترخیص ۷۷ درصد بیماران کرونایی در سمنان نشان از غربالگری و درمان خوب بیماران دارد، گفت: تا امروز سوم فروردین‌ماه ۱۲۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار