رعایت نکات ساده و بهداشتی می‌تواند، نقش موثری در پیشگیری از انتشار این ویروس داشته باشد.
کد خبر: ۸۳۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴ 24 March 2020

اسباب بازی‌ها می‌توانند یکی از عوامل انتقال ویروس کرونا باشند؟

به گزارش تابناک سمنان: بر اساس شواهد و اطلاعات موجود در خصوص اپیدمی و همه گیر بودن ویروس کرونا، خوشبختانه تعداد کمی از کودکان به آن مبتلا می‌شوند یا اینکه اکثر کودکان در سطح متوسط این بیماری را تجربه می‌کنند.

کودکان به دلیل احساس و هوش فعال، به شدت تحت تاثیر قرنطینه و اضطراب والدین و بزرگسالان قرار می‌گیرند و تصور بزرگسالان این است که کودکان متوجه تغییرات و استرس نمی‌شوند، اما کودکان به دلیل حس کنجکاو بودن نسبت به آنچه در جریان است، حساس هستند به همین دلیل نمونه‌هایی از واکنش کودکان به استرس و برخی از کار‌های والدین و بزرگسالان برای کمک به آرامش کودکان، در این گزارش توصیه می‌شود.

واکنش رایج کودکان به ترس و شوک‌های وارد شده

با توجه به حساسیت بالای کودکان نسبت به استرس و ترس وارد شده می‌توانند واکنش‌های مختلفی مانند گریه زیاد، مشکل به خواب رفتن و حفظ خواب، کابوس دیدن، چسبیدن به مراقبین، ترس از تنها ماندن و انجام بازی تکراری را داشته باشند.

کودکان به استرسی که توسط والدین و بزرگسالان آن‌ها تجربه می‌شود بسیار حساس هستند و اگر در این زمینه شوک به آن‌ها وارد شود می‌تواند باعث بروز عواملی مانند؛ عصبی و خشمگین شدن، کناره گیری از نزدیکان، فراموشی نحوه توالت رفتن، اجتناب در غذا خوردن و کم صحبتی شود.

اکثر کودکان نمی‌توانند در مورد ترس و رنج‌های خود حرف بزنند، اما والدین باید از آن‌ها در برابر این استرس‌ها محافظت کنند و سعی کنند کودکان با صحبت و رفتارهایشان، مضطرب و آشفته نشوند.

کار‌هایی که والدین برای کمک به کودکان باید انجام دهند:

۱. برقراری نظم و فعالیت روزانه: استرس، نگرانی، بلایا، انزوای اجباری و موقعیت‌های آسیب زای دیگر باعث از بین رفتن نظم معمول کودکان میشود به همین دلیل در صورت تغییر شدید برنامه‌های روزمره سعی کنید به طور مجدد برنامه‌های معمول را برای کودکان مانند نظم خواب و غذا خوردن، تایم روزانه برای بازی کردن و فعالیت‌های جانبی کتاب و آواز خوانی را برقرار کنید، زیرا با انجام این کار‌ها کودک احساس امنیت و آرامش می‌کند.

۲. توضیح به کودکان درخصوص تغییرات: کودکان تغییرات به وجود آمده را احساس می‌کنند، اما ممکن است به طور کامل ندانند چرا بعضی از موارد دچار تغییر شده است به همین دلیل متناسب با سن آن‌ها صحبت کنید تا احساس آرامش و حمایت داشته باشند.

۳. والدین مراقب رفتار خود باشند: حتی اگر کودکان مستقیم در معرض شوک و استرس قرار نگیرند، اما می‌توانند استرس و نگرانی بزرگسالان را در خانه تشخیص دهند؛ به همین خاطر برای حفظ آرامش کودکان رفتار خود را کنترل کنید.

۴. ارتباط با کودکان در صورت جدا بودن: اگر کودکان خود را به هر دلیل به شهر دیگر نزد بستگان خود می‌فرستید با وسایل و امکانات موجود در طول روز و هنگام رفتن به رختخواب با آن‌ها صحبت کنید و یا در صورت امکان ترتیبی بدهید برای تماس تصویری تا بتوانند شما و دیگر اعضای خانواده را ببینند.

کودکان به دلیل حساس بودن، در چنین موقعیت‌های زمانی فقط به احساس امنیت و آرامش نیاز دارند و این مسئله وظیفه والدین و بزرگسالان را مضاعف می‌کند بنابراین با حفظ آرامش و کنترل احساس خود، امنیت و آرامش کودکان را هم تامین کنید

با رعایت نکات بهداشتی ساده و سرگرم کردن کودکان خود در خانه، از اپیدمی ویروس کرونا جلوگیری کنید.

 با توجه به اپیدمی کرونا، اسباب بازی‌ها می‌توانند یکی از اصلی‌ترین عوامل در انتقال ویروس کرونا باشند و رعایت نکات ساده و بهداشتی می‌تواند، نقش موثری در پیشگیری از انتشار این ویروس داشته باشد.

از مهمترین نکاتی که باید رعایت شود، از دست به دست کردن اسباب بازی‌ها خودداری و در مکان تمیز نگهداری و به طور مرتب ضدعفونی شوند.

در صورت آلوده بودن احتمالی اسباب بازی ها، آن را از دست کودک دور نگه دارید

پدران و مادران باید توجه داشته باشند، در شرایط کنونی از خرید اسباب بازی جدید به خصوص اسباب بازی‌هایی که به هیچ وجه قابل شستشو نیستند به طور جدی خودداری کنند.

برای فعالیت و سرگرمی کودکان با لوازمی که قابلیت قابلیت ضدعفونی شدن را دارند، با کودکان خود اسباب بازی بسازید و همچنین از بازی‌های فکری مانند بوردگیم و بازی‌های کارتی قابل ضدعفونی استفاده کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار