یک روانشناس کودک و نوجوان درباره راهکارهای پرورش هوش کودکان توضیحاتی داد.
کد خبر: ۸۳۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 14 April 2020

به گزارش تابناک سمنان: سارا محمد نژاد روانشناس کودک و نوجوان درباره راه‌های پرورش هوش کودکان اظهار کرد: والدین با کودک راجع به مسائل مورد علاقه و فعالیت‌های روزانه صحبت کنند، همچنین سعی کنند در ارتباط با کودک، پدر و مادر پرحرفی باشند، زیرا صحبت کردن با کودکان به رشد مهارت‌های زبانی آن‌ها کمک می‌کند.

او با بیان اینکه والدین باید روزانه مدتی را به خواندن کتاب برای کودک خود اختصاص دهند، چراکه کودکان از کتاب‌هایی که درباره فعالیت‌های روزانه و یا شخصیتی شبیه خودشان باشد لذت می‌برند، افزود: خواندن کتاب‌های حاوی تصاویر به رشد مهارت شنیداری و بینایی در کودکان کمک می‌کند. پدر و مادر به کودکشان این فرصت را دهند که سوالات خود را درباره محتوای کتاب و داستان‌هایی که برای کودک می‌خوانند، بپرسد و در مقابل والدین هم برای درک بهتر کودک از او سوال بپرسند و در نهایت به او فرصت پاسخگویی دهند.

 

این روانشناس کودک و نوجوان افزود: والدین می‌توانند ریاضی را به زبان ساده و در قالب فعالیت‌های روزمره به کودک آموزش دهند، برای مثال ۵ دقیقه دیگر ناهار حاضر است، این کار کمک می‌کند که کودک با اعداد و ارقام آشنا شود.

محمد نژاد ادامه داد: والدینی که می‌خواهند هوش فرزندشان را تقویت کنند می‌توانند پازل‌هایی جذاب و متناسب با سن کودک تهیه کنند و زمانی را به بازی و جور کردن آن‌ها با کودک اختصاص دهند؛ همچنین با کودک کاردستی درست کنند و از خرابکاری و کثیف کاری او نترسند و اجازه دهند کار با اشیاء را تمرین کند، این کار به رشد مهارت‌های حرکتی ظریف در کودک کمک می‌کند.

او بیان کرد: والدین شرایطی را فراهم کنند که کودک با چالش‌های مختلف روبرو شود و آن‌ها را حل کند، برای مثال در مورد اینکه چه کنند تا صبح سریع‌تر برای رفتن به مدرسه آماده شوند و مشکل دیر رسیدن را حل کنند، با کودک مذاکره و در صدد رفع این مشکل برآیند.

محمدنژاد در پایان گفت: آنچه در تقویت هوش کودک مهم است، انجام فعالیت‌ها در قالب بازی است؛ چراکه بازی مانند یک غذای خوب و مقوی در پرورش هوش و خلاقیت کودک نقش بسزایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار