استاندار سمنان:
آشناگر بابیان اینکه یک هزار تخت بیمارستانی در استان سمنان برای درمان بیماران کرونایی تجهیز شده است، گفت: در صورت لزوم این آمار به دو هزار تخت افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۳۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷ 26 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان و ستاد مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان با بیان اینکه امکانات پزشکی خوبی برای مقابله با شیوع کرونا ویروس در استان تجهیز شده است، گفت: در روز‌های ابتدایی شیوع کرونا ویروس، یک‌هزار تخت بیمارستانی در استان سمنان مختص درمان بیماران مبتلابه کرونا ویروس تجهیز شد که این ظرفیت می‌تواند به یک‌هزار و پانصد تخت و در مواقع اضطرار به دو هزار تخت بیمارستانی افزایش یابد.

او بابیان اینکه نیرو‌های درمانی و پزشکان نیازمند حمایت‌های انگیزشی هستند، افزود: دولت اعتبار‌های مالی برای اتخاذ رویکرد‌های انگیزشی برای نیرو‌های درمانی که برای شناسایی و درمان افراد مبتلابه کرونا ویروس در تلاش هستند، در نظر بگیرد.

استاندار سمنان تخصیص اعتبار‌های ملی به دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان را برای ارائه خدمات مطلوب‌تر مؤثر دانست و گفت: اعطای بسته‌های حمایتی و معیشتی به خانوار‌های سراسر کشور از دیگر خدمات مهمی است که در این شرایط بحرانی به‌عنوان کمک به مردم در دستور کار دولت قرار دارد.

آشناگر با اشاره به لزوم اجرای طرح بخشودگی جرایم بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای واحد‌های صنفی، تولیدی و بازاریان کشور با توجه به مشکلات پیش‌آمده و شیوع کرونا بیان کرد: تاکنون هشت هزار بسته اقلام بهداشتی به‌صورت اینترنتی و همکاری پست در استان سمنان توزیع شد.

او بابیان اینکه این اقلام در حداکثر ۷۲ ساعت و حداقل ۱۲ ساعت به متقاضیان تحویل داده می‌شود، افزود: استفاده از ظرفیت خیران در بخش‌های مختلف در هفته‌های گذشته در استان برای مقابله با کرونا ویروس در گام اجرایی قرار گرفت و طرح‌های ویژه‌ای ازاین‌دست به‌طور مستمر ادامه دارد.

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم تقویت خدمات در راستای گندزدایی و توزیع پک‌های بهداشتی بیان کرد: تاکنون باهمت سپاه و گروه‌های جهادی بالغ‌بر هفت هزار بسته معیشتی در استان به افراد کمتر برخوردار جامعه توزیع شد که این طرح ارزشی همچنان ادامه می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار