مدیرکل بهزیستی مازندران گفت که با شیوع ویروس کرونا برای پاسخگویی به سئوالات مردمی و مشاوره اجتماعی فعالیت مرکز ۱۲۳ در این استان شبانه‌روزی شد.
کد خبر: ۸۳۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵ 12 April 2020

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت که با شیوع ویروس کرونا برای پاسخگویی به سئوالات مردمی و مشاوره اجتماعی فعالیت مرکز ۱۲۳ در این استان شبانه‌روزی شد.

دکتر فرزاد گوهر دهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در حالی که تا پیش از شروع ویروس کرونا فعالیت مرکز اورژانس ۱۲۳ وابسته به بهزیستی استان مازندران صرفا در مرکز استان متمرکز با ۴۲ مشاور فعال بود، در حال حاضر در تمام شهرستان ها این مرکز پاسخگوی تماس مردمی است.
وی اظهار داشت : بر اساس برنامه ریزی مراکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب در مرکز استان و شهرستان ها در دو نوبت فعالند و پس از آن نیز تماس مردمی با این مراکز در شهرستان ها به طور اتومات به مرکز استان زیر نظر کارشناسان برای پاسخگویی انتقال داده می شود.
گوهردهی عمده سئوال مردم از این مرکز را در روزهای کرونایی در مورد این ویروس و مشاوره گیری پیرامون برخی مشکلات خانوادگی از جمله همسرآزادی ، کودک آزاری و سایر اختلاف خانوادگی اعلام کرد.
پرکاری مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در روزهای خانه‌نشینی کرونایی
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت : در روزهای اخیر با پیامک وزارت بهداشت برای هدایت خانوارها در صورت بروز مشکل خانوادگی از جمله کودک آزادی و همسرآزاری با این مرکز ،تماس ها با ۱۲۳ را چندین برابر روزهای گذشته افزایش داد.
وی افزود : بر اساس این پیامک آمار تماس مردم مازندران در روز گذشته نسبت به روزهای قبل حدود ۹ برابر شد.
گوهردهی افزایش تماس با این مرکز را دلیل اصلی برای هماهنگی با مخابرات برای افزایش مراکز تلفنی ۱۲۳ در شهرستان ها و فعال شدن شبانه روزی آن بیان کرده است.
وی کارکرد اصلی مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی را مشاوره دهی به مردم و پاسخگویی به برخی سئوالات آنها دانست.
افزایش ۱۰ درصدی تماس با مرکز ۱۲۳ در سال ۹۸
مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین گفت : در سال گذشته آمار تماس مردم با مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در استان نسبت به سال قبل از آن (۹۷) حدود ۱۰ درصد افزایش داشت.
وی افزود : مردم مازندران پارسال ۴۶ هزار و ۳۱۳ بار با تلفن مرکز ۱۲۳ استان مازندران تماس گرفتند در حالی که تعداد تماس ها در سال ۹۷ حدود ۴۲ هزار و ۵۰۰ بار بود.

اورژانس اجتماعی یکی از برنامه های مهم بهزیستی برای کمک به آسیب دیدگان اجتماعی است. گروه‌های هدف این برنامه زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران آسیب‌دیده اجتماعی، کودکان کار و خیابان، همسران و کودکان آزاردیده، دختران و پسران فراری از منزل و سایر افرادی هستند که به هر دلیل در شرایط بحرانی قرار می گیرند.

خدمات تخصصی این برنامه نیز خدمات مددکاری ، روانشناسی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار