مدیر مسئول موسسه فرق و ادیان زاهدان از برگزاری جشنواره هنرهای گرافیکی «مقدس‌نما» برای نخستین بار در سطح کشور با محور نقد انجمن حجتیه در ایام ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه خبر داد.
کد خبر: ۸۳۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲ 08 April 2020

به گزارش تابناک رضوی به نقل از حلقه وصل، حجت‌الاسلام امیرحسین کامل نواب در حاشیه رونمایی از پوستر اولین جشنواره ملی هنرهای گرافیکی «مقدس‌نما» اظهار کرد: فعالیت‌های انجمن حجتیه در سال ۱۳۶۲ در پی سخنرانی حضرت امام(ره) به ظاهر تعطیل گردید، اما همانطور که معمار کبیر انقلاب فرمودند آن ها تشکیلات خود را منحل نکرده و تعطیلی غیر از انحلال است. فعالیت های انجمن حجتیه چنان برای ایشان ثابت بود که تا ماه های پایانی عمر شریفشان به گروه های مختلف مردم و مسئولین حضور چنین تفکری را هشدار می دادند چنانچه که در پیامی فرمودند: «طلاب جوان باید بدانند که پرونده تفکر این گروه همچنان باز است و شیوه مقدس مآبی و دین فروشی عوض شده است.»

 

وی افزود: آنچه ما را بر آن داشت تا این جشنواره را براساس آثار گرافیکی برگزار کنیم، این فرموده امام راحل است؛ «تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی(ص)، اسلام ائمه هدی(ع)، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگانِ تاریخِ تلخ و شرم آور محرومیت ها باشد. هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه‌داری مدرن و کمونیسم خونآشام و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی درد و در یک کلمه اسلام آمریکایی باشد.»

 

رئیس شورای سیاستگذاری این جشنواره تصریح کرد: در همین راستا نخستین جشنواره ملی هنرهای گرافیکی مقدس‌نما به منظور نقد فعالیت‌های انجمن حجتیه با شعار «فتنه بیدار است؛ پنهانی است» از ۲۱ فروردین تا ۲۱ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

 

وی «تبیین اسلام ناب محمدی(ص) در مقابل اسلام آمریکایی»، «مقابله با ترویج تفکر دینداران عافیت طلب و سکولار» و «ممانعت از ابزار شدن عافیت طلبان برای غرب، جهت سرکوبی اسلام ناب» را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد و افزود: «تعظیم و پاسداشت توصیه های امام خمینی(ره) در منشور روحانیت پیرامون مقدس نمایان»، «نمایان ساختن چهره حقیقی تفکر و تشکیلات انجمن حجتیه و شبه انجمنی ها» از دیگر اهداف جشنواره مقدس‌نما به شمار می‌رود.

 

موضوعات محوری جشنواره

 

حجت‌الاسلام کامل نواب خاطرنشان کرد: شرکت در نخستین جشنواره ملی هنرهای گرافیکی مقدس‌نما برای عموم آزاد است و هر فرد می‌تواند حداکثر با ارائه پنج اثر همراه با ذکر نام و نام خانوادگی از طریق ربات تلگرام و ادمین کانال جشنواره با نشانیmoghadas_nama@ در جشنواره شرکت نماید.

 

وی با اینکه جشنواره ملی مقدس‌نما در سه قالب طراحی پوستر، کاریکاتور و موشن‌گرافیک برگزار می‌شود، ادامه داد: آثار ارسالی باید پیرامون موضوعات:«انجمن و متحجرین در پیام منشور روحانیت»،«انجمن و معاندت با نهضت امام خمینی(ره)»،«انجمن و مخالفت با تشکیل حکومت اسلامی»،«انجمن و نفوذ در نظام جمهوری اسلامی»،«انجمن و نفوذ در مراکز علمی و فرهنگی»،«انجمن و ضعف در دشمن شناسی»،«انجمن و تعریف ناقص از مهدویت و انتظار»،«انجمن و مخالفت افراطی با فلسفه و عرفان»،«انجمن و برائت از وحدت شیعه و سنی»،«انجمن و سوء استفاده از موجهین»،«انجمن و جاذبه های عوام پسند»،«انجمن و تشکیلات مخفی»،«انجمن و تربیت نیروهای مذهبی ضد انقلاب»و «انجمن و سبک زندگی اشرافی» باشد.

 

مهلت ارسال آثار

 

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره «مقدس‌نما» متذکر شد: آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ خردادماه و برگزاری آئین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان ۱۴ تیرماه سال جاری است.

 

وی افزود: هیئت داوران سه اثر را به عنوان برگزیده انتخاب می‌کنند و در نهایت یک اثر به عنوان برنده اصلی و‌ نفر دوم و ‌سوم هر بخش در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

حجت‌الاسلام کامل نواب یادآور شد: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق شبکه های اجتماعی تلگرام، سروش و اینستاگرام با آیدیmoghadas_nama@ با ما در ارتباط باشند و سایت جشنواره نیز به نشانیmoghadas-nama.ir از هفته آینده در دسترس خواهد بود.

 

شایان ذکر است، نخستین جشنواره ملی هنرهای گرافیکی مقدس‌نما از سوی موسسات فرق و ادیان زاهدان (مفاز)، مبشران آسمانی یزد و موسسه فرق و ادیان و با حمایت مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب (مفام) برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار