مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از هزینه هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی برای احداث واحدهای بوم گردی ایلام در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۳۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 07 April 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: در سال ۹۸ تعداد ۲۸ اقامتگاه بوم گردی در استان با حجم سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۸۰ نفر به بهره‌برداری رسیده است.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون ۵۸ اقامتگاه بوم‌گردی با اشتغال‌زایی ۱۷۴ نفر در استان فعال است، گفت: هدف از تقویت بوم‌گردی ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستاها، توسعه کسب‌وکار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: دست‌یابی به اهداف توسعه پایدار گردشگری، نیازمند سرمایه‌گذاری ویژه در بخش گردشگری روستایی و عشایری است که این امر مهم با به‌صورت شناختن اقامتگاه‌های بوم‌گردی و توسعه آن‌ها بر اساس استانداردها و ارکان گردشگری محقق می‌شود.

شنبه زاده همچنین با اشاره به برنامه‌های میراث فرهنگی استان برای توسعه موزه‌های استان، گفت: با اختصاص ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی تنها موزه مردم‌شناسی قلعه والی شهر ایلام و مخزن اشیای تاریخی به سیستم حفاظت الکترونیکی با نصب دوربین مداربسته مجهز و سامان‌دهی می‌شود.

وی افزود: هدف از این اقدام، حفاظت بهتر از موزه مردم‌شناسی که با ایجاد فضایی مناسب برای به نمایش گذاشتن ابزار و لوازم زندگی مردم در دوره‌های مختلف تاریخی و حفاظت از اشیا موزه‌ای موجود است./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار