رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ادعاهای واهی خود، این بار در کار پزشکان دخالت و برای درمان و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارو تجویز کرد.
کد خبر: ۸۳۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 05 April 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مجددا بدون هیچ مدرک قطعی، مدعی شد داروی «هیدروکسی کلروکین» که بیماران مبتلا به لوپوس از آن استفاده می‌کنند، برای مقابله با بیماری کرونا موثر است.

ترامپ در نشستی خبری در کاخ سفید اعلام کرد: هیدروکسی کلروکین مدتهاست به عنوان داروی مالاریا و برای درمان بیماران مبتلا به لوپوس استفاده می‌شود، مطالعاتی نشان داده، افراد مبتلا به لوپوس، این ویروس وحشتناک (کرونا) را نمی‌گیرند. شاید درست باشد، شاید هم غلط باشد. باید این مسئله بررسی شود.

سپس ترامپ تاکید کرد علی‌رغم منفی بودن جواب آزمایش کرونایش، وی احتمالا به عنوان اقدامی پیشگیرانه، این دارو را مصرف می‌کند.

وی گفت: اما من فکر می‌کنم مردم هم باید این دارو را مصرف کنند. در واقع شاید من این دارو را مصرف کنم. من باید از پزشکانم درباره آن سوال کنم و اما احتمالا این دارو را مصرف می‌کنم.

این اظهارات درحالی بیان شد که هنوز هیچ دارویی برای جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار