شمار زیادی از زنان در عربستان با استفاده از رسانه‌های اجتماعی به بیان آزار‌های جنسی که بر آن‌ها تحمیل شده، پرداختند.
کد خبر: ۸۳۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ 09 April 2020

به گزارش تابناک سمنان: صد‌ها زن در عربستان سعودی در شبکه‌های اجتماعی تجربه‌های خود را از آزار جنسی توسط مرد‌ها به اشتراک گذاشته اند.

 صد‌ها زن در عربستان سعودی با استفاده از هشتگ «Why_I_didn't_report_it» (چرا من آن را گزارش ندادم) آزار جنسی علیه خود را بیان کرده اند.

این زنان با داغ کردن این هشتگ، از آزار‌های جنسی که در خانه و یا در اجتماع با آن مواجه شده و از ترس مجازات و یا شرم آن را به مقام‌ها گزارش نداده اند، می‌گویند.

مقام‌های عربستان سعودی مدعی هستند که خشونت خانگی و آزار جنسی علیه زنان را غیرقانونی اعلام کرده اند، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد زنانی که این آزار‌ها را گزارش داده اند با کمپین‌هایی در رسانه‌های اجتماعی مواجه شده و مورد سرزنش قرار گرفته اند.

لجین الهذلول؛ قربانی جدید شکنجه‎گران سعودی

یکی از زنان سعودی در این باره می‌گوید «دوستان من زمانی که آزار‌های جنسی را گزارش دادند مجازات شده و آسیب‌های بیشتری را متحمل شدند؛ من سکوت را انتخاب کردم.»

یکی دیگر از کاربران در توییتر می‌گوید «پدرش او را مورد ضرب و شتم قرار داده و از خانه بیرون انداخته است، اما زمانی که او این موضوع را گزارش داده، دستگیر شده است.»

بسیاری از زنان سعودی نیز می‌گویند که از صحبت کردن در این باره بیم دارند به خصوص زمانی که فرد آزار دهنده یکی از اعضای خانواده است.

یکی دیگر از زنان نوشته «من زمانی که گزارش دادم پلیس من را متقاعد کرد تا از دنبال کردن این موضوع خودداری کنم؛ در حالی که فرد آزار دهنده در حضور آن‌ها نشسته بود.»

علاوه بر سرکوب گسترده مخالفان، بسیاری از فعالان حقوق زنان در عربستان نیز بازداشت و سرکوب شده و مورد شکنجه یا آزار جنسی در زندان‌ها قرار گرفته اند.

منبع: میزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار