سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت اقتصادی از مردم در بحران کرونا خبر داد.
کد خبر: ۸۳۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ 08 April 2020

به گزارش تابناک سمنان: اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ، با اشاره به اختصاص یافتن معادل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای حمایت اقتصادی از مردم در جریان شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: کرونا آسیب‌های اقتصادی زیادی به کسب و کار‌ها و زندگی مردم وارد کرد و دولت باید این منابع را عادلانه توزیع کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اعمال نظارت دقیق خانه ملت نسبت به اعطای کمک‌های اقتصادی دولت به قشر‌های مختلف مردم و نحوه توزیع آن را لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: روستائیان از جمله قشر‌هایی هستند که در جریان بحران کرونا آسیب‌های زیادی دیدند و حتی قادر به عرضه محصولات تولیدی خود در بازار‌های محلی هم نیستند.

عباسی فعال بودن کمیسیون‌های تخصصی مجلس با توجه به شرایط کنونی و حساسی که کشور با آن مواجه است را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: هرکدام از کمیسیون‌های مجلس رسالت‌ها و اهداف مشخصی دارند و باید با برگزاری جلسات خود تا قبل از تمام شدن دوره خدمت مجلس دهم نسبت به عملی کردن آن اقدام کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه به جهت بروز شرایط سخت و فوق‌العاده در کشور و شیوع ویروس کرونا مردم از مجلس و نمایندگانشان انتظار عمل به وظایفش را دارند ابراز داشت: با توجه به همه‌گیر شدن ویروس کرونا دولت به تنهایی قادر به رفع تمام مشکلات نیست و همه نهاد‌ها باید به آن کمک کنند.

او عملکرد و نقش مجلس در بحران ویروس کرونا را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه مجلس در مسیر حل و فصل مشکلات به وجود آمده با دولت همراهی می‌کند اظهار داشت: از دولت و وزارت بهداشت و درمان انتظار داریم کمبود‌های موجود در سطح بیمارستان‌ها به ویژه مراکز درمانی شرق گیلان را در اسرع وقت برطرف کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس همکاری و مشارکت تمام مردم در اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان و ستاد مقابله با کرونا را لازم و ضروری اعلام کرد و بیان داشت: امیدواریم با مشارکت تمام دستگاه‌ها، نهاد‌ها و آحاد جامعه بتوانیم هر چه زودتر به بحران شیوع کرونا در کشورمان خاتمه بدهیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس وابستگی اقتصاد روستائیان به بازار‌های محلی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه متولیان امر باید در این بخش برای کاهش آسیب به اقتصاد خانوار‌ها مدیریت لازم را اعمال کنند گفت: اگر مجموعه اقدامات مبارزه با شیوع ویروس کرونا زودتر آغاز می‌شد الان شاهد بروز چنین وضعیت سختی نبودیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار