اکنون شاهد جهش تعداد مبتلایان کرونا در آمریکا و اروپا هستیم و آمریکا برای مبارزه با ویروس دست به دامن سایر کشورها شده است.
کد خبر: ۸۳۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ 25 March 2020

سير صعودى آمار مبتلايان به كرونا در اروپا و آمريكا/ وقتى مدعيان مبارزه با كوييد ١٩جاخالى مي دهند

به گزارش تابناک سمنان: ردپای ویروس بی رحم وموذی کرونا از ماه دسامبر در ووهان و استان هوبئی چین گزارش شد، ویروسی که سرعت سرایت بالایی دارد، در روز‌های نخست اپیدمی یک استان چین قرنطینه شد، اما سرعت بالای شیوع بیماری به تدریج موجب ابتلای همه مناطق چین و قرنطینه شهر‌ها شد.

چینی‌ها و کرونا به تیتر یک بیشتر رسانه‌های جهان تبدیل شده بودند، هیچ کس آن زمان فکر نمی‌کرد این موجود ریز ذره بینی بتواند این گونه همه دنیا را آلوده و زندگی عادی مردم را فلج کند، کرونا ویروس جدید به تدریج کشور‌های مختلف جهان را آلوده کرد.

ایران سی امین کشور جهان بود که موارد ابتلا به کرونا در آن گزارش شد، شیوع کرونا مطابق انتظار با سرعت بالایی در ایران در حال افزایش بود و چند روزی ایران جزء چند کشور نخست آمار مبتلایان در جهان قرار داشت تا جایی که آمریکایی‌ها مثل همیشه با بزرگ نمایی ایران را در کنترل ویروس کرونا ضعیف خواندند و مدعی کمک به ایران برای کنترل ویروس کرونا شدند.

هر چند که به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، ایران کمک‌های انسان دوستانه همه کشور‌ها به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرد، اما این وعده دروغین آمریکا هم پوچ و تو خالی از آب درآمد و رئیس هیئت اعزامی سازمان جهانی بهداشت اعلام آمادگی آمریکا برای ارسال کمک به ایران را رد کرد و گفت که هیچ پیامی از ایالات متحده آمریکا به ایران دریافت نکرده است. آمریکا نخستین مورد ابتلا به کرونا را همزمان با کره جنوبی ثبت کرد و انتقادات زیادی به نحوه مدیریت دونالد ترامپ برای کنترل شیوع ویروس کرونا وارد شده تا جایی که ویروس با سرعت زیادی این کشور را آلوده کرده است.

حالا ورق برگشته است و ایتالیا و آمریکا رکورددار آمار مبتلایان به کرونا در جهان محسوب می‌شوند، ایران از نظر شمار مبتلایان به کرونا در جایگاه ششمین قرار دارد، این احتمال وجود دارد که بعد از اروپا،‌ ایالات متحده آمریکا به کانون آلودگی ویروس کرونا تبدیل شود، با افزایش آمار ابتلا، آمریکایی‌ها برای کنترل اپیدمی کرونا دست به دامن سایر کشور‌ها شده اند، این در حالی است که آمریکا ۸.۳ میلیارد دلار برای کنترل شیوع ویروس کرونا اختصاص داده و ایران در شرایط تحریم به سر می‌برد.

آمریکا به کانون سرایت کرونا در جهان تبدیل می‌شود

مارگارت هریس، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) نسبت به شیوع گسترده و پرشتاب ابتلا به ویروس کرونا در اروپا و آمریکا به شدت هشدار داد.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در ژنو گفت: ما در ایالات متحده شاهد افزایش بسیار سریع موارد (ابتلا به کرونا) هستیم و شتاب ابتلا به ویروس ایالات متحده آمریکا می‌تواند این کشور را تبدیل به کانون جدید شیوع کروناویروس در جهان کند.

به گفته سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر ۸۵ درصد از کل آمار مبتلایان به کرونا در جهان، در آمریکا و کشور‌های اروپایی قرار دارند و آمریکا ۴۰ درصد از این موارد را به خود اختصاص داده است.

سیر صعودى آمار مبتلایان به کرونا در اروپا و آمریکا/ وقتى مدعیان مبارزه با کووید ١٩ جاخالى می‌دهند

وضعیت ابتلای به کرونا در سراسر جهان

تدروس آدهانوم قبرسیوس دبیر کل سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع گسترده ویروس کرونا هشدار داد و گفت: می‌توان با اقدامات اساسی روند شیوع ابتلا به کرونا را کند کرد، اما باید توجه داشت که ۶۷ روز طول کشید تا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۱۰۰ هزار مورد برسد، اما حالا شاهد آن هستیم که در طول ۱۱ روز ۱۰۰ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند، همچنین روند ابتلا به حدی سرعت پیدا کرد که در چهار روز ۱۰۰ هزار مورد ابتلا به کرونا در جهان ثبت شد.

اکنون ویروس کرونا در ۱۹۷ کشور دنیا گزارش شده و آمار مبتلایان به کرونا در جهان به ۴۲۲ هزار و ۶۲۹ مورد رسیده است و از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۹۵ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در سراسر جهان جان خود را از دست داده اند، خوشبختانه از شمار مبتلایان به ویروس کرونا ۱۰۸ هزار و ۸۷۹ نفر بهبود پیدا کرده اند.

دبیر کل سازمان بهداشت جهانی خواستار تعهد سیاسی جهان یرای دگرگون ساختن خط سیر ابتلا به کرونا و همه گیری شد و از کشور‌ها خواست تا تدابیر دفاعی و تهاجمی را همزمان اتخاذ کنند.

تدروس گفت: درخواست از مردم برای ماندن در خانه و سایر تدابیری چون حفظ فاصله اجتماعی راهی مهم برای کاستن از سرعت شیوع این بیماری و خرید زمان است، اما این‌ها تدابیر دفاعی هستند. برای پیروزی، ما نیاز داریم که با تاکتیک‌های تهاجمی و هدفمند به این ویروس حمله کنیم، آزمایش هر مورد ابتلای مشکوک، ایزوله و مراقبت از هر مورد تأیید شده و ردیابی و قرنطینه هر فردی که در تماس نزدیک با فرد مبتلا بوده است.

سیر صعودى آمار مبتلایان به کرونا در اروپا و آمریکا/ وقتى مدعیان مبارزه با کووید ١٩ جاخالى می‌دهند

آمار ابتلا به کرونا در آمریکا و اروپا

دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا که آمار مبتلایان به ویروس کشنده کرونا در این کشور را منتشر می‌کند اعلام کرد که در کمتر از ۱۲ ساعت گذشته در آمریکا ۱۱۰ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند همچنین ۷۲۱۰ نفر از شهروندان آمریکایی نیز به تازگی به این ویروس آلوده شده اند.

قربانیان ویروس کرونا در آمریکا در مجموع به ۷۰۳ نفر و شمار مبتلایان به ۵۳ هزار و ۶۶۰ نفر افزایش یافته است. با ثبت ۷۴۳ مورد جدید مرگ ناشی از کرونا در ایتالیا، مجموع کل قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۶ هزار و ۸۲۰ نفر رسید.

در گزارش سازمان جهانی بهداشت درباره ابتلا به کرونا در ایتالیا آمده است: پس از ثبت موارد کم فوتی‌ها و مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا شاهد بارقه امید در این کشور هستیم.

سیر صعودى آمار مبتلایان به کرونا در اروپا و آمریکا/ وقتى مدعیان مبارزه با کووید ١٩ جاخالى می‌دهند

آمار ابتلا به کرونا در ایران و چین

تاکنون ۸۱ هزار و ۲۱۸ مورد ابتلا به کرونا در کشور چین شناسایی شده اند و ۳ هزار و ۲۸۱ نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند. همچنین خوشبختانه تاکنون ۷۳ هزار و ۶۵۰ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در چین بهبود یافته اند و روند افزایشی بهبودیافتگان را در این کشور شاهد هستیم.

بر اساس گزارش‌ها روند کاهشی ابتلا به کرونا در چین به حدی است که چند روزی بود که یک مورد مثبت گزارش نشده بوده، اما به نظر می‌رسد همچنان موارد مثبت ابتلا به کرونا در چین همچنان گزارش می‌شود. با کاهش موارد ابتلا به کرونا، مقامات چین قصد دارند از ۸ آوریل (۲۰ فروردین) محدودیت‌های رفت‌وآمد را در شهر ووهان‏، کانون شیوع ویروس کرونا و مناطق اطراف آن لغو کنند.

بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در روز گذشته یک هزار و ۷۶۲ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور ایران شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۸ هزار و ۹۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ایران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند روز به روز در حال افزایش است. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ نفر در ایران جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان این بیماری در کشور به یک هزار و ۹۳۴ نفر رسید.

سیر صعودى آمار مبتلایان به کرونا در اروپا و آمریکا/ وقتى مدعیان مبارزه با کووید ١٩ جاخالى می‌دهند

وقتی آمریکایی‌ها دست به دامن کشور‌های دیگر می‌شوند

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد: دونالد ترامپ آماده استفاده از قانون تولید دفاعی در بخشی از قانون اضطرار ملی برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا می‌شود.

اکنون امریکا برای کنترل شیوع ویروس کرونا در این کشور دست به دامن کره جنوبی و رژیم صهیونیستی شده است و از آنجاییکه دو کشور کره جنوبی و آمریکا اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا را در یک روز ثبت کردند، درخواست کمک آمریکا از کره‌جنوبی نشان دهنده روش‌های متفاوت این دو کشور در مواجه با شیوع ویروس کروناست.

درخواست کمک از کره جنوب

این در حالی است که پیش از این دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از این کشور درخواست ارسال تجهیزات درمانی برای مبارزه با ویروس کرونا کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا وعده داد  که در ازای دریافت تجهیزات درمانی از کره‌جنوبی، به شرکت‌های این کشور برای گرفتن مجوز از دولت واشنگتن کمک کند.

ترامپ بازار جهانی تامین منابع مهم برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا را «دیوانه» توصیف کرد، این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا جهش بی سابقه‌ای گرفته است.

مون در این گفتگو به ترامپ گفت: کره‌جنوبی تا جاییکه بتواند تجهیزات درمانی در اختیار آمریکا قرار می‌دهد.

ترامپ در پاسخ به مون گفت: به تولیدکنندگان کره‌جنوبی کمک می‌کند تا برای تجهیزات خود از سازمان دارو و غذایی آمریکا مجوز بگیرند.

کره‌جنوبی پس از مشاهده اولین موارد ابتلا به کووید ۱۹ به طور گسترده‌ای آزمایش مربوط به ویروس کرونا را انجام داد و برنامه جدی را برای قرنطینه افراد مبتلا اجرا کرد. اما عملکرد دولت ترامپ در مواجه با همه گیری ویروس کرونا با انتقادات گسترده همراه شد.

سیر صعودى آمار مبتلایان به کرونا در اروپا و آمریکا/ وقتى مدعیان مبارزه با کووید ١٩ جاخالى می‌دهند

درخواست کمک از رژیم صهیونیستی

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آمریکا خواستار کمک فوری این رژیم جهت تامین لوازم پزشکی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا شده است.

طبق این گزارش، کاخ سفید این درخواست را از طریق دیوید فریدمن، سفیر خود در اراضی اشغالی به دفتر نخست‌وزیری و کارخانه‌های تولید تجهیزات پزشکی اسرائیل ارائه کرده است.

در درخواست آمریکا آمده است: اگر تجهیزات پزشکی اضافی وجود داشته باشند یا کارخانه‌های اسرائیلی بتوانند تولید آن‌ها را هرچه سریع‌تر آغاز کنند ما مشتاق دریافت آنها هستیم. تجهیزات و لوازم موجود و آنچه می‌تواند طی چهار تا شش هفته توسط کارخانه‌های اسرائیل تولید شود اولویت اصلی ما بوده و کاخ سفید آماده خرید میلیون‌ها تن از این تجهیزات است.

سیر صعودى آمار مبتلایان به کرونا در اروپا و آمریکا/ وقتى مدعیان مبارزه با کووید ١٩ جاخالى می‌دهند

اپیدمی کرونا ماه‌ها در آمریکا ادامه خواهد داشت

مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون روز سه شنبه اعلام کردند همه گیری ویروس کرونا در این کشور می‌تواند ماه‌ها ادامه یابد.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا درباره مدت زمان درگیر بودن کشور با بیماری کرونا صحبت کرد.

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اعلام کرد شیوع ویروس کرونا ممکن است تا ماه ژوئیه طول بکشد.

حالا باید منتظر ماند و دید با استراژی کدام کشور‌ها در کنترل ویروس کرونا موفق خواهد بود هر چند که تاکنون برخی از کشور‌ها مثل چین و کره جنوبی توانسته اند تا حدی بسیاری ویروس کرونا را از پای درآوردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار