وقتی به تب سنج دسترسی ندارید، دانستن علائم مرتبط با تب، بهترین راه تشخیص آن است.
کد خبر: ۸۳۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 10 April 2020

حسنی// ویروس کرونا، چگونه بدون تب سنج بفهمیم تب داریم؟

به گزارش تابناک سمنان: وقتی به تب سنج دسترسی ندارید، دانستن علائم مرتبط با تب، بهترین راه تشخیص تب است. ضعف و بدن درد، بدن درد، سردرد و ضعف در میان افرادی که تب دارند بسیار شایع است.

ویروس‌هایی مانند آنفلوانزا یا سرماخوردگی معمولی اغلب با درد‌هایی نیز همراه هستند که نتیجه التهاب ناشی از واکنش سیستم ایمنی بدن در مواجه با ویروس است.

ضعف، سردرد و بدن درد

به دلیل التهاب ناشی از سیستم ایمنی به ویروس ضعف، سردرد و بدن درد می‌تواند یکی از علائم ابتلا به آلودگی باشد.

لرز

یکی دیگر از علائم ابتلا به کرونا به دلیل تلاش بدن برای بالا بردن دما تا اینکه علت تب را هدف بگیرد، لرز است.

برافروختگی پوست

به دلیل گشاد شدن رگ‌های خونی، پوست انسان برافروخته خواهد شد و همین عامل می‌تواند یکی از نشانه‌های ابتلا به ویروس کرونا باشد.

تعرق و دهیدراته شدن بدن

در نتیجه تلاش بدن برای تنظیم دما بروز پیدا خواهد کرد.

اگر احساس تب می‌کنید

۱_ هر زمانی احساس تب کردید از یک نفر بخواهید با رعایت اصول بهداشتی از قبیل شستن دست‌ها و استفاده از ماسک به پیشانی شما دست بزند و خودتان به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید.

۲_ شخصی که مسئولیت تشخیص بیماری تب را از روی پیشانی شما به عهده گرفته است بایستی حتما قبل از شما به پیشانی خود برای تشخیص تب دست بزند تا اگر تب داشت به دیگران ویروس کرونا را منتقل نکند؛ البته این شیوه کاملا دقیق نیست و فقط یک جواب می‌دهد.

چه زمانی باید بابت تب به پزشک مراجعه کرد؟

۱_ اگر در تماس با فردی قرار گرفتید که به کوویید ۱۹ مبتلا بود حتما فاصله ۲ متری و اصول بهداشتی مانند استفاده از ماسک و دستکش را رعایت کنید و بعد از خداحافظی با این فرد حتما قبل از رسیدن به منزل به پزشک مراجعه کنید.

 

۲_ اگر با مشکل در تنفس بثورات پوستی و تب بالای ۴۰ درجه همراه بود حتما به پزشک مراجعه کنید.

۳_ دربچه‌ها اگر با سرگیجه ضعف شدید یا مشکل تنفسی همراه بود حتما قبل از رفتن به منزل جهت گرفتن تست‌های مربوط به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کنید.

اگر تمامی توصیه‌های وزارت بهداشت جهانی را مبنی بر رعایت اصول بهداشتی از قبیل رعایت فاصله ۲ و نیم متری با افراد، شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع، استفاده از ماسک و دستکش، ماندن در منزل و پرهیز از تجمع در اماکن عمومی را جدی بگیرید تا حد بسیار زیادی درصد ابتلا به ویروس کرونا را در خود کاهش می‌دهید یا حتی ممکن است آن را به درصد صفر برسانید؛ بنایراین تا زمان اعلام رسمی مهار ویروس کرونا به هیچ عنوان از منزل خارج نشوید و در خانه سرگرمی‌های هنری مانند بازی‌های فکری، مطالعه، تماشای برنامه‌های تلویزیونی، آشپزی و ... برای خود و دیگر اعضا ایجاد کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار