دانستن تاریخچه پیدایش ورزش محبوب فوتبال، برای طرفداران این رشته جالب است.
کد خبر: ۸۳۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶ 31 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: فوتبال طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. تاریخچه این رشته محبوب و پر طرفدار به چند هزار سال قبل بر می‌گردد.

البته تاریخچه فوتبال به شکل کنونی تقریبا به ۱۰۰ سال قبل باز می‌گردد. این بازی محبوب در سال ۱۸۶۳ میلادی در انگلستان آغاز شد. زمانی که راگبی و اتحادیه فوتبال در دوره‌های مختلف جدا شدند و انجمن فوتبال انگلستان تشکیل شد.

فوتبال به شکل کنونی در قرن نوزدهم و در انگلستان به وجود آمد. البته نسخه‌هایی دیگر در طول تاریخ این رشته وجود دارند. اولین نمونه از انواع شناخته شده این بازی، شامل توپی بود که از یک سنگ ساخته شده بود. اولین نوع بازی‌های توپی، که شامل شوت زدن بود، قرن دوم و سوم پیش از میلاد در چین بازی می‌شد، بعد‌ها این سبک در ژاپن و با تشریفات رسمی تری برگزار شد.

اسنادی که از قرن هفتم وجود دارد، نشان می‌دهد که توپ‌ها از تکه‌های چرمی پر از مو و پرز تشکیل شده بودند.

در قرن دوازدهم فوتبال در انگلستان، گسترش یافت. بازی‌ها شبیه به فوتبال کنونی در چمن و جاده برگزار می‌شد. البته این شکل اولیه نسبت به حالت کنونی، بسیار خشن بود.

از دیگر ویژگی‌های این نوع فوتبال تعداد زیاد بازیکنان بود و در مناطق وسیعی بازی می‌شد. اتفاقات و خشونت‌های این بازی‌ها باعث آسیب به شهر و حتی منجر به مرگ می‌شد. در نهایت مدتی این بازی ممنوع شد و در قرن هفدهم مجددا در خیابان‌های لندن ظهور پیدا کرد.

مدت زیادی طول کشید تا ویژگی‌های فوتبال به شکل امروزی به خود بگیرد. اوایل تفاوت زیادی بین فوتبال و راگبی وجود نداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار