در پی تشدید بارش‌ها؛
با توجه به افزایش میزان بارش باران‌ در پایتخت، آماده‌باش سراسری در استان تهران اعلام شد.
کد خبر: ۸۳۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷ 10 April 2020

اعلام آماده باش سراسری در استان تهران با توجه به تشدید بارش‌ها

به گزارش تابناک سمنان: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی امروز (جمعه) در اغلب استان‌های کشور، به جز هرمزگان، جنوب فارس و سیستان و بلوچستان بارش باران، گاهی با رعد و برق و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت شنبه نیز در اغلب استان‌های کشور به جز هرمزگان ، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان ادامه خواهد داشت.

 

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی از استمرار بارش باران در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: طی روز‌های جمعه و شنبه در اغلب مناطق، جز سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش تگرگ و ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف را خواهیم داشت.

او افزود: روز جمعه در استان‌های لرستان، نوار غربی اصفهان، شمال شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، همدان، مرکزی، البرز و تهران بارش از شدت بیشتری برخوردار است.

به گفته رفیعی، طی روز‌های امروز و فردا در اکثر مناطق کشور به جز جنوب شرق رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

همچنین بنابر نقشه‌های هواشناسی تا روز شنبه برای آسمان پایتخت بارش برف و باران و گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

اعلام آماده باش سراسری در استان تهران با توجه به تشدید بارش‌ها

اعلام آماده باش سراسری در استان تهران با توجه به تشدید بارش‌ها

اعلام آماده باش سراسری در استان تهران با توجه به تشدید بارش‌ها

اعلام آماده باش سراسری در استان تهران با توجه به تشدید بارش‌ها

اعلام آماده باش سراسری در استان تهران با توجه به تشدید بارش‌ها

اعلام آماده‌باش سراسری در استان تهران در پی تشدید بارش باران‌

با توجه به تشدید بارش‌ها در استان تهران تا روز یکشنبه، آماده‌باش سراسری در این استان اعلام شده  و به فرمانداران استان و مدیران دستگاه‌ها و شهرداران استان در خصوص تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی اطلاع رسانی شده است.

در حال حاضر شاهد تشدید و تداوم باران،گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش تگرگ و در مناطق بالادستی و سردسیر بارش برف هستیم، که به بالا آمدن سطح رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی می‌انجامد و این روند تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

همچنین از مردم استان تهران خواسته شده تا از ترددهای غیر ضروری اجتناب کنند.

اعلام آماده باش سراسری در تهران


سیف اله آقا بیگی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافندغیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در خصوص بارش‌های سیل آسا که در چند روز گذشته در کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد، گفت: باتوجه به فعالیت سامانه بارشی اخیر در برخی از مناطق شمالی کشور نظیر گیلان و بخش‌هایی از استان مازندران گزارش سیل شده که آن هم به دلیل افزایش آب رودخانه‌ها بوده است.

او افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی سازمان هواشناسی ۲۰ استان کشور از قبیل تهران، زنجان، شمال خوزستان، قم، البرز، خراسان‌های شمالی و رضوی، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد و قزوین تا چندروز آینده درگیر بارش‌های سنگین هستند که هشدار ما به مردم این است که در مجاورت رودخانه‌ها و سد‌ها نکات ایمنی را رعایت کنند.

<video src="https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1399/1/22/11689895_673.mp4" width="100%" height="100%" controls>

آقابیگی اظهار کرد: خوشبختانه از لحاظ کنترل پایداری و آمادگی برای سیلاب تمامی مخازن و سد‌ها کنترل شده است و حجم مناسب برای ذخیره سیلاب وجود دارد و امیدواریم که پراکندگی بارش‌ها در بالادست سد‌ها صورت بگیرد تا بتوانیم از این نعمت استفاده کنیم و بارش‌ها در دشت‌ها و پایین دست نباشد چرا که در آن مکان‌ها ابزاری برای جمع آوری و ذخیره نداریم.

او در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت بارش در تهران گفت: در پایتخت هم شاهد افزایش بارندگی بودیم که این میزان بارندگی تا یکشنبه در تهران ادامه دارد.

اعلام آماده باش سراسری در استان تهران با توجه به تشدید بارش‌ها

گفتنی است، طی شبانه روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲ هزار و ۳۱۴ ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۲۰ درصد کاهش تردد را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۸.۳، اوج تردد بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ و کمترین تردد بین ساعات ۴ الی ۵ صورت پذیرفته است.

آخرین وضعیت محور‌های شمالی:

- تردد روان در محور‌های چالوس، فیروزکوه، آزادراه تهران-شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)
-محور هراز که از ۷ صبح جمعه (۲۲ فروردین) به دلیل ریزش کوه بسته شده بود، هم اکنون به صورت دو طرفه باز است و تردد جریان دارد.

گفتنی است، محور‌های چالوس، فیروزکوه، آزادراه تهران-شمال و آزادراه قزوین-رشت دارای بارش برف و باران هستند.

آخرین وضعیت جوی:

-بارش برف و باران در برخی از محور‌های استان‌های اردبیل، البرز، تهران، زنجان و قزوین
- بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، سمنان، فارس، مرکزی، همدان، یزد، گیلان، چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه وبویراحمد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار