احمد ظفری گفت: در بخش زراعت نیز به ۲۶ هزار و ۵۶۸ هکتار با میانگین ۳۰ درصد خسارت وارد شد و از ۲۶ مورد اماکن دامی نیز ۲۳ مورد خسارت دیدند که تعدادی تلفات دام داشتیم و چهار رشته از قنوات ملایر نیز خسارت دیدند.
کد خبر: ۸۳۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ 14 April 2020
رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات جهاد کشاورزی استان همدان گفت: بر اثر بارش تگرگ روز‌های اخیر ۳۰ درصد محصولات زراعی و ۳۵ درصد محصولات باغی دچار خسارت شدند.

به گزارش فارس، ظفری با بیان اینکه قبل از وقوع بارندگی‌های ۲۲ فروردین ماه اطلاع‌رسانی لازم به شهرستان‌ها پس از اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان انجام شد اظهار کرد:، اما متأسفانه پس از بارش تگرگی که رخ داد به ۸ هزار و ۷۵۵ هکتار از باغات استان با میانگین ۳۵ درصد خسارت وارد شد.

وی افزود: در بخش زراعت نیز به ۲۶ هزار و ۵۶۸ هکتار با میانگین ۳۰ درصد خسارت وارد شد و از ۲۶ مورد اماکن دامی نیز ۲۳ مورد خسارت دیدند که تعدادی تلفات دام داشتیم و چهار رشته از قنوات ملایر نیز خسارت دیدند.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: از جمله محصولات باغی زردآلو، شلیل، هلو، آلو، گیلاس و بادام بیشترین خسارت را دیدند و در بحث زراعت نیز گندم، جو، چغندر قند و کلزا آسیب دیدند.

وی ادامه داد: بیش از ۴۹ هزار هکتار از اراضی استان همدان در زیر پوشش بیمه بودند و در بخش باغات یک هزار و ۸۰۰ هکتار بیمه شدند که با صندوق بیمه استان نیز صحبت کردیم که در حال بازدید میدانی هستیم تا خسارت پرداخت شود.

ظفری خاطرنشان کرد: بازدید میدانی و بررسی خسارات برای پرداخت غرامت به کشاورزان و باغداران آغاز شد و در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

وی گفت: بر اثر این بارش‌ها شاهد افت محصول در بخش زراعی و باغی استان خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار